{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.634 visninger | Oprettet:

Nyt bagdæk: Nobby Nic vs. Ardent {{forumTopicSubject}}

Hej cykelfolk

Jeg står foran at skulle have nyt bagdæk på min HT, men hvad skal det så være! Jeg har indtil nu kun prøvet at køre med Racing Ralph 2.25 som bagdæk og Nobby Nic 2.25 som fordæk. På fast underlag og sving er jeg rigtigt godt tilfreds med kombinationen, men her i den berømte danske sommer volder Racing Ralph problemer når bunden bliver for blød. De pakker for meget mudder og når det rigtigt går opad syntes jeg de fedter alt for meget rundt uden at give mig fremdrift.

Jeg leder derfor efter et ny bagdæk der giver bedre greb i vådt føre. Valgmulighederne virker overvælende, men efter en lang googlesøgning er jeg kommet frem til de to muligheder. Jeg har kun ét hjulsæt, så dækket skal helst ikke være så ekstremt at det bliver trælst på de tørre dage. Cyklen bruges kun til MTB, så performance på asfalt er ikke ret vigtigt.

http://www.bike-discount.de/shop/a9900/ardent-225-60a.html
(link fjernet)

Nogen der har erfaring med begge disse dæk og kan kommentere lidt på:

- Holdbarhed
- Greb i vådt føre (Hvor meget de pakker til med mudder)
- Rullemodstand når sporet er tørt
- Sving egenskaber

Prisforskellen på de to er ligemeget, men jeg kan se at Ardent vejer mere end 100 gr mere. Er det noget der skal tages ind i overvejelserne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt bagdæk: Nobby Nic vs. Ardent
  • #1   28. aug 2011 Nu har jeg ikke haft Ardent endnu men for Maxxis generelt er de bare foran samtlige andre dækfabrikanter. Havde samme setup som dig før men syntedes ikke om det. Skiftede så til Larsen TT og havde lige pludseligt en helt ny og forbedret cykel.

    For at være 100% ærlig forstår jeg slet ikke at Schwalbe er så mega populært. Samtlige jeg kender har haft problemer eller været irriterede over dem, mens Maxxis bare har spillet.


Kommentér på:
Nyt bagdæk: Nobby Nic vs. Ardent

Annonce