{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.889 visninger | Oprettet:

Ny i MTB verden og ny cykel. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Er på vej ind i MTB verdenen, og skal nu ud og invistere i ny cykel. Har ikke den store viden inden for MTB så har nu studeret markedet lidt, ved at læse rundt omkring på nettet.
Hvad jeg sådan er kommet frem til, så er det nok Radon og Canyon jeg vil satse på. Men desværre er de cykler som min økonomi og stelstørrelse passer til inden for Canyon alle udsolgt. smiley
Så er det Radon tilbage.
Der har jeg så kigget på ZR Team 6.0.
Men har desværre ikke kunnet finde så meget feedback om lige denne model.
Der er en masse tekst om ZR Team 7.0. Meeennn den ligger måske lidt over det budget jeg havde regnet med.

Er der nogen der har nogle erfaringer/holdninger om ZR Team 6.0? de vil dele ud af?

Bør måske lige fortælle at cyklen skal bruges i skoven osv. Så den skal selvfølgelig kunne tåle lidt hård behandling, men er bestemt ikke proff. off-road kører så der er nok grænser for hvor vildt det bliver smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny i MTB verden og ny cykel.
  • #1   28. sep 2010 Nu er jeg jo selv Radon-ejer, så dette er ikke et upartisk indlæg. Jeg synes generelt at Radon har en fin sammenhæng mellem pris og kvalitet. Men også her får du selvfølglig hvad du betaler for. Forskellen på ZR Team 6.0 og 7.0 er en bedre forgaffel, bedre komponenter generelt og stellets vægt/teknologi(double/triple-butted).
    Jeg synes egentlig at de ekstra €200,- er givet rigtig godt ud - og så vil jeg nok tage den udgave med SRAM-gear(er lidt mere kontant i skiftet end XT) http://www.bike-discount.de/shop/k95/a16182/zr-team-70-sram.html?mfid=52
    Men det er selvfølgelig skrue uden ende, og hvis dit budget er €700, så tror jeg også du bliver glad for 6.0'eren smiley


  • #2   28. sep 2010 Uden at fokus nu helst skal fjernes fra at jeg gerne vil have nogle indput om 6.0'eren.
    Er 7.0'eren virkelig så meget bedre? Er de 200€ så givet virkelig givet godt ud som Thomas B. nævner?
    Mener. Som Thomas B. Også så rigtig skriver, det er jo skruen uden ende. 500 kr. mere. 1500 kr. osv. Du vil jo hele tiden få lidt bedre og lidt bedre cykel for hver 500 kr. sedel du smider i det. Men er disse 14-1500 kr. givet ekstra godt ud? Altså for du SÅ meget mere cykle lige i dette tilfælde at der faktisk slet ikke er noget at betænke sig over?

    For så må jeg jo overveje om det ikke er bedre at smide de kr. efter cyklen nu, og så måske sparer på lidt andre ting her i starten.

    Men igen, vil gerne have nogle indput om 6.0'eren.


  • #3   28. sep 2010 jeg har selv 6.0 og er du sindsyg jeg har været glad for den, jeg har ikke haft et eneste problem, og den er ikke kun blevet brugt til normal mountainbiking, den er også blevet brugt til mini freeride/downhill. (meget ned af, men okay størrelse hop,rødder sten osv.)

  • #4   28. sep 2010 Altså alene gaflen og hulene er meget mere værd end de 1500,-
    uden at tøve 1 sek, ville jeg personlige spare de 1500 mere sammen og købe 7.0 det er hele vejen i gennem en bedre cykel.
    ikke dermed sagt at 6.0 er en dårlig cykel. men den ligger altså bare med lidt dårligere komponenter.

    så igen heller 7.0
    og tror også du vil få mere ud af dine skovture på 7.0


  • #5   28. sep 2010 Derude:, der sad også reba sl på sidste års model, det er underligt de er gået ned til recon nu.

  • #6   28. sep 2010 Hvis det så ender med at blive en 7.0.
    Hvad er forskellen så på med eller uden SRAM ?
    Thomas B. Siger den er mere "kontant" i skiftet.
    Og hos Bike-Descount skriver de at den har et mere "sprød" skift.
    Men hvad betyder dette mere præsis?
    Og er det klart at foretrække?

    Når der så skal spares på andre ting, kan jeg så bruge mine "racer" cykelsko? Eller SKAL man ud og invistere i specielle MTB sko?

    De medfølgende pedaler er vel ikke klik pedaler? Og det skal man jo have. Hvilke pedaler vil i så foreslå til en fornuftig pris? Måske endda fra Bike-descount.de. Da cyklen jo nok bliver bestilt der fra.

    Pedalspørgsmålet gælder for øvrigt hvad enten det bliver 6.0 eller 7.0'eren.


  • #7   28. sep 2010 tommy S.

    du skal bruge klikpedaler beregnet til mtbbrug.
    det skal kunne holde til mtbbrug,
    man skal kunne træde "skævt" i pedalen hvilket ikke er muligt med racerpedaler,
    racerklamperne vil også tage hurtigere skade af at blive brugt til på grus, sten, og skovbund,
    og skoen er også anderleds da den ikke er lige så stiv som til racer.


  • #8   28. sep 2010 Virkelig billige, men gode, solide pedaler er disse: http://www.bike-discount.de/shop/misearch.html?serchform=directsend&query=PD-M520&x=0&y=0
    - har dem selv og der har aldrig været noget pis med dem, på trods af tæsk mod sten og rødder og smurt ind i mudder, sne & is. Bare lidt smørelse nu & da.
    Sko, fx dem her: http://politiken.dk/tjek/dagligliv/forbrugtest/testfritid/tfritidartikel/ECE789458/specialized-bedst/
    - dem prøver OG køber du hos din lokale handler smiley


  • #9   28. sep 2010 enig med Thomas B

    de pedaler køre rigtig godt, har selv haft dem i 2 år.


  • #10   29. sep 2010 Jeg har en Radon ZR Team 7.0 Midseason som du kan se på hvis du skulle komme en tur til Esbjerg en dag.

    En cykel som jeg er utrolig glad for, har dog ikke kørt så meget på den endnu, men det kommer smiley
    Alle pengene værd


  • #11   29. sep 2010 Martin H. > Tak for tilbudet, men der er lidt for langt at køre smiley

    Ang. priser og levering hos Bike-Discount.de

    Hvordan er det så med deres priser og div. gebyrer.
    Skal det ikke forståes sådan at f.eks. 7.0'eren koster 899€
    UVP Prisen (Den i Rødt) 999€ er så prisen alt, i alt. Altså den pris jeg skal betale inkl. fragt og diverse gebyrer?

    Eller er prisen på cykel 999€ og så kommer fragt og gebyr oven i?


  • #12   29. sep 2010 Nu nævner Martin H. Så ZR Team Midseason.
    Den har jo så samme pris som 7.0'eren.
    Er dette et bedre køb? Eller foreslår folk stadig 7.0'eren?

    Ja undskylder alle disse spørgsmål, men er som I jo nok har forstået, ret "grøn" inden for dette MTB smiley


  • #13   30. sep 2010 Midseason har 10-speed krans, dvs. et gear (ja, altså 3 i alt) mere end de to andre ZR Team 7.0-versioner. I praksis betyder det at intervallerne mellem gearene ligger lidt tættere end 9-speed - men du har ligeså lave eller høje gear. Til gengæld har Midseason SLX-krank mens de 2 andre har XT. Hmm, det er vist gynger og karuseller - en smagssag. De vigtige ting: forgaffel, stel ... er de samme.
    Prisen er til gengæld 899,- + fragt (hvad er den 50-60€?) UVP - betyder vejl.udsalgspris. Så den har altså engang kostet 999,-


  • #14   30. sep 2010 Så kom den lokale Cykelhandler lige med et tilbud til mig.
    Den nye Trek 6300 2011 model. til en pris der kan mache Radon ZR Team 7.0'eren.
    Det må vel være denne her. :
    (link fjernet)

    Hvordan lyder den?
    Vinder Radon stadig overbevisende?


  • #15   30. sep 2010 holder stadig på Radon. stadig bedre udstyr.


  • #16   30. sep 2010 Det er kun bagskifteren der holder niveau med Radon!!
    Ja, både 6.0 og 7.0'eren er på alle punkter bedre udstyret end Trek'en. Vigtigst er forgaflen: Trek - fjeder, 6.0 - luft, enkelt kammer, 7.0 - luft, dobbelt kammer.


  • #17   3. okt 2010 Endnu et lille spørgsmål her på falderebet inden jeg bestiller.
    Størrelsen.
    Hvad er jeres erfaring ang. deres anbefalinger på størrelsen.
    Jeg er 174 cm. høj, og har en skridtlængde på ca. 80.
    Bike-Discount / Radon anbefaler så en 18" ramme.
    Men har andre stedder fundet skemaer hvor jeg med mine mål skal have en mindre ramme. (Dog ikke specifik Radon stel)
    Jeg kan jo desværre ikke tage ud i en butik og blive guidet og prøve diverse Radon stel.
    Så hvad er jeres erfaringer? Kan man trygt stole på Bike-Discount/Radons skemaer? Eller skal jeg hellere vælge en 16"


  • #18   3. okt 2010 jeg er 173 og har lidt kortere ben end dig og jeg køre 16"

    har en kammi som er højere end mig og han køre også 16" du kan altid løfte sædet op, og evt smække en længere frempind på.
    så jeg ville gå efter 16"


  • #19   3. okt 2010 Jeg er 175cm og har en skridtlængde på 78cm, og føler mig godt hjemme på min 18" Radon! smiley Min saddelpind sidder ikke så højt - check evt.mine bikebilleder - som andre mere langbenede ryttere, men hvis jeg havde valgt en mindre ramme, ville den samtidig være blevet for kort.
    Min lokale cykelhandler havde i sin tid en 16" Cube til salg(har nogenlunde samme geometri som Radon), og den var helt sikkert for lille til mig.
    Hvis du vil være 100% sikker i din sag kan du følge videoinstruktionerne i denne guide: http://www.competitivecyclist.com/za/CCM?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO
    - det kræver at du har en hjælper der kan håndtere et vaterpas og en tommestok ...
    Alternativt kan få en prøvetur på min 18" Radon i Østjylland, bare send en P.B. smiley


Kommentér på:
Ny i MTB verden og ny cykel.

Annonce