{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

God MTB til en god pris ? {{forumTopicSubject}}

Hey jeg skal ha købt mig en cykel til kombination med min løbetræning i det jeg køre motocross og er meget kondition krævede, og tænker en MBT vil gøre sig bedst, til lidt grus sti og skov kørsel og på lige vej, og evt til at cykle til og fra arbejde, mit pris niveau er ca en 4000 kr, hvad skal jeg gå efter ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God MTB til en god pris ?
  • #1   26. dec 2016 Tror du skal finde noget brugt. Evt fast forgaffel 1x10 29". er de 4000,- absolut maks

  • #2   26. dec 2016 Hej smiley hmm min holdning er du skal ta og lede efter en fin brugt cykel? en hardtail, og så måske lige få kigget lidt på din højde, så du kan få besluttet hvad størrelser du skal kigge efter? nu ved jeg ikke hvor høj du er, men hvis du ikke er meget lille, vil jeg gå efter en cykel med 29"hjul, det tror jeg helt klart du vil blive glad, du vil os have en cykel som senere ville kunne sælge igen for fornuftig penge,, men en scoot/cube/specalized/canondale cykler går man aldrig helt galt i byen med smiley det bare mine holdninger smiley god jagt

  • #3   26. dec 2016 Har lige siddet og kigget rundt på nyt. Når du nu skriver du kører cross, tror jeg ikke noget nyt til 4000,- holder 😀 Og så er jeg lige lidt modsat syntes i den prisklasse at du betaler for meget for navnet ved at købe en scotcubedalezed.
    Hvor høj er du
    Kan du skrue selv
    Har bygget den her for lige over 5000,-


  • #4   26. dec 2016

    profilbillede
  • #5   26. dec 2016

    profilbillede
  • #6   26. dec 2016 Du er velkommen til at prøve den hvis du bor i nærheden

  • #7   26. dec 2016 Jeg har dårlige erfaringer med at købe brugt, så derfor helst nyt, 4000 er ikke max men ca det prisleje. jeg godt skrue. Jeg tænker også de affedtende forgaffeler der sidder på cykler i den klasse ikke er særlig gode men det skal self også afstemmes til det, der skal bruges til, en cykel der kan køre på blandet underlagt, for motionen skyld. Er 1.75 høj

  • #8   26. dec 2016 jeg har haft kigget på design cyklers hjemmeside og synes bare jeg kunne finde mange MBT til en ok pris, både med 27.5 og 29 tommer hjul, ved ikke hvad der er bedst. og også MBT med indvendige gear der er noget mere vedligeholdes frit. https://www.designcykler.dk/shop/mountainbike-237s1.html

  • #9   26. dec 2016 Problemet er bare, at i det prisleje, er udstyret på cyklerne, (bremser, gear, forgaffel) i så ringe kvalitet at det kun kan holde til og fra arbejde. Dvs ingen grusveje, og slet ikke spor med sten og rødder.
    Find en brugt, alliér dig med een der ved lidt om mtbcykelgrej.


  • #10   26. dec 2016 Tror virkelig ikke at en ny til 4000,- vil holde særligt længe, tror du vil få en dårlig oplevelse og hurtigt droppe sporten. Men selvfølgelig hvis du vil have nyt, så er det jo det du skal gå efter. Der er også mange brugte der er alt for dyre, så det ville være en god ide hvis du kunne finde en der kunne hjælpe.

  • #11   26. dec 2016 jeg ville melde mig ind i gruppen MTB køb og salg af mountin bikes der virkelig mange fine cykler til salg smiley os nogen som har købt og kørt få ture, men så aldrig kommet igang igen

  • #12   26. dec 2016 Jeg skal ikke decideret køre MTB som sport, men ha motionen derfra, for sporten er motocross, og jeg driver det endda på et rimelig højt niveau, ny maskine hvert år + masser af tunings dele og grej. og derfor er det også for dyrt til hvis kondien så ikke er i topform og både løb og cykling er nødvendigt, men ja MTB-en skal kunne holde til andet end bare asfalt. Jeg har læst mig til lidt og fundet en ny cykel der skulle være sådan ok som en begynder MTB hvis man nu skulle dyrke det som sport, https://www.designcykler.dk/shop/trek-x-caliber-8-1550p.html

    Hvordan ser det ud, jeg ved det er en Trek og ikke en scott eller andet af de helt store mærker, men som jeg kan læse mig til skulle delene være ok ?


  • #13   26. dec 2016 Til prisen vel ok. Bortset fra bremserne de er altså ikke ret gode, hjulene kender jeg ikke

  • #14   26. dec 2016 Men er vel bedre end fælg bremser ?

  • #15   27. dec 2016 Jo de er bedre en fælg bremser.
    Skulle det nu vise sig at du føler de ikke er kraftige nok, så koster det hverken en arm eller et ben at opgradere dem.

    Hvis det er til at få bedre kondi så er den trek altså et ganske fint start punkt.
    Der bare for mange der tror at entry-level cykler bare er lort, bare fordi det er i den billige ende.
    Men til en der ikke skal hamre op og ned af single tracks og køre store hop og drops, så er en x-caliber 8 ganske fin.



  • #16   27. dec 2016 Jo klart bedre end fælgbremser, problemet er tit at dem der svarer er bedre vant, end det de skal give råd om, derfor kommer det tit til at lyde som om alt nybegynder er skrammel. Syntes helt klart at til prisen ser det fint ud. Lige lidt inspiration https://bikecycles.dk/produkt/ragley-piglet/ hvis du vil give lidt mere, hvis du tror det er noget du kommer til at være glad for, kan du udskyde den forventede opgradering et stykke tid 😀

  • #17   27. dec 2016 Damn det er billigt for den Ragley smiley


  • #18   27. dec 2016 Hvad med denne..
    http://www.dba.dk/radon-zr-hardtail-18-tommer/id-1029765898/

    Ved godt den er 26 " hjul..


  • #19   27. dec 2016 Ja jeg kunne godt selv finde på at købe den ragley, men konen forlanger jeg sælger min Parkwood først, og når den er solgt er ragley garanteret væk

  • #20   27. dec 2016 De har den også kun i størrelse M.
    Æv.


  • #21   27. dec 2016 Er de bremser på den trek ikke alivio bremser ?

    Fin TREK cykel og ok bremser til prisen og til en ny mtb rytter.


  • #22   27. dec 2016 Tudsen tak for alle svare, jeg har oppet budget lidt og købt mig en til 7100 kr,- + lidt skærme og lås og dunk holder blev det 8000 kr, med noget ordenligt luft forgaffel osv, sælger viste også godt hvad der virkede og ikke gjorde, da han også kørte selv, og det med jeg kørte cross, og nok var lidt hårde ved tingene så skulle vi lidt højre op, så det kunne klare lidt flyve hop osv, og det lader til der rundt omkring Odense er nogen fine MBT steder hvor der også er lidt hop osv, så det skal prøves af

  • #23   27. dec 2016 Sådan!

    trommelhvirvel........hvad købte du ?


  • #24   27. dec 2016 Tillykke hvad endte det med

  • #25   27. dec 2016 En Giant Talon 0
    Stel: Giant AluxX-Grade aluminium.
    Forgaffel: SR Suntour Raidon XC RL-R med lockout.
    Skiftegreb: Shimano SLX 2x11 speed.
    Forskifter : Shimano SLX.
    Bagskifter: Shimano XT Shadow.
    Kranksæt: Shimano SLX, 26-36.
    Kassette: Shimano SLX, 11-42.
    Kæde: Shimano HG601.
    Bremser: Shimano M447 hydraulic.
    Hjul: 27.5" Giant GX03V.
    Dæk: Schwalbe Rapid Rob 27.5x2.25.
    Sadel: Giant Connect.
    Sadelstang: Giant Connect.
    Styr: Giant Connect Trail.
    Frempind: Giant Connect.
    Pedaler: MTB Caged.
    Vægt: Ca. 12.8 kg.


  • #26   27. dec 2016 Den Ragley ser også piv fræk ud, men så er det over nettet og så er der ikke meget hjælp/gratis hjælp ved cykelhandleren til opsætning osv osv

Kommentér på:
God MTB til en god pris ?

Annonce