{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.153 visninger | Oprettet:

Valg af MTB? {{forumTopicSubject}}

Godaften.
Jeg syntes jeg er gået hen i løbet af de sidste par år, og blevet noget stor. Jeg kan ihvertfald kun lige passe det tøj, jeg har købt inden for 1 år smiley Jeg har nu taget den beslutning, at det skal være nok. Jeg har været til en personlig træner og fået kostplan og "træningsark" kan man vel kalde det. Men jeg magter simpelthen ikke at alle glor på en i FitnessWorld, fordi man vejer over 130 KG. Så nu skal jeg ud og have mig en cykel, jeg elsker skoven i forvejen, så det er jo et ret oplagt valg sådan en mountainbike. MEN der er jo fandme et hav at vælge i mellem. Jeg gider ikke Thansen eller biltema cykler, men jeg vil heller ikke smide over 4-5000 på en cykel. Så jeg er nok ude efter noget brugt. Hvilke mærker skal man holde sig fra, kontra hvad skal man bare eje. Hvad kan i anbefale til en stor herre som mig? smiley
God weekend, når i når så langt. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af MTB?
  • #2   11. maj 2018 Mærket på cyklen er underordnet du skal gå efter mærket på delene, sørg for at der enten sidder en Fox eller RockShox "luft" forgaffel, med det budget du har sat dig for der, er det jo en hardtail du skal have.. du får mest for pengene ved at købe en brugt. Gå efter en cykel med dele der står XT eller SLX så ved du at du har en god cykel.
    En god mountainbike kan give motivationen nok i sig selv, da den er meget sjovere at køre på.

    Hjul tommer bør hedde enten 27,5 eller 29" - ikke 26", dem kommer du ikke til at køre hurtigt på.

    Stel str bør hede 18 tommer (M) hvis du er 180, 19 tommer (L) hvis du er 190 osv.


  • #4   14. maj 2018 130 kg. Så er det vist ikke helt ligegyldigt, hvilken cykel du køber! De hjul jeg netop har købt og opgraderet min cykel med, må kun belastes med 120 kg totalt. Så du må gøre en del ud af, at finde en heavy duty udgave:-) Men det KAN lade sig gøre, for jeg har da set, et par rigtig STORE mennesker, på det der lignede "pitbikes", men som var rigtige MTBere, så det må kunne lade sig gøre:-)

  • #5   16. maj 2018 Kig evt efter en Giant Talon RC den kan købes fra ny til pris på 7995. Her får du en solid cykel med shimano XT, Fox forgaffel og nogle ok 27.5 hjul.
    27.5 hjul er stærkere end 29 tommer hvis du sammenligner 2 ellers ens hjulsæt, så med din vægt ville jeg tage 27.5

    Vh Thomas


  • Jame N
    Jame N Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 12 Svar: 2
    #6   16. maj 2018 Hej

    Se på denne hjemmeside Time2bike.dk. De har vilde tilbud på MTB


Kommentér på:
Valg af MTB?

Annonce