{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.670 visninger | Oprettet:

cykelrytter. hva spiser i?? {{forumTopicSubject}}

hej

hvad spiser i til de forskellige måltider og er der noget i kunne foreslå. til en optimal kost. og hvordan fordeler i jeres kalorier på de forskellige måltider.

jeg lever stort set af fulkorns pasta og kylling. rygbrød og ham. ruggryn mandler og rosiner.

ku godt bruge lidt inspiration

på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cykelrytter. hva spiser i??
  • #1   6. sep 2011 Det lyder afsindigt kedeligt. Hvor højt niveau kører du på, siden du lever på den måde?

    Her er da lidt: (link fjernet)

    Jeg ville da gå i krig med kød og grønt. Det gælder stadig om at spise varieret. Og hvis du cykler så meget som du gør, så skal der også nogle kulhydrater til. Nogle af dem, der dyrker ekstremløb kan sagtens kværne en stor, fedtet pizza, da den indeholder kalorier, de skal bruge til at løbe med.


  • Jonas B
    Jonas B Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #2   6. sep 2011 Få for den!
    Sund varieret kost dækker rigeligt de flestes behov.. Grønt, fedtfattigt kød og masser af kulhydrat, samt nødder og frugt er alt du behøver!

    Så kort sagt giver jeg Marc J ret..


  • #4   6. sep 2011 okay jeg går måske lidt for hårdt ind i kosten. jeg har kørt en meget hård diæt. hvor jeg har smidt 32 kg. og siden da har jeg kørt kosten meget stram. men er ved at køre sur i det. også derfor jeg søger råd. så jeg har en linje at gå efter.

  • #5   6. sep 2011 Hvad vejer du nu, og hvor høj er du? Mit råd er at spise sundt og varieret. Det skal være til at leve med. Det vil være at foretrække, hvis du fokuserer på hvad der får dig til at yde mest muligt. Og ikke bare det, der får dig til at tabe mest mulig. Men godt klaret med vægttabet, nu er de måske på tide at finde den kost, der optimerer din præstationsevne.

  • Jonas B
    Jonas B Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16
    #6   6. sep 2011 Først og fremmest så må jeg sige stærkt gået, at tabe 32 kg! Det er imponerende..
    Dernæst så har de to cykelryttere en vigtig pointe (synes jeg) i, at man kører sur i en for stram kost.. Kost, træning, arbejde, familie, venner og alle de andre ting i ens hverdag, skal helst fungere sammen, og jeg tror på at det er vigtigt at nogle af tingene ikke saboterer andre. Man skal forsøge at forene alting for at hver enkelt element fungerer optimalt.

    God vind derude! Og tag så en bid af den chokoladebar smiley


  • #7   7. sep 2011 Det er ikke en enkelt mars bar i ugen som ødelægger det. Du skal bare spise sundt og varieret. Man kan godt køre en diæt som du har gjort for at tabe sig, men når du har ¨nået din ønskede vægt skal du jo holde den der og ikke tabe dig yderligere. Det kan også være svært da det er en fin balance. Jeg har prøvet det hele og synes jeg har fundet en balance mellem indtag og motion.

  • #8   7. sep 2011 jeg vejer 74 nu og er 184 høj. jeg har vejet 74 i 5-6 måneder nu. jeg har svært ved at finde den kost der optimere min træning. det er en svær balance. også derfor jeg skriver det her indlæg. vil gerne vide hvad der er af produkter og hvor meget i indtager i løbet af en dag. for føler ikke jeg får max ud af min træning. for aner ikke hvad jeg skal æde i løbet af dagen hvor mange kylhydrater, protien og fedt jeg skal indtage.

    jeg skal til at cykle et 3 ugers program. en hård uge 11 timer meget hård uge 10 timer og rulle uge på 6-7 timer. og vil gerne have kosten med. så jeg ikke nedbryder muskler osv.


  • #9   7. sep 2011 Jeg googlede mig ind på denne side, og blev fanget af forskellige artikler. Der er mange gode ting at finde, blandt andet dette indlæg: (link fjernet)

    Det ser ud til at kunne betale sig at kigge en del rundt derinde.

    Bortset fra det, så ligger jeg på godt 73 kg og omkring 182. Det er en fin vægt, jeg skal så trimmes noget mere, men regner ikke med at tabe mig. Har lige smidt 10 kilo, og er tilbage på idealvægten. Jeg tænker over hvad jeg spiser, men er på ingen måde fanatisk. Jeg skal leve fornuftigt, ikke for restriktivt, og ikke usundt.

    Du kan evt. prøve at holde regnskab på hvad du spiser, for at få en ide om dit indtag, men spiser du sundt, varieret, og til du ikke er sulten mere, så behøver du ikke gøre så meget mere.

    Kroppen er også fantastisk, den tilpasser sig det man byder den. Og så kan man lige så godt leve på en udholdelig måde, fremfor at pine sig selv.


  • #10   7. sep 2011 Hej René, du skulle tage kontakt til en kostvejleder, der kan sammensætte et "menukort" til dig, ja det koster penge, men det er det du vil få mest ud af.

    - Franke


  • johnny p
    johnny p Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Svar: 6
    #11   7. sep 2011 Hej Rene
    Da jeg for et par år siden kørte i H 40, og havde min bedste vægt/ydelse forhold vejede jeg 88-89 kg. jeg er 196 cm høj.
    Spiste jeg havregryn blandet op med mysli (den fra rema 1000 til en 20èr) for at søde det, til middag 1 skive rugbrød og en halv liter smoothie med forskellige frosne frugter/bær, nødder og protein pulver. Til aften 3 skiver rugbrød ( fordi jeg arbejder om aftenen i 4 dage) de andre aftner alm. dansk mad med grønt. men husk smøret på din rundstykke eller hvis du napper en grovbolle ellers frugt.


Kommentér på:
cykelrytter. hva spiser i??

Annonce