{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

MTB hjelm - Dagens dumme spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Det her er sikkert dagens dummeste spørgsmål og i er velkommen til at grine af mig, men... Nu har jeg alligevel undret mig lidt.

Hvorfor har MTB hjelme egentlig skygger?

Jeg er begyndt at køre lidt MTB som vintertræning og bruger min landevejshjelm, en Bell Sweep R, som jeg er svært glad for. Men har tænkt lidt over om det mon er nødvendigt at anskaffe mig en rigtig MTB hjelm?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB hjelm - Dagens dumme spørgsmål.
  • #1   15. jan 2017 For at skygge for solen. smiley
    På landevejen ser du jo ofte af folk istedet har de der små kasketter på under hjelmen istedet. Det er aero osv der betyder noget. På mtb er det knapt så stor en faktor.


  • #2   15. jan 2017 Den er også super til at afværge angreb fra grene og lign. Skyggen er i vejen på landevejen fordi man er mere foroverbøjet på raceren.

  • #3   15. jan 2017 Var lige afsted i dag. Dejligt med en skygge der tager de værste grene, og så var der er par stykker der klagede over at de fik solen i øjnene. Så det må vel være det. Ydermere er det smart at have lygten/kamera på skyggen, hvis den ikke er for tung, hvis man nu er uheldig at lande på hovedet er det nok ikke rart, at have noget der kan presse sig ind i hjelme

  • #4   15. jan 2017 Du kan sagtens kører med din "landevejs" hjelm I skoven.....

Kommentér på:
MTB hjelm - Dagens dumme spørgsmål.

Annonce