{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.399 visninger | Oprettet:

hjælp til opbygning af mtb form {{forumTopicSubject}}

hej cg

jeg skal til at opbygge en seriøs mtb form. efter en hård slankekur hvor jeg har smidt små 22 kg. er ved at stabilisere min vægt så er klar til at opbygge nu.

men er der nogle der har nogle trænings pas. måder eller noget som i plejer at bruge for at komme i top form.

skal lige siges jeg er ny i mtb. har cyklet lidt de sidste 3 måneder. men nu skal der til at ske noget.

men plan var følgende. jeg går til og fra job hver dag 8km.

Mandag: 1 time spinning.
Tirsdag: hvile dag 5-10 km gå med hundene.
Onsdag: 1 time spinning Eller 1-2 timer mtb. alt efter vejret
Torsdag: hvile dag 5-10 km gå med hundene.
Fredag: 1 Time spinning.
Lørdag: Hvile dag 5-10 km gå med hundene.
Søndag: 2-3 timer mtb

det var vinter træningen. ellers skiftes spinning dagene ud med mtb.

håber i kan hjælpe mig, så jeg kan komme til at køre en masse løb næste år.

på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til opbygning af mtb form
  • #1   14. dec 2010 følger lige med

  • #2   14. dec 2010 Umiddelbart ser det fint ud. Jeg ville dog have 1 enkelt dag måske 2 i ny og næ hvor jeg holdt helt "fri" for du risikere at miste gejsten. Derudover ville jeg lægge noget træningen for overkroppen og arme/skuldre ind i din træning. Hvad det lige skal være er op til dit temperament, men jeg vil personligt anbefale boksning, det er cardio træning samtidigt med at du laver muskel træning primært for overkroppen.
    God fornøjelse smiley


  • #3   14. dec 2010 evt sådan:

    Mandag: 1 time spinning og Triceps / mave

    Tirsdag: hvile dag 5-10 km gå med hundene.

    Onsdag: 1 time spinning og bryst / biceps Eller 1-2 timer mtb. alt efter vejret

    Torsdag: hvile dag 5-10 km gå med hundene.

    Fredag: 1 Time spinning og Ben / Skulder

    Lørdag: Hvile dag 5-10 km gå med hundene.

    Søndag: 2-3 timer mtb

    skal jeg mere på cyklen eller hvad


  • #4   14. dec 2010 Mandag 1 time spinning / bryst /Triceps evt mave
    Tirsdag: hvile dag / gå tur
    Onsdag 1 time spinning Ryg/ biceps Mave
    Torsdag: hvile dag /gå tur
    Fredag 1 time spinning Ben / Skulder
    Lørdag: 2-3 timer mtb
    Søndag fri dag /gå tur

    da du har tabt 22kg ved du hvad det vil sige at skulle give sig "hårdt" så giv den godt med GAS og spis sundt trænings diæt ;@)

    Stærkt gået med vægt tabet ;@)


  • #5   14. dec 2010 dw j

    ja det er hård at komme i form men det er lækkert når man kan se fremgangen. og man når sine mål.

    er der bogle af jer der bruger energi drik bare gel osv. når i træner eller efter endt træning til at komme sig på. og hvad bruger i evt.


  • #7   14. dec 2010 Hej. Efterhånden lang tid siden jeg har postet herinde, men syns lige du skal tjekke ham her ud. Man kan godt opbygge en simpel grundform ud fra basis øvelser, men direkte mtb træning, hvor smidighed og hvor kroppens muskler skal være i balance, er ham her en af de bedste. Han har trænet en del worldcup kører, og jeg har selv lige købt hans program. Der er videoer og træningsplaner.

    F.eks. Små ting som at træne med løse håndvægte er godt for også at træne musklens balance enve og små korrigeringer.

    Men hjemmesiden er http://www.bikejames.com/



  • #8   15. dec 2010 Kan også anbefale bikejames, han har nogle rigtige gode ideologier omkring mtb orienteret træning.

    Jeg ville nok ikke vælge at fokusere så meget på biceps og bryst, men nærmere fokusere på coreøvelser.
    Hen over vinteren er det godt med mængdetræning, så hvis du kan komme ud på cyklen i stedet for spinning, så ville det klart være at foretrække. Og hvis du er lidt ny, så træner du også teknik samtidigt, mens du træner, i modsætning til at sidde på en spinningcykel.

    Fedt at du har tabt dig så meget, keep it up smiley


  • Lyng B
    Lyng B Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 25
    #9   16. dec 2010 Vinter træning er surt:-(

    1: tager du spinningscyklen/hjemmetræner skal du køre ca. 1 time og indlæg intervaller, gør du det rigtigt vil du opnå gode resultater.

    2: Find løbeskoene frem, veksle mellem lange og korte ture med helholdsvis høj og lav tempo. Intervaller kan også inlægges her.

    3: Weekenden lørdag eller søndag morgen skal du i skoven uanset føret og gerne i min. 3 timer.



Kommentér på:
hjælp til opbygning af mtb form

Annonce