{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB - Carbon eller Alu.
  • #1   27. okt 2009 det er smag og behag det emne lavede jeg selv for nogle uger siden og ejg endte ud med en meget lækker alu mtb da jeg blev rådet til det..

  • #2   27. okt 2009 Kommer an på hvad den skal bruges til og hvor mange penge man vil give. Hellere end god aluramme til 5k end en dårlig carbontil samme pris. I min verden så skal man op omkring de 10k. før carbon rammer begynder at blive spændende.

  • #3   27. okt 2009 Præcis som Andreas siger så skal det helst være en carbon ramme af god kvalitet.
    Dog kan man nu godt få gode rammer under 10k =)

    Har set at webike har deres kilo+ ramme til omkring 6500 kr, det er et rimelig godt tilbud synes jeg.


  • #4   27. okt 2009 Det er så en individuel vurdering Martin. Synes ikke Kilo+ er en spændende ramme. Den er fin (og sikkert ganske glimrende på alle måder), men der er jo ikke en ekslusiv ramme. Noname ramme fra Kina med Vision lakering.

  • #5   27. okt 2009 Vi snakker jo ikke om ekslusive rammer, vi snakker om hvad der virker og er kvalitet. Og husk nu på at stort set alle carbon rammer produceres i asien, og de er jo ret gode til det. Derfor skal man underkende det faktum at den er lavet derovre.

  • #6   27. okt 2009 Det gør jeg jo heller ikke Martin smiley Jeg skriver stadigt ud fra mit første indlæg. Jeg synes ikke det er let at finde noget spændende til under 10k vejl. udsalg. Noget andet er, at man sagtens kan få en ok ramme, men det er jo som jeg siger, en individuel vurdering.

  • #7   27. okt 2009 Jeg er lige gået fra en alu til en carbon. Synes cyklen er mere stiv i det. Jeg har overhovedet ikke fortrudt mit køb, men ja carbon er en dyr fornøjelse, hvis det skal være med fint grej. Min egen Scott har en listepris på 22.900,- Det er altså ret dyrt. Så hvis du har råd til det, synes jeg du skal købe en carbon, men hvis du har et budget på de der 10.000 ca, så køb en alu med gode komponter i stedet.

  • #8   27. okt 2009 Har lige smidt nogle billeder ind. Den venter bare optagelse smiley

  • #9   27. okt 2009 Med Budget på 10 kilo, så er der vel ingen tvivl - en Scott Scale 35 Carbon... Jeg havde alu før... men det var en low end bike, så jeg har ikke noget reelt grundlag at sammeligne på, men jeg brugte oceaner af tid på det - og konklusionen blev at Carbon styrer, og Scott laver gode Carbon rammer.

  • #10   28. okt 2009 Tak for de gode indlæg. Prøver at komme frem til et valg.

Kommentér på:
MTB - Carbon eller Alu.

Annonce