{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.710 visninger | Oprettet:

nye regler pr. 1 januar for cykellister {{forumTopicSubject}}

Der skal strammes op på cykelstierne med alle de vilde jernheste i Danmark. Derfor stiger bøderne for diverse overtrædelser nu voldsomt per 1. januar.
Her er listen:
Kører uden lys i lygtetændingstiden: 700 kr.
Bruger håndholdt mobiltelefon under kørslen: 1000 kr.
Har fejl/mangler v. bremser, reflekser mv.: 700 kr.
Kører over for rødt: 1000 kr.
Kører mod færdselsretningen: 1000 kr.
Cykler i et fodgængerfelt: 700 kr.
Cykler på cykelstien i venstre side: 700 kr.
Ikke respekterer færdselstavle eller pile: 700 kr.
Overtræder ubetinget vigepligt : 1000 kr.
Ikke giver tegn: 700 kr.
Kører uden hænder på styret: 700 kr.
Cykler på fortov/gangsti: 700 kr.
Holder fast i andet køretøj: 700 kr.
Er to personer på cykel m. et sæde (bøde til begge): 700 kr.
Placerer dig forkert før/mens du svinger: 700 kr.
Eneste sted du kan slippe med en advarsel: Hvis din klokke ikke virker.

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1677822.ece

ikke for at være hellig, men overholder det meste når det kommer til færdsel i bymiljøet.. men min mtb og racer er ikke lige frem cykler jeg ønsker at smide reflekser på..

Men med de takster er det da nået jeg bør overveje for fremtiden smiley ØV


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nye regler pr. 1 januar for cykellister
  • #2   19. dec 2011 Fuck.. jeg gør sgu jævnligt mange af de ting der.. Går en dyr tid i møde vist..

  • #4   19. dec 2011 Ja det er sgu fint nok, det er pisse irriterende når folk ikke viser af.

  • #5   19. dec 2011 Jeg er lige så træt af folk der mener de kan dreje til højre i et krys, selvom der er rødt.!!!!
    Det er pisse belastende og farligt.

    Jeg måtte for ikke mindre en 2 uger siden klappe bremserne i mens jeg var i bil. Fordi en kælling mente hun kunne fortsætte til højre i krydset, trods der var rødt for hende.

    Hun fik hele turen med horn osv. Men det var åbenbart mig der var dum i den situation, idet jeg fik fingeren smiley

    Jeg hader cykelister der ikke overholder reglerne.

    Samt synes jeg der bør strammes op på loven mht. lys på cyklen.

    En diode lygte der hænger i en snor og lyser ned i vejen hjælper INTET.
    Det er tæske farligt, og det er altid billisterne der får skylden.


  • #6   19. dec 2011 der står ikke noget om ikke at løre på baghjul smiley


  • #7   19. dec 2011 René M det du skriver med lygterne... det kan godt være at folk har lygterne til at hænge sådan men det er altså ikke lovligt!!

  • #8   19. dec 2011 Det bliver dyrt for alle os der kører race og mtb.... For tror sku der er ret mange af os der bruger reflekser og klokke osv....

  • #9   19. dec 2011 Det er på en måde pisse irreterende at der ikke er lavet en regel i forhold til hvis man køre som sport. for på raver er der jo mange der ikke har lygter reflekser og klokke for at spare lidt vægt og da det ikke er nødvendigt når man køre som sport.

  • #10   19. dec 2011 raver = racer


  • #11   19. dec 2011 Thomas R - Det er der også, hvis du er Licens rytter og har dit licens med, så må du godt køre uden, da det er træning/sport..

    Men som alm. motionist, så skal du have reflekser, ringklokke osv. ..


  • #12   19. dec 2011 det er godt nok .... jeg laver ikke om på noget jeg køre med lys på når det er mørkt og kør så jeg sys min sikkerhed er i top



  • #13   19. dec 2011 Hvor mange af jer er blevet stoppet på racercyklen? eller mountainbiken med alt udstyret på?

    Altså jeg er aldrig blevet stoppet selvom man kører for stærkt på cykelstien.


  • #14   19. dec 2011 nej altså politiet er overhovedet ikke opmærksomme på cykelister. men stadig det ville være irreterende at blive stoppet fordi en af dem lige spiste en donut og fik øje på en lige uden for døren og orkede at åbne bil døren.

  • #15   19. dec 2011 Tror panserne - medmindre det er en af de rigtigt sure - har det fint så længe man har lys på når man skal, vinker af når man skal og kører pænt og forsvarligt, har ihvertfald aldrig fået noget afvide om at jeg da lige skulle huske reflekserne og ringeklokken, og har da snakket med dem et par gange hvis jeg er kommet ud fra en butik og de lige har kommenteret på min cykel eller noget smiley


  • #16   19. dec 2011 har prøvet hvor man lige for et blik hvis man gør noget som man selv følte var forsvarligt men han måske ikke syntes. men har ikke prøvet at blive stoppet de er utroligt lige glade i lille rkb selv hvis man ringer under et overfald

Kommentér på:
nye regler pr. 1 januar for cykellister

Annonce