{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Køb af cykel {{forumTopicSubject}}

Vil gerne have ny cykel og første beslutning der skal tages, er om det skal være Carbon eller Aluminium.

pt. har jeg en Specialized Allez til 6.000,- fra 08.
Men vil gerne prøve noget nyt, hvor stor forskel er der på carbon og alu?

Hvor meget vil det koste, hvis jeg skal samle selv? fx med denne ramme?
http://rex-cykler.dk/product_info.php/cPath/81_26/products_id/2054

Har også kigget på denne her:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=42051

Hvad synes I?

Andre bud er MEGET velkomne
Budget 16.000,-

PS. nogen der ved hvor meget min vejer?
Tjek evt. under min profil smiley

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af cykel
  • #1   18. mar 2010 Fuji, Fuji, Fuji! Den kører jo bare godt den ramme smiley

  • #2   18. mar 2010 Peter T

    En bedre begrundelse og kan du svare på mine andre spørgsmål? smiley


  • #3   18. mar 2010 Du kan ligeså godt købe carbon som alu, det er jo en god ramme uanset om det er Viper eller Fuji. Men carbon er bare federe (:
    En lækker aluged havde været denne: http://www.canyon.com/_dk/roadbikes/bike.html?b=1933


  • #4   18. mar 2010 Jamen er der ikke noget forskel på vægt og sådan, når det er carbon eller er det bare fordi det er federe? smiley

  • #5   18. mar 2010 Du kan self få en lettere carbon ramme men hvis du ikke er hardcore motionist kan du sagtens klare dig med en alu (:

  • #6   18. mar 2010 Synes selv jeg er cykler meget og er også med i nogle løb smiley
    Men er den Viper ikke god?
    Og er det dum at købe fra udenlandske hjemmesider?


  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 19
    #7   18. mar 2010 Er sikker på at alle herinde vil anbefale dig chainreaction. Alle køber fra den side alligevel.

  • #8   19. mar 2010 Kan man få en cykel af samme kvalitet til en lavere pris?

  • Jakob  R
    Jakob R Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 25
    #9   19. mar 2010 Fuji er noget blødt lort, kineser Carbon.... Det vil du blive ked af. Så hellere en alu ramme.

    Skal den være ny? Hvad med en brugt? og for 16000 skal du ikke selv til at samle noget, så bruger du for mange penge på arbejdsløn, da jeg ikke regner med du selv samler den. Find ud af hvad du vægter højest selvom dit budget siger du ikke kan vælge og vrage som du vil. Tænk på farve også da den vil have stor indflydelse på din lyst til at komme ud...
    Du kan godt købe i udlandet men der er ikke stelnummer på cyklerne og det kan være et propblem med forsikring. Og hvis du skal have den lavet vil cykelforretningen ikke vægte din cykel højt. (ved jeg fra de steder jeg har arbejdet).
    Du kan også ringe rundt til grosister (HF Christiansen/ Randers eller TREK Danmark) og spørger om de har modeller fra sidste år, dem plejer de GERNE at ville af med til god pris. Eller kontakt din lokale forhandler. Men til 16.000 bør du finde en racer med Alu stel og Carbon gaffel med Shimano 105/Ultegra eller SRAM Force/Rival og nogle gode concept hjul.

    Held og lykke med det og god tur....


  • #10   19. mar 2010 Hvorfor er der ikke noget stelnummer? :S
    Og hvorfor vægter cykelforretningerne ikke cykel højt?


  • Jakob  R
    Jakob R Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 25
    #11   19. mar 2010 Fordi det er et dansk fænomen det med stel nummer. Og det gør de ikke fordi cyklen ikke er købt ved dem så de vil ikke yde så høj service eller tager overpris ved reperationer....

Kommentér på:
Køb af cykel

Annonce