{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.874 visninger | Oprettet:

Jeres mening/erfaring Dura ace di2 ? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer kraftigt at købe Dura Ace's di2 upgrade kit.. men min pusher siger at det vil han ikke anbefale... så er det jeg gerne vil hører jeres erfaringer omkring di2...hvad siger i er i tilfredse og vil i anbefale det ???

denne træd er sikkert ikke den første omkring di2.. men kom alligevel med jeres efraringer smiley
ps. glædelig jul til alle på CG.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres mening/erfaring Dura ace di2 ?
  • #1   8. dec 2011 Hva er hans begrundelse? Jeg kender ingen, der har haft problemer med det smiley

  • #2   8. dec 2011 ikke andet end at det er dyrt i forhold til det du får for pengene ( hans mening).... ved at han kører heller ikke selv med det


  • #3   8. dec 2011 Jeg har ikke prøvet Di2.

    Men kan ærligt talt ikke se fidusen ved di2.... Bevares, det er da gejl og lir.... Men det er da vist også det. En mekanisk gruppe som Red eller DA, skifter jo sindssygt godt, det er lettere og koster kun det halve.... Så for mig er DI2 mere popsmart end funktionelt.... Dermed ikke sagt at di2 ikke virker, for det gør det selvfølgelig.


  • #4   8. dec 2011 Har prøver di2, men ikke i længere tid. smiley

  • #6   8. dec 2011 Den næste religionskrig kommer nok til at stå mellem mekanisk og elektrisk gearskifte.

    Jeg stemmer for alm. Dura Ace, men det er ren religion. En ordenligt indstillet mekanisk topgruppe vil fungere som den skal, og som det forventes. Mærke og funktion kan diskuteres i evigheder.


  • #7   8. dec 2011 Bortset fra det. Mere avanceret betyder ikke altid bedre. Barend skiftere bruges stadig, for at tage et eksempel.

    I biler har automatgearkasser heller ikke banket de manuelle af pinden. Jo jo, der er avancerede gearkasser, der er bedre end de manuelle, men god mekanik sender man ikke bare ud i kulden, bare fordi man har fundet på noget smart.


  • #8   8. dec 2011 Jeg køre selv med dura ace di2 og synes det køre super godt.
    og det der pis folk snakker om med batteritid. GLEM det..! du oplever det aldrig.
    Men vent til den nye Dura ace 9000 Di2 kommer. (nok først i 2013). alt andet ville være at gå ned på udstyr. da Shimano også gå over til 11 speed og ikke "kun" 10 speed


  • #9   8. dec 2011 Shimanos elektroniske system fungerer, sindssygt godt! Det er 100% perfekt skift hver gang for og bag, fordi det jo indstiller sig selv til hvert skift. Det er super stærkt! Holder til slag, og vind og vejr fuldstændig ligesom mekanisk gear, thumbs up for det, hvis man vil betale for det.

  • #11   8. dec 2011 Der er også en anden måde at bruge barends skifter på..:)

    http://www.cyclingnews.com/features/photos/pro-bike-andy-schlecks-leopard-trek-trek-madone-6-9-ssl-tour-de-france/180123

    Andy's cykel til vm


  • #15   8. dec 2011 pure facts fra Simon P af. Om profferne kører, sram - shimano eller Specialized - Pinarello har intet at gøre med hvilken der er bedst, så længe begge er gode nok

  • #16   8. dec 2011 Simon P: Det er bare en konstatering af, at mekanisk godt kan være det optimale til noget. Det bliver ikke mere simpelt, og det er let og aerodynamisk.

    Jeg er da overbevist om, at elektrisk gear kan være bedst til det meste, det er ikke det. Men for langt de fleste er det bare lir. De professionelle kan drage fordel af det, fordi det er bedre og når vægten ikke betyder det store for dem, så skal de ikke bekymre sig om vægtforskellen.

    De kan jo sagtens nå ned på vægtgrænsen på andre måder.

    Ingen tvivl om at elektronisk gear har en stor fremtid. Og berettiget. Det kan godt passe, at Andy kunne have undgået det med kæden, hvis han havde kørt med elektronisk gear. Han kunne også have undgået det, hvis han ikke begik en begynderfejl..


  • #17   8. dec 2011 At det så ikke er god reklame for Sram at Andy smider kæden af klingen midt i TDF er noget andet, men er sikker på at Sram er lige så godt som DA79, det kan have skyldtes alt muligt.

  • #18   9. dec 2011 Altså jeg har ikke kørt med DI2 selv. Men kenden en der kører med det. Og han siger, at det er 100 % iorden! Har heller ikke kørt andet smiley
    Så jeg siger i hvert fald god for det! Held og lykke med det smiley


Kommentér på:
Jeres mening/erfaring Dura ace di2 ?

Annonce