{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.823 visninger | Oprettet:

Ny MTB - Et par spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har i et par mdr. været på udkig efter min første MTB, og har lige et par spørgsmål jeg gerne vil have af vejen inden.

Cyklen skal bruges til 70 % singletrail og 30 % hyggecykling på grusvej/asfalt. Jeg er 176 og vejer 72 kg . Budget 10000-15000.

Jeg har overvejet meget at bestille en cykel online fra startfitness.co.uk, men inden jeg bestiller, vil jeg lige høre jeres mening, specielt ift. at samle den cykel der ankommer. På deres hjemmeside lyder det ganske let, at samle den men de beskriver det ikke nøjagtigt.
Er der en der har erfaring derfra, eller et bud på hvad der skal samles når den ankommer?

Jeg har haft lidt forskellige cykler i tankerne, men er pt. mest hooked på en Orange Clockwoork 137. Er der en der kender cyklen og evt. kan komme med et par kommentarer om den?
Den fås til en umiddelbart god pris på startfitness, virker ganske billigt?: https://www.startfitness.co.uk/cycle/bikes/hardtail-mtb/orange-2018-clockwork-137-s-hardtail-mountain-bike-green-b18cl137s.html

Jeg har været mange alternativer igennem. Pt. overvejer jeg også disse to:
Nukeproff scout
Orange crush

Jeg er mest hooked på Clockwoork´en da den er billigste og den er knap så aggressiv som de to andre. Jeg har en forestilling, om at det passer godt til mit behov (70 % singletrail 30 % alm. cykleri), og er lidt nervøs for at købe en af de 100 % trail orienteret. Men måske det bare er noget pjat? smiley
Derudover er den også lidt lettere. Det virker til de to alternativer, er bygget lidt mere robust og derfor lidt tungere, men er det super relevant for en nybegynder som mig?
Jeg kører jo ikke fantastisk hurtigt, eller er i stand til at presse cyklen super meget, og er det ikke der man mest har gavn af det robuste?

Håber i kan hjælpe. Har i andre alternativer jeg burde overveje, ideer, indkøbssteder med gode tilbud, eller hvad nu... Så skyd bare løs.

VH







Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny MTB - Et par spørgsmål.
  • #2   19. sep 2018 Alternativ er rose bikes der kan man få en rigtig god fullsuspension til under 15000kr, til trail og der kan man lave små ændringer også smiley


  • #3   19. sep 2018 Bare køb! Du har gjort dig langt bedre overvejelser end jeg havde da jeg købte min første mtb. Dengang troede jeg gear gruppe og vægt var blandt noget af det vigtigste.
    Du kan nemt samle den smiley


  • #4   20. sep 2018 Hej.

    Gode overvejelser du gør dig. Tror du er på rette vej.

    Tillader mig at gå lidt off-topic, hvis det er første "seriøse" cykel du køber.
    Køb grejet til at vedligeholde hvad end du vælger. Det gør at cyklen forbliver sjov. En kæderenser, degreaser og en god olie til vintervejr er helt essentielt.

    Den næste anbefaling er den her. Kan virke som overkill, men man fatter ikke hvor meget man savner den før man får den. Især hvis man har en alder hvor man ikke gider lege akrobat for at lave cykel.
    (Top kvalitet for billige penge)
    http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/x-tools-home-mechanic-prep-stand-workshop-mat/rp-prod133219

    Det var sikkert allerede med i overvejelserne, men syntes bare det er vigtigt at prioritere i et stramt budget.


  • #6   22. sep 2018 Tak for alle svarende! Det giver tiltro, til at man er på på rette vej.

    Jeg har været fristet af en fully, men forsøger at holde mig i skinnet og starte med en lidt billigere hardtail.

    Skal helt sikkert have fat en sådan en mekaniker stander. Det ser så meget mere komfortabelt ud, end at kravle rundt på knæene. Og man får sikkert også lavet et bedre stykke arbejde.

    Jeg spekulere lidt på fælgbreden på de modeller jeg overvejer. Clockworkenen har 27 mm fælge, hvor de andre har 30mm. Jeg kunne snildt finde på at køre med + dæk. Jeg har kun erfaring med 3,0” dæk, super sjovt, men tror jeg vil blive træt af så brede dæk i længden. Umiddelbart lyder 2,6 som scouten kommer med, rigtig fornuftigt.
    Spørgsmålet er så, hvad de 3mm forskel gør for deres evne til at håndtere de brede dæk? Når jeg ser på diverse tabeller, burde 27 og 30 mm snildt kunne klare 2,6” dæk. Er de 3 mm en bagatel ift. Dette, eller er der noget i det?





  • #7   22. sep 2018 Jeg har kørt med 2.6 dæk på fælg med hhv 27mm og 30mm indvendig bredde. Det fungerede super fint på begge fælg. Dog skal det siges at hvis du har svært ved at vælge mellem de to cykler, så er fælg med 30mm en smule bedre til den størrelse dæk da det vil give en smule bedre støtte ved lavt tryk, og en lille smule bedre dækprofil.

  • #8   26. sep 2018 Cyklen kommer i en papkasse, og man dkal som regel bare sætte hjul, styr, pedaler og sadelpind på.
    Så det tager ikke lang tid at samle.


  • #9   26. sep 2018 Mange tak for svar alle svarende. Det lyder jo ganske overskueligt at få cyklen samlet.
    Jeg står og vakler imellem en Crush s og en Clockwork 137.... De koster det samme og har meget af det samme udstyr. Hvad ville i vælge?


  • #10   26. sep 2018 Jeg ville vælge clockwork, da de 130mm travel passer bedre til de forhold jeg køre.
    Ville ikke engang være urolig for at tage clockwork'en med i bike park i fx Harzen.


  • #12   26. sep 2018 Ud over det du skriver Thomas, hvorfor så vælge Crushen fra?

  • #13   26. sep 2018 Der er flere ting i det. Crush'en har en meget slack head angle hvilket er mega fedt hvis du køre downhill men knap så fedt når du køre danske forhold. Der er generelt svære at køre op af, og dreje rundt på små snoede tekniske spor. De 150mm travel er overkill.

    Jeh ville personligt overveje clockwork 129 da 29 tommer hjul har sine fordele, og hvis du engang står og skal sælge den så er der mange flere købere til 29 tommer


Kommentér på:
Ny MTB - Et par spørgsmål.

Annonce