{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.550 visninger | Oprettet:

Valg af ny hverdags cylel. {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er nu bland de mange der har fået en cykel stjålet. og står derfor nu og mangler en ny cykel til hverdags brug da min MTB ikke egner sig super til det.

Jeg har været ude og kigge på lidt forskellige cykler og er kommet frem til nogle forskellige muligheder.

Everton Sport Aero
(link fjernet)
4800kr incl. skærm og lås

(link fjernet)
Centurion Eternity, 2010
5000kr Incl skærme.

(link fjernet)
Fuji Bikes Pro 8 Spec.
4700kr Incl. skærme

BRUGT
(link fjernet)
MBK White Concept 8
3200kr Incl. skærm og lås
BRUGT

Andre forslag er self. velkommen.

Hvad ville i vælge?
før havde jeg en Merida S-presso 500 med MTB gear (XT / Deior kombi) hydraulik bremser. Men syntes endelig de gear var lidt for lav gearet. så behovet det ikke være igen.

Har aldrig haft indvendig gear men tror selv om de er lidt mindre effektive så tror jeg de er fine nok til mit behov og så er der mindre vedligehold.

Det sammen med bremser, rulle bremser er mindre effektive min til mit behov tror jeg de er fin nok. og så mindre vedligehold.

Jeg bruger den til og race til banegården, ned i byen osv. så små ture, så det er ture på maks 5-7 km (ofte kun 2-3km) vil tror det er ca 50km på en gennemsnits uge.

Hvad ville i vælge? hælder selv lidt til Everton Sport Aero da prisen virker ok, og den er fed. eller den brugte men kender ikke MBK og er jo altid sjovt selv og bruge det som den første.

Håber i vil smide en kommentar


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af ny hverdags cylel.
  • #1   11. okt 2011 Centurion Eternity, 2010

    Helt klart !!! Har en fra 2009 som hverdags cykel, og f'ck hvor køre den bare godt !


  • #2   11. okt 2011 Af dem der havde jeg nok valgt everton eller centurion.
    Synes personligt også kildemoes laver nogle flotte nogle, så hvis du kunne få en god pris på en af dem ( (link fjernet) ) kunne det også være en mulighed


  • #3   11. okt 2011 Mikkel B -> Jeg har bare svært ved og se hvad jeg får ekstra for ved den frem for den Everton. ud over et navn og måske lidt beder stel, den er også tunger.

    • Bjørner ! -> Jeg kiggede også på Kildemose logic sport men de bliver kommer en smugle over mit budget, og så syntes jeg endelig den Everton er pæner.

    Eneste bekymring er at det er 700cc28 dæk der er på den Everton og 700cc35 på de andre, ved ikke om de smalle dæk på den Everton bliver træls når den skal bruges hele året rundt.


  • #4   11. okt 2011 Nu det også kun hvis du kunne få en god pris på en af dem - for ja, de er lidt dyre end andre. Jeg synes du skulle tage den everton. Jeg tror ikke du får mere glæde af 35c fremfor 28c.

  • #5   11. okt 2011 Ja, kunne jeg desværre ikke, men Kildemose ejer jo Everton som jeg forstår det, så de er nok lidt i samme boldgade.

    Manden i butikken mente heller ikke der var den store forskellig på 35 og 28. så det går nok.

    Nu sover jeg på det også så ser jeg imorgen


  • #6   11. okt 2011 Ja kildemoes ejer everton.
    Fortæl os hvilken en du vælger, hvis du vælger en imorgen smiley


  • #7   11. okt 2011 Jeg har aftalt med de butikker hvor jeg har fået tilbud og reserveret cykel at jeg ringer imorgen formiddag og giver besked.

Kommentér på:
Valg af ny hverdags cylel.

Annonce