{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.499 visninger | Oprettet:

Meget i tvivl om valg af racercykel. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har begået en fejl, ved at købe en citybike efter mange år med racercykel.
Jeg vil nu have en racercykel igen. Min gamle racercykel er helt tilbage fra da jeg blev konfirmeret (er 26 år nu), og ved ikke særlig meget om cykler generelt.

Jeg vil bruge mellem 5-7000 kr på en cykel, og det skal selvfølgelig være en solid cykel da jeg cykler mellem 20 og 30 km om dagen. Den skal også gerne være let og ikke mindst må den jo også gerne være lidt smart.

Har set mange skrive om gear-typer, saddeler, styr og dæk- men hvor meget skal jeg lægge i det når vi ikke snakker højere budget end vi gør?

Håber jeg kan få en hjælpende hånd med på vej.

Hilsen den forvirrede, der syntes der er alt for meget at vælge imellem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget i tvivl om valg af racercykel.
  • #1   3. sep 2010 altså for 5-7000 kr ville jeg købe brugt. men af gear ville jeg ikke gå under shimano 105 da i min erfaring de andre (tigra, sora) ikke holder

  • Lars w
    Lars w Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9
    #2   3. sep 2010 Jeg tænker også brugt til den pris !.., - og så alligevel ikke. Det er afhængig af om du vil købe trygt og lokalt - dvs. med garanti hos en forhandler du kan trille hen til hvis der er noget med cyklen ?
    Eller om du vil have "most value for the money" og købe efterårstilbud på nettet eller brugt i f.eks Den Blå avis, som jeg ser som det primære salgssted til trods for div. sites som dette!
    Jeg vil også mene at du skal være opmærksom på om du vil have carbonstel eller alu. Du vil nok have svært ved at få råd til carbon med dit prisleje, så det giver måske sig selv, og de brugte carboncykler du kan købe til den pris vil formentlig være godt brugte. Altså må det vel være alu? Jeg mener også som oplyst i det andet svar på dit indlæg, at geargruppen skal hedde shimano 105 og at du skal holde sig cykler med sora og tiagra. For det oplyste prisleje skulle det ikke være noget problem at få en ny med shimano 105. Cube cykler er populære og smarte at se på. Jeg kan se du bor i Kbh. - Heino cykler vil derfor være et besøg værd !. Der kan du også få et praj om hvilken størrelse du skal bruge. Cykeleksperten ( eller. experten ?) butik i bl.a Vanløse har gode tilbud og forstand på racere ! Når du kender dig stelstørrelse vil du også kunne få hjælp til valget af brugte cykler inden du køber ved at smide et link til annoncen herinde. Har faktisk lige selv gjort det samme. Good Luck


Kommentér på:
Meget i tvivl om valg af racercykel.

Annonce