{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Henry A
Henry A
Tilmeldt:
15. jun 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

igangmed mtb {{forumTopicSubject}}

jeg cykler lidt til hverdag men da kondien ikke rigtig bliver trænet på de korte ture drømmer jeg om at køre lidt mtb sådan for hyggens skyld:) og fordi landevej bare ikke er spændene nok efter min mening MEN
jeg sidder nu og kigger på brugte cykler da jeg ikke har masser af penge til at smide efter dette projekt før jeg ved om det er nødvendigt og så vil jeg høre hvad i sådan synes jeg skal gå efter når jeg kigger på brugte cykler
jeg er 170 høj så hvad stel størrelse skal jeg ca se efter?

håber i kan hjælpe lidt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  igangmed mtb
  • Ludvig T
    Ludvig T Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 38
    #1   21. sep 2010 hvad er budgettet.?

  • Henry A
    Henry A Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #2   21. sep 2010 det bliver ihvertfald ikke over 5000

  • #3   21. sep 2010 Du skal nok have en 16" eller 17" og af gear se efter reba / tora forgafler (ikke noget suntour) og nogle med LX/XT gear med det budget får du "kun" en hardtail cykel.

  • #4   21. sep 2010 nu er han jo ikke dværg.... så 16-17" er nok at stramme det.

    19" minimum.


  • #5   21. sep 2010 han er 170cm og du vil have ham på en 19"?
    vil ikke råde ham til en over 18" jeg er selv 175cm har haft en 17,5 og 17 det har passet meget godt..


  • #6   21. sep 2010 sjovt nok er jeg også 175 og jeg har en 20" som passer perfekt...

    jeg køre på en ramme der er længere ind normalt.

    eneste råd som passer. prøv en stel guide. mål din benlængde og se hvad du får ud af det, ógså gå i en forretning og få råd...


  • #7   21. sep 2010 Han skal køre på en 17-18''.. Jeg kører på en 17'' og den passer fint, og faktisk en lille smule til den store side..

  • #8   21. sep 2010 Det er da hundrede pct en smags sag.
    Min Hardtail er 20" og jeg er 187, syntes selv den var liiige stor nok, havde godt nok også lang frempind på (stangen styret sider på )
    Køre Full suspension (affjedring i både for og bag) nu og den er M, svarende til 18"
    Du kan justere dig ud af meget med anden frempind og højere saddel. Syntes en mindre cykel er nemmere at fumle rundt med på de snævre stykker. Vil sige en 19" tommer max, men det er min megning.

    Jo større cyklen er, jo mere plads skal man bruge for at manøvre.. Man kan komme langt med teknik, som jo gradvist bliver bedre alt efter hvor meget man cykler og træner, men er der kun 185 cm og ens cykel er 200 cm, ja så er den sgu for stor til lige netop dét sted.

    Men som sagt en smags sag.


  • #9   22. sep 2010 Du skal have en cykel der passer i størrelsen, så du får en ordentlig arbejdsstilling. Ellers bliver det hurtigt både besværligt, hårdt og i sidste ende skadeligt, fordi du ikke har 100% kontrol eller sidder forkert. Prøv evt. denne grundige stelguide:
    http://www.competitivecyclist.com/za/CCM?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO
    Er selv 175cm og kører med en 18" ...


  • Anker L
    Anker L Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Svar: 14
    #10   22. sep 2010 179 høj 18" fungere for mig...

  • #11   23. sep 2010 ...

    jeg er 174 og bruger 17"/18"

    men det kommer an på producent, da nogle mener noget anderleds...

    en lille ramme er nemmere at smide rundt med i skoven, men samtidig kan andre lide store rammer.
    men prøv en 18" og se hvordan du kører på den.


Kommentér på:
igangmed mtb

Annonce