{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.869 visninger | Oprettet:

Valg af størrelse - Cube MTB {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Jeg har kig på en Cube Acid 2009 eller en Cube LTD 2008, da disse ca. er i samme prisleje.

Mit store problem er bare at jeg ikke helt kan finde ud af størrelsen.

Jeg er 184 cm høj, og vejer omkring 105 kg. Skridtlængde ca. 85 cm.

Ud fra disse tal har jeg fået udregnet min størrelse på nettet. Og resultatet blev fra 18,5” til 20,0”. Og da Cube kun laver enten 18” eller 20” er jeg lidt bange for forkert valg. Jeg har selvfølgelig prøvet at trille på dem hver. Men som nybegynder, og uden at prøve en længere tur, synes jeg det er svært at vurdere.

Bliver 18” for lille? Og er 20” for stor? Hvad er jeres erfaring?

Mvh.

Mads G


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af størrelse - Cube MTB
  • #1   26. mar 2009 Det skal være sådan at når sadlen er indstillet i din højde (ca. ud for din hofteskål når du står ved siden af cyklen), skal du når du sidder på cyklen ikke kunne se navet i forfælgen.. Det skal altså være sådan at det sted hvor din frempind (den pind der binder styret og cyklen sammen) sidder på styret skal være lige over navet når du sidder på cyklen.. Så når du vil kigge lige ned på navet, ser du istedet det nævnte punkt..

    Håber det var til at forstå, kunne sku ikke lige finde ud af hvordan jeg ellers skulle forklare det..hehe.. smiley


  • #2   26. mar 2009 Jeg forstod.

    Jeg må til forhandleren igen.


  • #3   26. mar 2009 Jeg er 186 cm, og min første cube var en 20", hvilket jeg fortrød, så min næste cube blev en 18", hvilket jeg ikke har fortrudt... hvis du skal køre i skoven, så er et mindre stel en fordel, da cyklen er nemmere at "kaste" rundt med smiley

Kommentér på:
Valg af størrelse - Cube MTB

Annonce