{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

Hvad ville i gøre? {{forumTopicSubject}}

Hej CG

har idag købt en bmx cykel (Mirraco blend3) som eftersigene skulle være en rigtig god cykel, den stod som udstillingsmodel i butikken og deres mekaniker tog den ud og spændte den efter som en selvfølge så den var klar til brug, da jeg lige hurtigt gik cyklen igennem var der minimalt slør i forhjulet det kunne han ikke spænde op sagde han og sagde desuden at det var helt uden betydning, jeg stolede selvfølgelig på ekpedienten men efter jeg har kørt 30 min nede på den lokale rampe tjekker jeg cyklen igennem og støder på 2 ting der rystede mig lidt

1) sløret i forhjulet er blevet værre (efter 30 min)

2) Der er hakker i stellet ved fortandhjulet og konstatere at fortandhjulet er løst ?!?!?!

Jeg må ærligt indrømme at jeg har opgivet det lidt og ønsker egentlig ikke cyklen mere vil bare gerne have mine penge tilbage men hvad ville i gøre og hvordan mon de vil tage det? har jeg nogen form for ret på min side da de har klargjort cyklen og den derefter laver de 2 ting?

Mvh. Den fortvivlede smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville i gøre?
  • #1   11. apr 2011 Forhandleren skal i udgangspunktet udbedre manglen/skaden medmindre han reklamerer med returret. Hvis det kan ses at du har taget den i brug, så har du dog ikke returret længere.
    Du vil nok ikke ligefrem vinde en sag i forbrugerrådet med de oplysninger du giver her, men hvis han er en ok forhandler, så kan du være heldig at han vil give dig pengene tilbage.

    Jeg vil dog sige at hvis han spænder forhjulet op og sætter tandhjulet fast, så er du vel godt kørende? Cyklen får jo nok nogle lakskader her og der alligevel hvis den bliver brugt som den skal...


  • #2   12. apr 2011 Tag den med tilbage og få tingene lavet. Der skal ikke være slør i forhjulet, men forvent ikke, at du kan få pengene tilbage.

    Husk at snakke pænt og ordentligt til dem, det vil kun hjælpe dine chancer for at få en god løsning på problemet!


  • #3   12. apr 2011 Tak for svarene gutter, jeg vil tage derind idag og snakke med dem men er lidt utryg ved det da han har prøvet at spænde forhjulet op men hans forklaring var at det var lukkede lejer så det kunne man ikke spænde op ?!?! det giver da ingen mening gør det?

    Og vis han ikke kan spænde det op så går der ikke andet et par måneder så er navet fuldstænding smadret og hvad gør man så, så står jeg med problemet ! smiley

    Men skriver tilbage med resultatet smiley


  • #4   24. apr 2011 Jf. Lov om køb (aka købeloven) har du som forbuger altid ret til at reklamere over fejl eller mangler ved din købte varer indenfor rimelig tid (inden to måneder er altid indenfor rimelig tid!). Forhandleren kan så udbedre skaden enten ved at lave cyklen eller ombytte den - det er egentlig op til ham/hende. Hvis han herefter stadig ikke har udbedret fejlen/manglen og du endnu engang reklamere over fejlen, kan du faktisk ophæve købet. Der er ikke tale om at forhandleren selv kan vælge om han vil give dig pengene tilbage eller ej, hvis produktet lider af en manglen som han ikke retter op på. Btw ligger der tonsvis af afgørelser hos Forbrugerrådet vedr dette, og det er en meget almindelig situation at forbrugeren påråber sig fejl ved sit køb.

    Jeg ville få ham til at løse problemet, og hvis han stadig ikke har løst det efterfølgende ophæve handlen. At den har ridser har du selv accepteret da du foretog købet, og kan ikke bevise at de var på cyklen da du købte cyklen.


  • #5   24. apr 2011 sagen er faktisk afsluttet fik en god service, fik mine penge tilbage på trods af at jeg har kørt en enkel gang på cyklen

    han havde den først ude og prøve at spænde den op men han kunne ikke få det helt væk så jeg ønskede egentlig ikke cyklen mere og så tog de den retur smiley


Kommentér på:
Hvad ville i gøre?

Annonce