{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.514 visninger | Oprettet:

Valg af mountainbike {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er relativ ny hvad angår MTB verdenen og står nu og gerne vil købe mig en ny mountainbike.
Jeg har ikke helt styr på komponenterne og hvad man umiddelbart bør kigge efter når man kigger mountainbike.

Jeg har dog kigget på et par cykler, som kunne have interesse og passer mit budget.

Det drejer sig om en af Meridas nye modeller, der kommer her i december. http://www.merida-bikes.com/en_int/bikes/mtb-hardtails/29-hardtails/2017/big-nine-6000-6370.html

Den anden er en Scott fra 2016. http://cykelexperten.dk/scott-scale-920-2016
(Det skal siges, at den er set billigere andet sted)

Det ville være fedt, hvis i kunne komme med nogle input til hvilken af disse cykler i mener er bedst, da jeg ikke helt kan beslutte mig for, om jeg skal vente et par måneder til Merida'en eller slå til på Scott'en nu.

Håber i kan hjælpe

- Casper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af mountainbike
  • #1   6. okt 2016 Tro mig, mange har spurgt om gode råd til cykel køb. Meget få, måske ingen, er blevet klogere. Det er først når du sidder på cyklen, kører på den, at du ved om det er det rigtige.

    De to du har sendt link til, er jo ikke særlig forskellige og begge fabrikanter kan lave cykler.

    Vælg med hjertet og bliver du ikke klogere af det, handler du den hvor sælgeren giver bedst service. Som nybegynder vil du sikkert skulle forbi forhandleren et par gange.


  • Tomas L
    Tomas L Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #2   6. okt 2016 Canyon

  • #4   6. okt 2016 Se også på superior xp 969,
    www.designcykler.dk


  • Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Svar: 3
    #5   6. okt 2016 Dave B er en carbon sværere og køre på!!

  • #6   6. okt 2016 Jan H. Jeg tror, at dét Dave b han tænker på er,- at man nok som nybegynder kommer ned at ligge nogle gange, og derfor ville et alu. stel være et bedre valg. smiley

  • Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Svar: 3
    #7   6. okt 2016 startede i tidernes morgen selv på en carbon og det spillede da bare.
    synes man ligeså godt kan købe kram fra starten. Selv erfarne rytter vælter vel sommetider.


  • #8   6. okt 2016 Jan H.
    Min erfaring er, at der både er fordele og ulemper med hvert material, om det er carbon, alu eller stål, men jeg vil stadigvæk vove at påstå, med én skramme i en alu ramme, som forsager en bule - vil endten knække eller svært beskadige en carbon ramme. Eller hva' siger du?


  • Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Svar: 3
    #9   6. okt 2016 Det kan jeg kun give dig ret i købte selv Alu da min carbon cykel blev stjålet.
    Så jo Carbon er da mere sart.
    Mener så ikke at det er noget med om man er begynder eller ej mht køb.



  • #10   6. okt 2016 Det kommer vel også meget an på hvor og hvordan man kører, mit lokale spot er fyldt med store sten og skarpe sving, ikke et sted jeg selv ville bringe en carbon cykel, men har man et skovet terræn med op og ned kørsler, ville jeg da klart bringe en carbon låge til opgaven smiley

  • Lars M
    Lars M Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 13 Følgere: 2 Svar: 5
    #11   25. okt 2016 Jeg ville personligt ikke købe Carbon men det er en smagssag. De cykler du har valgt er begge et godt valg, men jeg ville selv have foretrukket en Scott. Jeg synes at det er en lidt heftig pris hvis du er nybegynder som du skriver, men bedre cykel får man ikke for pengene. God tur... og husk at det er nu du kan lave de gode handler på 2016 modellerne. smiley

  • #12   25. okt 2016 Endte med at købe Scotten smiley
    Fandt den helt ny til 17, så det synes jeg nu er en fin pris


  • #13   26. okt 2016 Scott er godt smiley

Kommentér på:
Valg af mountainbike

Annonce