{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.337 visninger | Oprettet:

tilvænning til klik pedaler? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Nu har jeg fået købt klik pedaler ( shimano MP520) og nogle mtb cykel sko.
Og nu til det store spørgsmål, hvordan griber jeg det bedst an for at vænne mig til dem?
Og hvad med justeringen af dem?
De er justeret til det løseste nu!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilvænning til klik pedaler?
  • #1   23. sep 2009 du sætter dig op på cykel og så klikker du dig i dem og ud af dem 20 gange så du tilvænnet

    husk at holde bremserne inde når du gør det smiley

    de skal være indstillet så du ikke kan klikke dig ud af dem ved at hive op (idet fordelen ved klik er at du kan "træde" opad)

    du skal dreje ankel ud til højre og hive op så kommer du fri


  • #3   23. sep 2009 Man vænner sig hurtigt til det, dog skal man passe lidt på første gang man kører med dem, at man ikke gør som jeg... Stop, prøve at sætte benet ned, vælt. DOH...

  • #4   23. sep 2009 jeg har lige prøvet at "klikke" i et par gange, jeg syntes at der skal rimeligt meget kraft til at klikke, selvom de står på det løseste, kan det passe?

  • #5   23. sep 2009 ja det er skam nemt nok at vænne sig til.

    men gør ENDELIGT ikke som mig

    altså klikke i dem mens din cykelstår stille og skal til at køre fra den mur du står op af for så vælter du og det giver sådan nogen trælse skræmmer i din cykel


  • #6   24. sep 2009 Det med at de er stramme kan også have noget af gøre med at fjedren lige skal slides til.. Da jeg fik mit første sæt klikpedaler virkede det bare som det mest naturlige i hele verden, har lovet mig selv ALDRIG nogen sinde at køre uden klik igen.. Man forstår simpelthen ikke hvorfor nogle vil undvære, fordelene er så mange at jeg ikke engang gider skrive dem op smiley

  • Peder P
    Peder P Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 6 Emner: 25 Svar: 166
    #7   24. sep 2009 Det vænner du dig hurtigt til ... et par styrt i starten er obligatorisk ... sådan er det bare.

    Efter et stykke tid vil du ikke undvære det for noget i verden. Det er tusind gange federe.


  • #8   24. sep 2009 Start med at køre rundt i din have hvis du har sådan en(et sted hvor du kan lande blødt). og klikke ind og ud.

    De vil altid være lidt stramme i starten.

    I starten er farten din ven. For når du har fart på er det nemmere at holde balancen når du samtidiget forsøger at klikke ind og ud. Dermed ikke sagt du skal køre 20-30 km i timen for at forsøge på det smiley


  • #9   24. sep 2009 Start med at montere det hele, tag skoene på, klik i pedalerne, vælt med det samme - så har du ligesom været i jorden og du har været forberedt.

    Du kommer til at lægge dig, man gør det på et mega-belastende tidspunkt, og det gør lidt nas - men derfra husker man at klikke ud smiley

    Du kan læse om mit styrt her (nederst): http://cykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=2496


  • #10   24. sep 2009 ...

    jeg kører tit selv med mine klik-pedaler til og fra skole.
    jeg har de samme:
    Shimano PD-M520
    jeg gjorde det at jeg løsnede dem helt først.
    montering, bla. bla. bla.
    stille cyklen op af en væg, så den støtter med styrtet på væggen.
    satte mig op og kilkkede i.
    derefter sad jeg godt 15-20min. på cyklen og trænede i at
    klikke ind og ud af dem i forskellige stillinger/(pedal-stillinger).
    (må ikke forstås perverst. hehe).
    derefter en cykeltur rundt, inkl. et styrt.
    måske virker det pinligt til at starte med,
    men der er ikke noget at skamme sig over.
    -foden finder let pedalen når du skal til at køre, og klikker nemt ind.
    -man kan klikke ud af dem på to måder:
    dreje anklen ud mod højre og dreje ud mod venstre.


Kommentér på:
tilvænning til klik pedaler?

Annonce