{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.455 visninger | Oprettet:

Skift til campa {{forumTopicSubject}}

Jeg går og leger med tanken om at skifte over til Campagnolo i stedet for shimano som jeg har nu. Har været inde og kigge crc og bikebuster efter nogle billige løsdele, behøver ikke det nyeste nye med 11 speed da min ramme alligevel er fra 08, så kan godt nøjes med en billig løsning med 10 speed. Men mit spg er hvad skal jeg have af dele, kan jeg evt fikse noget kæde og kasette fra fx sram for at spare lidt penge? og hvad skal jeg præcis købe for at få mine hjul til at køre campa og ikke shimano..

Og så er der noget jeg har undret mig lidt over, de forskellige grupper har forskellig lyd, shimano siger ikke meget mens campa de tikker meget,hvad er det præcis den lyd kommer af ? smiley

hvad jeg har kigget på indtil videre er følgende:
Centaur 10 sp bag.skift, forskift. og greb .. chorus kranksæt + chorus kranksæt .. Veloce 10 sp kæde .. Samlet er 4447 kr intil videre ting er fundet på crc og bikebuster, men hvad mangler jeg? Kan mine shimano bremser bruges?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift til campa
  • #2   14. mar 2010 Dine bremser kan godt bruges, men husk at der sidder bremse udløser til dækskift i grebene på Campagnolo hvor det sidder på selve bremsen på shimano.

    Personligt havde jeg købt Veloce 10 speed med ultra-drive kassette.

    Kan se CRC har tilbud på Centauer kranksættet til 50% under normalprisen. Det er et godt tilbud.

    Centauer bagskifter og forskifter

    Og Mirage bremsegreb.


  • #4   15. mar 2010 Super brugbare svar tak for det smiley

    Ang. krak var hrunden til chorus at den er at finde til samme pris som centaur'n på bikebuster .

    Hvad er der forskel fra centaur til chorus skiftegreb, er det hvor præcis den er eller bare vægt? smiley

    Og har lidt problem med krakbox, centaur passer vidst kun til en speciel box ? kan i evt hjæle med at finde en fornuftig løsning der .. Hvad gevind skal jeg bruge, har en specialized tarmac fra 08? smiley


  • #5   15. mar 2010 Centauer skal anvende med record ultra torque skåle står der bare, ikke noget om hvad box

    men chorus passer til Campagnolo 102 mm aksel

    Hvad passer til hvad ?

    - http://www.bikebuster.dk/detaljer/5001101.html
    - http://www.bikebuster.dk/detaljer/320096.html

    (link fjernet)

    ? smiley


  • Jakob  R
    Jakob R Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 25
    #7   15. mar 2010 Jo dyre ting jo bedre materiale... Billigere greb / bagskifter - dårligere levetid.

    Lyden kommer fra kassette bodyen/hylsteren hvorpå der sidder nogle paler som går ind i navet og køre hjulet rundt når du træder i pedalerne. De er anderledes lavet på Camp end shimano og så er der flere i camp. hvilket gør den tager hurtigere fat i en spurt eller der ikke er så meget friløb når du f.eks køre ned af bakke....
    Du skal skifte bodyen på dine hjul for at køre camp. Sram og Shimano kan køre sammen men camp kan kun køre for sig selv. Campagnolo har lavet Fullcrom hjulene for at få fat i Shimano/Sram folkene. Så det er campagnolo hjul men med shimano body på....


Kommentér på:
Skift til campa

Annonce