{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.489 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af sadel. {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har et problem som jeg ville høre om i kunne hjælpe mig med.

Jeg kører en del på min landevejs racer gerne 3-5 timer af gangen 3-4 gange om ugen, men hver gang jeg kommer over 3 timer får jeg ondt i bagdelen. Jeg får en smerte, som hvis jeg skal beskrive den, vil jeg sige at den minder mest om krampe, men uden at være det. Når jeg får smerten, er jeg nød til at rejse mig op i 10-20 sekunder hvorefter jeg kan cykle videre uden smerte i 5-10 minutter og så er jeg nød til at gentage samme proces igen resten af turen.

Jeg har nu prøvet flere sadler, men det har ikke rigtigt hjulpet, jeg har prøvet den standart sadel som fulgte med min cykel da jeg købte den. Så har jeg prøvet en Selle Italia C2 gel og nu kører jeg på en Selle Italia SLR carbon, som er den bedste sadel jeg har haft ind til nu, men som stadig giver mig problemer.

Når jeg snakker med mine cykel kamerater så har de ikke nogen problemer med det, hvis de får problemer er det siddesår, men det har jeg aldrig haft.

Nå, men jeg står og skal afsted til Frankrig i slutningen af denne måned for at køre i alper. Der skal jeg bl.a. køre La Marmotte ruten (Ikke løbet), den vil nok komme til at tage mig et sted i mellem 8 og 10 timer at gennemføre, derfor er jeg nød til at finde en sadel som passer min bagdel. Problemet er bare, at jeg ikke aner hvad jeg skal gøre. Jeg har hverken tid eller penge til bare at prøve sadler fra en ende af, til jeg finder den rigtige. Så derfor håber jeg at i kan hjælpe mig? Kan i ud fra hvad jeg skriver anbefale mig en sadel som jeg ikke vil få disse problemer med?

Med venlig hilsen

Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af sadel.
  • #1   11. aug 2010 Det er ikke unormalt, at man skal op og stå en gang i mellem, når dine træningsture er så lange som de er...

    Jeg vil foreslå, at du står op i pedalerne hver halve eller hele time, så bør du slippe for problemet.

    Peter


  • #2   11. aug 2010 Glemte lige..... Det kan også være kørestillingen den er gal med?

    Peter


  • #3   11. aug 2010 Hej,

    du bliver nødt til at prøve dig frem....og give dig tid til det.

    Når det så er sagt.....så vil jeg anbefale en Karbona Comfort System sade som jeg selv bruger. Jeg har aldrig haft smerter eller problemer med den.

    Yderligere så har jeg haft en lånt ud til forskellige personer som kun har givet yderst positiv feedback på den. Faktisk er min reserve udlånt nu og jeg kan ikke få lov til at få den tilbage smiley

    I weekenden snakkede jeg med en cykelhandler som også kun havde positive erfaringer med den.

    (link fjernet)

    Gi' den gas
    Jakob


  • #4   11. aug 2010 Hej Peter..

    Kunne det ikke være en "smallere" saddel du mangler.. Altså en der har en kortere overgang mellem det bredeste stykke, og så det smalle.?

    evt.
    (link fjernet)

    (link fjernet)

    Nb.
    Når jeg kigger på mine egne Selle Italia sadler, så kan jeg se de har en længere overgang fra bred til smal, og det kunne måske stoppe blodtilførsel? (bare en tanke)

    vh
    René


  • #5   11. aug 2010 Arh René, da ikke en enkeltstarts saddel...

  • #6   11. aug 2010 Nu var det mere præncippet jeg mente, og sku jo linke til noget for at få et billed på ;o) Prologo har jo den form på de fleste af deres sadler?

    vh
    René


  • #7   11. aug 2010 Åh, havde jeg ikke lige fanget ;D

  • #9   11. aug 2010 Ned til en forhandler der ved hvad de snakker om, der kan være en del grunde til at du får ondt, Det kan være forkert justering af sadlen (højde/vinkel), det kan være forkert form på sadlen (bredde/længde/generel pasform)

    Ned til en forhandler der ved noget om det, forklar grundigt om dit problem.


  • #10   11. aug 2010 Hva siger du Kryll?? *hehe* smiley

  • #12   11. aug 2010 haha.. Skal du ikke snart i seng.. Det er vel ved at være sengetid for børn på din alder? så smutter jeg lige hen på sofaen og napper en werthers echte og en morfar ;o)

    Peter B. (sorry for off tropic)


  • #13   11. aug 2010 Hej alle,

    Mange gange tak for alle de gode råd. Jeg har fået fat i en forhandler som skulle vide noget om sadler, han siger at han har et Ass O meter eller noget lign. Det skulle være et app. som kan måle ens "røv" smiley (Håber ikke den skal for langt op)

    Han siger at han med 100% sikkerhed kan finde en sadel som passer min pasform og at det vil hjælpe mig meget, dog vil man altid få lidt ondt i bagdelen ved så lange ture.

    Jeg forsøger at følge hans råd og håber det vil hjælpe mig.

    Endnu en gang tak for hjælpen.

    Peter B.


  • #14   12. aug 2010 Hej Peter.

    Den skal ikke så langt op, du skal bare sidde på den *gg*

    Det lyder som en Specialized BG fit forhandler, han ved en del om det, det skal nok blive godt.


Kommentér på:
Hjælp til valg af sadel.

Annonce