{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.758 visninger | Oprettet:

Mavic CC SR vs Shimano WH-7900 c50 {{forumTopicSubject}}

Jeg har besluttet mig for èt af ovenstående hjulsæt til dæk og slange, så alternativer efterlyses ikke !! smiley

Da jeg passer godt på mine ting og har dem i mange år, går mine spekulationer i retning af hvilket af hjulsættene der kører bedst om feks. 10 år.
Hvilken af bremsefladerne mon holder bedst? Hvilken af fælgene modstår bedst småsten i bremseklodserne?

Bekymringen er opstået, da det i vinter lykkedes mig at "skære" bremsefladen på en ny Mavic OpenPro fælg igennem pga. småsten i bremseklodserne hvorfor et styrt var uundgåeligt. Fælgen havde kun kørt ca. 1000 km. så jeg vil så vidt muligt sikre mig at det ikke sker for det nye hjulsæt inden for de første feks. 5 år feks.eller at der kommer dybe ridser i bremsefladen pga. for blød alu eller noget..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mavic CC SR vs Shimano WH-7900 c50
  • #1   6. aug 2011 mavic

  • #2   6. aug 2011 *phillip P*

    Du må meget meget gerne uddybe hvorfor du mener mavic.. smiley


  • #3   6. aug 2011 Hvilke bremseklodser anvender du?
    De originale Shimano, som sad på mine Ultegra bremser, samlede alt op og åd hurtigt fælgen smiley

    Skiftede til Kool Stop klodser. Det spiller.


  • #4   6. aug 2011 Argumentet med at vælge hjul på basis af, hvor hurtigt bremsefladerne slides holder ikke helt. Du burde selv have tjekket dine bremseklodser for småsten og metalpartikler fra fælgen. Alle fælge kan ødelægges på den måde, hvis ikke du er omhyggelig med vedligeholdelsen.

    Jeg har selv haft både 2 sæt Mavic CC SR og 2 sæt Shimano C50 CL, og bremsefladerne er klart bedst på Mavic. Shimano's alu bremseflader er ikke 100% jævne, hvilket gør at de bremser mere på nogle dele af fælgen end andre, ligesom carbon bremseflader. Desuden føles Mavic (subjektivt) mere aerodynamiske, mens stivheden er omtrent ens.

    Hvis du virkelig bekymrer dig for slidtage på bremsefladerne, kan du smide nogle flere penge efter et par Mavic CC SLR med Exalith belægning. Jeg har lige investeret i et par, men har ikke fået kørt ret meget med dem endnu. Det tager ca. 500 km. før bremsefladerne er kørt til (dvs. før der er bremsegummi nok i rillerne på fælgen, så de ikke hyler og vibrerer mere).


  • #5   6. aug 2011 *Morten R*

    Super, det er lige den slags information jeg har brug for smiley

    Er naturligvis OBS på selv at tjekke bremseklodserne, men sidste vinter var nu lidt speciel, da saltet slap op og man brugte grus i stedet !! - det tog virkelig hårdt på de roterende dele på cyklen, men på arbejde det skulle jeg jo og kunne naturligvis ikke tjekke bremseklodser mellem hvert lyskryds.. smiley De nye hjul skal selvfølgelig kun bruges på raceren om sommeren hvorfor problemet er minimalt.

    Ved du om den Exalith-belægning kun er i overfladen eller er den gennemgående. Jeg mener, bliver overfladen slidt af så den med tiden vil fremstå blank som en almindelig SR?

    Visuelt er de klart pænere end SR, men synes måske det er lidt meget man betaler ekstra for dæk og slanger.


  • #6   6. aug 2011 Det er noget det bliver støbt/smeltet sammen med aluen og ikke påført efter.

  • #7   7. aug 2011 mavic ruller langt bedre, mere stive og et fedt finish

  • #8   7. aug 2011 Takker alle sammen - nu er der vist ingen tvivl om at det bliver Mavic CC SR eller SLR WTS smiley

Kommentér på:
Mavic CC SR vs Shimano WH-7900 c50

Annonce