{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.187 visninger | Oprettet:

sommer dæk mtb {{forumTopicSubject}}

haii cg's xc kører. Tænkte på hvilket dæk i bruger her nu hvor sommer er på vej ind over os. Brugte selv schwalbe racing ralph sidste sommer, og de fungere ok, men kunne dog stadig godt tænke mig at prøve nogle nye slags,, nogle forslag til hvad det skulle være for nogle,,

har selv kigget lidt på maxxis larsen TT:
http://www.maxxis.com/Bicycle/Mountain/Larsen-TT.aspx


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sommer dæk mtb
  • #1   12. apr 2009 Hey mikkel.
    hvad er det for noget skovbund du køre i, er det meget sandet eller hvordan smiley ?


  • #2   12. apr 2009 en blanding af både sand og hård jord,, så sørger et dæk der har lidt bredt potentiale,

  • #3   12. apr 2009 hmm hvad med dette dæk fra Vredestein (link fjernet)


  • #4   12. apr 2009 Alt der står Continental på.. Har testet mine Race King 2.2 i Blåbjerg og Borddrup her de seneste dage og de er helt kanon. Hvis du søger mere aggressivt bid, så er Mountain king,og speed king også en mulighed.. Husk at brede dæk har mindre rullemodstand og bedre greb, men alt med måde..

  • #5   12. apr 2009 Maxxis Minion DH Front kevlar, som frontdæk. Bidder så godt at jeg har udviklet min kørestil omkring dem, og så ruller de nemt. Vægt 731 gram som 2.3". Kan findes på crc.

  • #6   12. apr 2009 andreas de der race king, de findes i mange udgaver UCI, supersonic, protection og alm, hvilken en af dem har du prøvet dig med,, udmiddelbart hælder jeg til UCI da den vejer mindre end de andre udgaver i en 2,2

  • #7   12. apr 2009 Jeg ville nok mene Minion var et no go...

  • #8   12. apr 2009 W . Det mener du ikke seriøst vel?! Der er for fanden da en grund til det er et DH dæk og ikke XC.. Undskyld, men det er sguda ude af proportioner..

    Mikkel mine er af Supersonic versionen og det er de samme som UCI modellerne i følge flere folk fra MTBR. Det er meget vigtigt du får nogle i Black Chilli compound med duraskin.. Det er klart de bedste. De er virkelig fede at køre på.. MINIMAL rullemodstand, velcro-agtigt greb til XC, lav vægt.. Skal køres med relativt lavt tryk.. Ved ca. 28 PSI brillierer de.


  • #9   12. apr 2009 @andreas + thor

    Har i prøvet dem?

    Inden du andreas kaster dig om med bandeord, så gør din research. Minion DHF findes i forskellige ply-versioner, de tykke dual ply-wire er til DH, og de tyndere er skabt med tiden pga efterspørgselen, deriblandt en foldebar kevlar version, som er rettet til dem der ønsker en lavere vægt, men stadigt det legendariske greb. Min vejede 731gram, men jeg ved nogen har haft dem nede på 680gram, en vægt der kan konkurrere med andre dæk. Følger du bare en smule med på mtbr.com så vil du vide at dette dæk er populært pga sin mangfoldighed. Rullemodstanden er iøvrigt fantastisk lille.

    Det er også et af de bedste bedømte dæk;

    http://www.mtbr.com/mfr/maxxis/tire/minion-dhf/PRD_413401_151crx.aspx


  • #10   12. apr 2009 Og lad mig for god ordens skyld lige tilføje at jeg de sidste år har gennemtævet disse dæk, som spænder fra hardcore xc dæk, til hardcore DH dæk, og alt imellem, fra en 2.0 størrelse, til en 2.5, og det imellem, i min egen søgen efter det perfekte dæk;

    Continental Explorer
    Continental Vertical
    WTB Weirwolf
    Bontrager Jones XR
    Intense Intruder
    Maxxis MinionDH FRONT 2.3 og 2.5
    Intense 909EX/DC Lite
    Maxxis Swampthing 2.3 og 2.5
    Specialized Escar
    Kenda Nevegal
    Maxxis Highroller

    De er testet på alt fra alm dansk skov-underlag, til underlaget vi har syd for grænsen, fra landevej, til det blødeste vestkyst-sand, i regn, sne og mudder.

    Og minion DHF er det bedste front dæk jeg har prøvet. Så jeg føler at jeg taler med en vis integritet. Med lad mig høre, hvor mange dæk har du testet andreas? Forholdt dig kritisk til? Prøvet af? Revet op, og presset til de skred ud?


  • #11   12. apr 2009 Jovist har du da testet en masse dæk, det har jeg til mindre grad, men synes du skal forholde dig til den oprindelige tråd? Sommer & XC, det er her DU er ude af proportioner med dine dækforslag, hvis jeg skal dømme. Så ja, inden du indirekte kalder mig for uvidende, hvordan passer dette "gennemtævet disse dæk, som spænder fra hardcore xc dæk, til hardcore DH dæk" og dit Minion forslag så til en XC rytter.. Bevares, ophøj du dig bare til ekspert og "jeg-ved-bedst-dommer", men jeg påbedutter ikke AM folk med hvilke dæk der er bedst til deres behov.. Vil gerne understege BEHOV.


    Sidebemærkning: Det er ikke alle der ønsker at ændre deres kørestil, som du kalde at udvikle, som om AM er det eneste rigtige.

    Jeg er færdig med at bruge mere tid på dette emne, vi bliver ALDRIG enige os to smiley

    Go'nat.


  • #12   13. apr 2009 Jeg forholder mig såmænd 100% til den oprindelige tråd. Mikkel efterspørger et dæk til en "blanding af både sand og hård jord", derudover ønsker han et dæk med "bredt potentiale". Intet dæk jeg har prøvet passer bedre ind i den efterspørgsel end Minion DHF kevlar. Derfor kommer jeg med det bedste bud jeg har til mikkel, han kan tage mit råd, eller lade være, det er helt op til ham.

    Du har aldrig kørt med dækket, men du kritiserer og dømmer mit forslag med det samme, og dømmer dækket ude, det underminerer din integritet, igen. Hvad angår dette emne, så er din puristiske tankegang og indgangsvinkel mest af alt kedelig og konservativ, og illustrerer forskellen mellem os to.

    Og ja, stik du bare halen mellem benene, det er det nemmeste.


  • #13   13. apr 2009 Minion er sten sikkert et kanont dæk -under de rette forhold. Jeg mener, at man sagtens kan klare sig med mindre greb, og samtidig spare på vægt og rullemodstand (jeg nægter at tro på rullemodstanden er lav i de dæk... men hvis kan bevise det, så ok.)...

Kommentér på:
sommer dæk mtb

Annonce