{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.434 visninger | Oprettet:

Henrik H
Henrik H
Tilmeldt:
5. jan 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Ny MTB fra Trek {{forumTopicSubject}}

Hejsa, som ny bruger af sitet kan jeg godt bruge lidt hjælp.
Jeg skal have mig en ny MTB og har set på 2 forskellige fra Trek, nemlig 8500 og 9.7
Men jeg kan ikke rigtig beslutte mig for hvilken en af dem det skal være.
Jeg skal både bruge den som transport frem og til arbejde og til motion.

Er der måske nogle af jer der kan og gider kome med lidt kritik af dem, både positiv og negativ.

PFT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny MTB fra Trek
  • #1   6. jan 2010 Du får svært ved at få fat i dem begge smiley

    Så vidt jeg ved har trek kun 8500 på lager i 15.5" og deres 9.7 kommer først på lager i marts mener jeg..

    Jeg har selv den nye 8500 og syns den er rigtig lækker, det hele spiller bare ! smiley

    Men det er lidt en smags sag, der er to væsentlige forskelle.. Den ene er alu ramme og den anden carbon.. Og gaflen, den ene en god Rock Shox og den anden, en god Fox..

    Og prisen er jo også næsten det samme, så IMO er det et spørgsmål om du vil køre alu eller carbon ramme...


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #2   6. jan 2010 Hej Vinkel. Tak for dit svar. Ja jeg er opmærksom på at 9.7 er carbon.
    Med hensyn til at få fat på dem, er ikke det store problem, da min cykelhandler har dem begge på lager.
    Og det bedste af det hele, er at han selv har tilbudt at finde en god pris, samt at skifte gear ud til Sram, som jeg er virkelig glad for at køre med.


  • #3   6. jan 2010 Ja, jeg må nok indrømme at jeg har skiftet min xt bagskifter+trigger ud til X.9 .. Da jeg bedst kan lide Srams måde atskifte på smiley

    Men hvis han har begge, er det så ikk muligt at få ham til at samle begge og du så lige prøver en tur rundt på p-pladsen?


  • #4   6. jan 2010 Hold dig fra Schrek.

  • #5   6. jan 2010 Jeg kiggede også på Trek 9,7, men valget blev en Scott. Jeg hørte nemlig at flere af 9.7 stel havde været udsat for brud. Trek skulle dog være flinke til at "dække" skaden.

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #6   6. jan 2010 Hej Peter T. Tak for en konstruktiv og velbegrundet udtalelse. Den er yderst fyldestgørende.

    @ Mikkel T
    Ved du om det er en "standard ting ved 9.7, at den for sådan et brud? Eller er det fordi de har lavet nogle mandags modeller?
    Lige nu har jeg selv en Scott som jeg har været utrolig glad for. Problemet er bare, at der findes ikke en forhandler lige i nærheden af mig som har Scott. Og jeg nægter at købe en uden at have haft den i mellem hænderne/benene først.


  • #7   6. jan 2010 Selv tak (:

  • #8   6. jan 2010 Henrik H

    Jeg kender en der sælger Trek, og han fortalte også at der var kommet nogle stykker ind med brud på stellet. Har også læst om det på nettet...


  • #9   7. jan 2010 Hop du bare ud i en 8500, Har kørt på en (godt nok 2009 modellen) i lidt over et år. Det er en rigtig fin cykel med en knaldgod gaffel på. Syntes den er dejlig stiv i det og vejer ikke så meget. Men gør dig selv den tjeneste at skift de dæk, den bliver leveret med. Fik samme råd efter en kort periode og alt andet er bedre end dem, den leveres med.

    Hvis du vil peppe den lidt op, kan du jo altid hente lidt inspiration i min smiley


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #10   7. jan 2010 Hej Per. Tak for info. Ja dækkene skal helt sikkert skiftes, kører aldrig på de standard monterede. De plejer som regel ikke at være noget værd.
    Den er sgu flot, den af din. Ikke et ondt ord om shimano, men jeg er nok lidt fanboy af sram. Og som jeg har skrevet tidligere, så har cykelhandleren tilbudt at skifte inden jeg henter den.

    @ Alle. Efter jeres udsagn tror jeg det bliver 8500 jeg køber. Smutter lige forbi og prøver dem begge en gang inden jeg tager endelig beslutning.
    Tak for hjælpen.


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #11   26. jan 2010 Bare som opfølgning. Det ente med at blive en Elite 9.7 hvor der er blevet sat Sram X0 trigger, samt for- og bagskifter på. Samt et par andre småting. Det var hvad der var råd til i denne omgang. (15k)
    Tager ned og henter den i morgen.


Kommentér på:
Ny MTB fra Trek

Annonce