{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.703 visninger | Oprettet:

Køb af ny cykel fra føtex {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har i et årstid haft en gammel racer som desværre blev stjålet. Nu har jeg så fået en klassisk herrercykel som egner sig bedre til mine behov i dagligdagen. Men savner stadig at have en racer på de gode sommerdage og de længere turer. Så kort sagt jeg savner farten og letheden ved en racer. Har overvejet lidt at købe en brugt gammel racer til omkring de 2000 kr bare til de længere ture så ikke til hverdags brug. Men så kom der en reklame fra føtex med en racercykel til 2200 kr. Er der noget ved dennne cykel eller er det bare noget kina lort og skal derfor gå efter en brugt i bedre kvalitet?
her er den:
https://www.foetex.dk/fritid-skoenhed/cykler/citybikes/citybikes-og-hybridcykler-til-herrer/sco-verdensmestercyklen-28-brun-special-edition---2019-racercykel/p/100391735


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af ny cykel fra føtex
  • #1   13. aug 2019 Jeg ville helt klart finde en god brugt racer fremfor den cykel. Gearene er ringe og stellet er i stål.

  • #2   13. aug 2019 SCO er efter min overbevisning, en af de bedre mærker i den helt billige ende, men du får stadig meget bedre cykel ved at købe en brugt kvalitets cykel.

  • #3   13. aug 2019 Altså de dele der sidder på SCO er af samme kvalitet, som hvis de sad på andre cykler. Shimano er jo Shimano. Men de vælger nogle gange nogle dårlige løsninger som her med stålstel. Min hverdagscykel for tiden er en SCO, og det er som sådan fin nok. Forgaflen er bare lavet i stål, som giver en tungere cykel og rust over tid.

  • #4   15. aug 2019 Synes bare det svært med brugt for har ikke den store forstand på cykler. Men er det til at få noget noglelunde racer til 2000. Meget gerne en retro og hvad skal jeg være særligt opmærksom på?


  • #5   15. aug 2019 Jeg har haft nogle stykke gennem mine hænder. De har været i okay stand og kostet 500-600 kroner.

    Der er lidt geografiske forskelle i priserne, men det burde kunne lade sig gøre. Dog er det nemmest, hvis du selv kan fikse lidt småting selv.


  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #6   15. aug 2019 for kr. 2000 kan du få en ret fin retro racer. Men hvis ikke du ved noget om cykler bør du få rådgivning fra en der kan bedømme cyklen.
    Nogle sælgere tror at deres gamle low end, dårligt vedligeholdt cykel er guld værd


  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #7   17. aug 2019 et eksempel på hvad der kan købes brugt for kr. 2500
    https://www.facebook.com/groups/velovintage/permalink/1371428736357498/?sale_post_id=1371428736357498&rt=11


  • #8   19. aug 2019 Jeg købte en 10 år gammel Canyon med fuld Ultegra gruppe for et par måneder siden. Jeg har heldigvis en kammerat som ved en del om det og har skubbet mig godt igang, han hjalp også med købet, men jeg har også lagt min lid til youtube, hvor jeg synes man kan finde nogle fantastiske guides. Specielt Park Tools videoer synes jeg er skide gode.
    Den du har fundet dér er da meget sjov. Men jeg er ret sikker på jeg selv ihvertfald ville føle jeg manglede noget. Den er måske meget sjov til en Café tur, men til de længere stræk tror jeg sgu ikke 7 gear og stålstel i den tungere ende kan klare jobbet.


  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #9   20. aug 2019 hvis du læser hele tråden, vil du opdage ar trådstarter overvejer at købe en ny cykel i føtex, med stålstel og 7 speed.
    jeg linker til ældre brugte cykler af væsentligt højere kvalitet, til samme pris.
    iøvrigt skulle du prøve at køre på en kvalitetsracer i stålrør. de kører både langt og hurtigt.
    du kunne også møde op til vintage cykelløb, og søge dispensation til at stille op på din Canyon. Jeg vil tro at du bliver kørt totalt i hegnet, af en flok ældre herrer på 30-50 år gamle cykler


  • #10   31. aug 2019 @ #9: I øvrigt skulle du lade folk følge trådens gang og lade folk give deres mening i stedet for at være en snob der mener at din mening er bedre end alle andres.
    Og hvis du læser hele tråden, savner OP "farten og letheden ved en racer".
    Men lad os da høre: Hvornår er en "brugt gammel racer til omkring 2000 kr." IKKE en 10 år gammel Canyon i alu og carbon?! Han vil jo for satan have ALTERNATIVER til SCO rustbunken fra Bilka.
    Og selvfølgelig kan eksperter der har kørt det halve liv køre fra mig, selv på en gammel havelåge. Jeg er blevet overhalet af en gammel kælling på en elcykel op ad Holte-Birkerød-bakken, men hvad fanden har det med den oprindelige tråd at gøre????


  • #11   31. aug 2019 Jeg vil anbefalde at købe hos en "rigtig" forhandler smiley Mange steder har de rabat ved reparation når den er købt hos dem smiley

Kommentér på:
Køb af ny cykel fra føtex

Annonce