{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.192 visninger | Oprettet:

Tvivl ang. størrelse {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg købte mig min første racer sidste år og samme gjorde min ven, vi har samme højde ca, det er vel en 1.86-1.88, jeg gik i fri cykler og købte min Specialized, mens han var i Webike og fik samlet sin Specialized, vi blev begge målt af den der body scanner, men endte op med to forskellige størrelser cykler. Jeg har fået en str L (56,5) men han fik en M (54,5)
Da jeg købte min cykel, var forhandleren helt sikker på det var den størrelse jeg skulle have (Var dog kun den størrelse de havde den tilbage i) .. Men jeg synes godt nok jeg sidder lidt langt fremoverbøjet, så mit spørgsmål er om jeg måske skulle have haft en M i stedet ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tvivl ang. størrelse
  • #1   17. jan 2010 Hvor lang frempind har du på?
    Hvor meget Offset har din saddelpind?


  • #2   17. jan 2010 For de i næste har samme højde betyder det jo ikke aftomatisk i skal have samme str stel.
    Man kan jo godt være anatomisk forskellig, længder overkrop og så have kort ben. Ved at man med body scan kan lave forskeillige køre indstillinger, Sport, motion, pro. hvor ved ens cykelstilling ændres.

    Og ud over det er der jo også foskellige str på stel... mendmindre vi snakke samme model-mærke og årgang

    Men du kunne jo prøve med en anden sadelpind, korter frempind..


  • #3   17. jan 2010 Hej Kasper, - synes du skal prøve Competitive Cyclist og deres fit calculator. Da jeg i efteråret købte mtb, havde jeg stor glæde af den udregning, man får på baggrund 8 specifikke kropsmål Det kræver at man har en hjælper, der kan håndtere et vaterpas og en tommestok - men bare følg videoinstrukserne. God fornøjelse. http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO

Kommentér på:
Tvivl ang. størrelse

Annonce