{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.529 visninger | Oprettet:

Fit Calculator - Body fit {{forumTopicSubject}}

Rigtig god side til opmåling af hele kroppen, hvor efter alle mål på korrekt cykel størrelse/indstilling vises.
Eks. saddelhøjde, pedalarmslængde, frempind, overrørslængde osv.

Kan give en et lille hint om korrekt køre position.

http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO

Mvh. Kim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fit Calculator - Body fit
  • #1   15. sep 2010 findes der noget tilsvarede til mtb mål

  • #2   15. sep 2010 Den må jeg lige melde PAS til, aner ikke om der er noget til mtb

  • #4   15. sep 2010 Forstår ikke emnet/spørgsmålet.

  • #5   16. sep 2010 perfekt takker ...... tror jeg vil spørge konen om hun vil være med til at lege med målebånd og vaterpas i aften;-)

  • #6   16. sep 2010 Jesper, det er ikke et spørgsmål. Det er nærmere en anbefaling af ovennævnte side.

  • #7   16. sep 2010 ah.. okay. Den har jo bare været nævnt så mange gange før, at jeg ikke var helt sikker på, hvad dette emne skulle til for.

    Vær opmærksom på, at resultaterne fra den calc. godt kan vise at man skal have en større ramme end man egentlig skal. Den er altså ikke helt nøjagtig og kan ikke erstatte et rigtig body-"fit".


  • #8   16. sep 2010 nej selvfølgelig vil et rigtigt body fit være det bedste - men for os lallende amatører der bare indstiller cyklen lidt på skrømt kan det måske være meget godt at kigge lidt på!!

  • #9   16. sep 2010 Nej, faktisk ikke. For hvad hjælper den, hvis den konsekvent giver resultater der er 1 nummer for stort? så kommer du jo til at købe en ramme der er for stor..

    Nu har jeg efterhånden henvist rigtig mange til competitive cyclist fit calculator, og næsten hver gang har den givet resultater som ville medføre at man kom til at købe en ramme der er for stor.
    Jeg henviser dog stadig folk til at tage competitivecyclist fit når folk spørger mig hvilken størrelse ramme de skal have.

    Dette gør jeg dog fordi deres gennemgang af hvordan man måler sig op er ret god. Så jeg kigger mere på målene og ikke på resultatet når jeg får tilsendt udskrift fra competitivecyclist cycle fit calculator.


  • Lars w
    Lars w Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9
    #10   16. sep 2010 Jeg fik, ved hjælp af lidt sweet talk, min kone til at styre tommestok og vaterpas igår aftes. Jeg har købt en red bull sl 400 str. 59 velvidende at den måske var en kende for stor, men fik den til en pris der gør at den kan sælegs igen uden problemer. Fit calculator resultat fremgår nedenfor. Jeg bliver dog i tvivl om brugbarheden af resultat når jeg rundt omkirng hører at jeg med mine grundmål: 182/88 skal have max . 58 og så hellere gå ned i str. edn op..og dermed skal min red bull så msåke sælegs igen. Hvad tænker I: (tak)

    Measurements
    -------------------------------------------
    Inseam: 88
    Trunk: 108
    Forearm: 37
    Arm: 68
    Thigh: 61
    Lower Leg: 58
    Sternal Notch: 150
    Total Body Height: 182


    The Competitive Fit (cm)
    -------------------------------------------
    Seat tube range c-c: 57.0 - 57.5
    Seat tube range c-t: 58.8 - 59.3
    Top tube length: 66.9 - 67.3
    Stem Length: 14.2 - 14.8
    BB-Saddle Position: 81.9 - 83.9
    Saddle-Handlebar: 68.1 - 68.7
    Saddle Setback: 5.3 - 5.7



Kommentér på:
Fit Calculator - Body fit

Annonce