{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.693 visninger | Oprettet:

Hvilken cykel til Challenge Aarhus? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal køre Challenge Aarhus her den 3 juli. Efter at ha været inde og se ruten:
http://www.challengeaarhus.com/da/challenge-aarhus/lobsinformation/cykelrute

Og også har været ude og køre en del af den i bil, så kan jeg konstatere at den er temmeligt kuperet!

Spørgsmålet er om man skulle ta at droppe TT cyklen og tage den noget lettere racer??

Jeg har en Argon 18 E114 TT racer, som jeg egentlig havde regnet med at køre på. Men efter at ha nærstuderet ruten så er jeg i tvivl!
Min Argon 18 er vanvittig hurtig på ligeud vej, men på en kuperet rute som denne så er det spørgsmålet om man ikke er bedre tjent med min almindelige racer?

Jeg har en Canyon Ultimate CF10 med Dura Ace, som jeg har montert tri styr på, så det er ikke det værste alternativ. Jeg bruger den egentlig mest bare til træning og til at køre med cykelklubben og så til motionsløb.

Men i weekenden var jeg over silkeborg på min Argon 18, og med det samme der kommer bakker, og specielt hvis der også er modvind. Så ryger tempoet altså voldsomt ned iforhold til hvordan jeg kan holde tempoet oppe på min Canyon,

Hvad havde i valgt på en rute som denne? Jeg føler mig en smule dum ved at have en TT cykel til 50.000 og lade den stå hjemme til sådn et stævne. Men omvendt så kører jeg efter at få bedst mulige resultat, og jeg er lige ved at tro at jeg kan køre ruten hurtigere på min Canyon.

Jeg har Zipp 900 og 808 med lukket ring til min Argon 18, dem ville jeg jo selvfølgelig sagtens bare kunne montere på min Canyon.

Er det en åndsvag ide?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken cykel til Challenge Aarhus?
  • bugmenot b
    bugmenot b Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 38
    #1   10. jun 2011 Hvor stor er vægtforskellen på din racercykel uden hjul men med tri bøjle og din TT'er uden hjul?

    Jeg tror at det er det er det tunge TT hjulsæt som gør at du synes den er hård i det kuperede terræn, og ikke forskellen på cyklens vægt. Har du prøvet at se om du føler det lettere med dit Zipp hjulsæt på landevejscyklen, det tror jeg ikke du vil føle, og måske du samtidigt skulle prøve dit landevejshjulsæt på TT'eren.

    Hvad der er smartest kommer jo an på hvor hurtigt du kører. Hvis du kun ligger med 25-30km/t i snit så får du nok ikke nok ud af dit TT hjulsæt i forhold til den ekstra vægt og kunne måske overveje at køre med dit landevejshjulsæt hvis det er let på TT'eren i stedet. Men hvis du ligger med 35-40km/t ville jeg klart gå efter TT hjulsættet, du vinder måske mere når du køre ligeud end du lige kan se på speedometeret?


  • #2   10. jun 2011 Det er ikke så meget et spørgsmål om hvilket hjulsæt, det er mere hvilken cykel.

    Når jeg kører træning på min TT cykel kører jeg med Zipp 404 åbne ringe, og når jeg kører træning på min Canyon er det med Mavic Cosmic Carabone åbne ringe. Så vægtforskellen på hjulsættet er minimal. Men der er da sikkert nogle kilo til forskel på rammen. Og så en TT cykel bare heller ikke specielt egnet til kuperet terræn generelt, jeg synes ihvertfald at det er noget hårdere at stå op og træde på TT cyklen end det er på min Canyon.

    Jeg satser på at kunne holde 32-33 rundt fordi ruten er kuperet og det er enkeltstart. Jeg kørte med 38,5 i snit fjorden rundt i lørdags.


Kommentér på:
Hvilken cykel til Challenge Aarhus?

Annonce