{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.853 visninger | Oprettet:

Nogge .
Nogge .
Tilmeldt:
9. jan 2012
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9

Gode råd til køb af ny cykel. MTB eller racer? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er ny herinde. Jeg har ikke den store forstand på cykler men kunne godt tænke mig at kører lidt i skoven, jeg ved bare ikke hvad jeg skal kigge efter. Prislejet lægger på 10-15.000kr og det må gerne være brugt, men ikke misbrugt.

Jeg har kigget lidt på de forskellige men ved som sagt ikke hvad der er bedst. Er der nogen der kan hjælpe mig.

Jeg er 192cm høj


Jeg har os overvejet at købe en racercykel istedet for. Jeg ved godt det er to forskellige ting.
Prislejet lægger igen på de 10-15000kr.

Hvis det bliver en racercykel så skal jeg kører mange km på den så det er ikke bare en cykel jeg skal kører 20km på og hjem igen.


Nogen der kan hjælpe?

Har kigget lidt på de forskellige emner om gode råd herinde men er stadig lidt i tvivl



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd til køb af ny cykel. MTB eller racer?
  • martin p
    martin p Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 49
    #1   11. jan 2012 Hvad med en gylden mellemvej.. crosscykel ?

    Her er en der falder inden for prislejet

    (link fjernet)

    eller denne på tilbud... også i XL

    http://www.bikebuster.dk/detaljer/121020.html#

    eller den her

    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=70277



  • Nogge .
    Nogge . Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9
    #2   11. jan 2012 Hehe ja det kunne selvfølgelig os godt være en mulighed men hvordan er de at kører på? Man kaster vel ikke sådan en cykel ud i en skov?

    Hvis jeg går efter en racercykel så skal den bruges til at træne mig op til at kunne kører bornholm rundt eller andre løb.


  • martin p
    martin p Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 49
    #3   11. jan 2012 Der findes masser af spor i Dk hvor en cross cykel ville være fin. Men det er da klart at du ikke kan smide den ud over store drops og lign.

    Det jeg tænker på i dit tilfælde er at det virker som om at du også gerne vil køre lidt race. Og så ville du jo bare kunne smide nogle racedæk på og på den måde klarer begge dele med en cykel.

    Alternativ kunne du finde en let 29er med lock på gaflen, den kan du få til at rulle rimelig stærk med de størrer hjul.


  • Nogge .
    Nogge . Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9
    #4   11. jan 2012 Tja jeg er bare lidt i tvivl om jeg får brugt en racer cykel lige så meget som en Mtb eller lign. Jeg kender folk der kører begge dele og dem vil jeg os kunne kører lidt med

Kommentér på:
Gode råd til køb af ny cykel. MTB eller racer?

Annonce