{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.448 visninger | Oprettet:

Kristian Ø
Kristian Ø
Tilmeldt:
6. maj 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13

Hvilken cykel? {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Håber i kan hjælpe mig med at finde en god cykel smiley

Skal bruge en cykel til og fra arbejde hver dag. Har 8km til arbejde.

Har ikke den fjerneste idé om hvilke mærker/model jeg skal kigge efter, så håber på lidt hjælp fra jer.

Men budgettet skulle helst holdes på omkring 6000kr.

Nogen der kan hjælpe mig på vej? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken cykel?
  • #1   6. maj 2010 brugt eller nyt? og er det en racer, city eller mtb du søger?

  • Kristian Ø
    Kristian Ø Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #2   6. maj 2010 Brugt eller nyt er egentlig lidt lige meget.

    Jeg er lidt i tvivl om det skal være racer eller city, har jo ca. 8km til arbejde, så ved ikke helt hvad der ville være det bedste valg her. Ikke en mtb vil jeg mene.

    Tak for svaret


  • #3   6. maj 2010 okay er det en du vil bruge til at cykle ture i din fri tid? og evt. kunne du spørge efter en prøve tur hos den lokale på en racer og en city til omkring 6000,- det mit bedste råd så finder du jo ud af hvad der er dig

  • Kristian Ø
    Kristian Ø Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #4   6. maj 2010 Nej den skal primært bruges til og fra arbejde, men det er hver dag, så skulle gerne være noget der bare kør godt smiley

    Men jeg tror jeg vil ned til en forhandler som du siger.

    Tak for hjælpen.

    Andre der har noget at byde ind med? smiley


  • #5   6. maj 2010 jeg vil i hvert fald tro du kan få lov at prøve nogen der . det kunne jeg hos en i kolding også selvom jeg ikke købte cyklerne men jeg har prøvet cykler til op imod 20.000 så der burde være chance for det smiley men ja håber da du får andre end mine svar

  • #6   6. maj 2010 Hvis de 8km primært er bykørsel med mange stop ved trafiklys og lign., ville jeg nok vælge en citybikeagtig cykel med fladt styr og lidt bredere dæk til at absorbere bumpene i byen. Hvis det derimod primært er lange stræk med få stop, vile jeg vælge en racelcykeltype, hvor du har mulighed for flere siddepositioner og kan opnå en bedre aerodynamik - og med smalle dæk får du en lille rullemodstand.

    Hvis der er mange bakker synes jeg personligt også, at det ville være en fordel med et racerstyr, da det giver en bedre position, når man står op i pedalerne, ( - derfor er jeg også 'afhængig' af mine barends til det flade styr på min mtb ...)

    Men som Jonathan siger, tag en prøvetur hos en forhandler, i det tøj du primært kommer til at cykle i til og fra arb., så kan du nok få en fornemmelse af hvad der er bedst for dig.

    På nuværende tidspunkt er det lidt svært at rådgive omkring mærker, men jeg fik selv rigtig meget for pengene ved at købe cykel på nettet. Men jeg vidste også hvad jeg ville have og i hvilken størrelse - så jeg kan da kun anbefale http://www.bike-discount.de/ som har masser af racer, city og mtb.

    Good luck!


  • Kristian Ø
    Kristian Ø Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #7   6. maj 2010 Thomas B

    Det er faktisk bare ud af lige vej, så vil helt sikkert overveje en racertype. Men som du siger skal jeg ned til en forhandler og prøve de forskellige typer for at være sikker.

    Ser god ud den side der, den vil jeg lige kigge igennem.

    Tak for et godt svar smiley


  • #8   7. maj 2010 Aveneu(;

Kommentér på:
Hvilken cykel?

Annonce