{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.373 visninger | Oprettet:

Ny MTB, 29'er {{forumTopicSubject}}

Hey CG

Endnu et indlæg der går på hvilken cykel man skal vælge. Men i har jo som regel gode argumenter. Så nu vil jeg også prøve.
Det oprindelige budget he'd 10.000 kr. det er nu hævet lidt. Jeg har kig på 5 stk 29'er. de er her under listet i den rækkefølge som jeg ville vælge dem lige nu

1: http://www.specialized.com/dk/en/bc/SBCProduct.jsp?spid=62243&scid=1100&scname=Mountain
2: (link fjernet)
3: (link fjernet)
4: http://www.scott-sports.com/global/en/products/221723009/bike-scale-29-elite-xl/
5: http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2545

Kom nu endelig med nogle gode argumenter. Jeg ved godt at i ikke kan have de store erfaringer med disse modeller da de er meget nye. Men prøv..

/Kasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny MTB, 29'er
  • #1   18. feb 2012 Cube eller canyon


  • #2   18. feb 2012 Canyon er kendt for godt udstyr til fornuftige penge..
    Og i min verden er den klart den flotteste..


  • #3   18. feb 2012 Specializeden er fed, men der køre bare SÅ mange af dem. Så hvis du vil have noget de andre ikke har så er det en anden du skal kigge efter. Recon gaflen er ikke den bedste, jeg ville ikke købe med noget "mindre" end Reba.XT Gruppen er fed nok.
    Cannondalen køre der ikke så mange af. Den har lidt "dårligere" dele end specializeden og gafflen er den samme.
    CUBE´n : Carbon ramme (kan være et plus personlige ville jeg dog heller have en dyr alu ramme). Bedre gaffen og bremser end de to ovenstående, men lidt dårligere dele.
    Scott´en er udstyrs mæssigt på linie med CUBE´n men har alu ramme og lidt dårligere bremser.
    Canyon cyklen har langt de bedste dele, dog skal du lige undersøge hvem (om nogen) der kan servisere en DT Swiss Gaffel. Du skal også gøre dig klart at der med Canyon ikke er den samme service som hvis du køber en cykel hos den lokale forhandler. Så hvis du selv kan servisere den, skifte bremseklodser, kæde, kasette ol.
    Summa summarum er at du efter minmening skal kigge mere på ramme og gaffel end dele. Delene bliver slidt og skal skiftes med tiden og så kan du sætte de dele på du gerne vil have. Men skal du skifte ramme + gaffel kan det være en bekostelig omgang.
    Håber du kan bruge mit svar smiley


  • #4   18. feb 2012 bare vær opmærksom på at canyon'en har DT gaffel som umiddelbart kan servicers her i DK

  • #5   18. feb 2012 Poetsch : Ha ha jeg var hurtigere end dig smiley

  • #6   18. feb 2012 Inden du køber Canyon kunne du overveje denne http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a58255/zr-race-29er-7-0.html?mfid=52
    Fuld XT og Rock Shox top gaffel til under 10.000 kr.
    Rammen skulle være den samme som CUBE rammer.


  • #7   18. feb 2012 Ja, jeg er opmærksom på DT gaflen. Jeg havde ellers gået og ventet på Canyon's 29'er længe. Og derfor har jeg dem ikke som et klart valg længere.


  • #8   18. feb 2012 Rasmus hos Børge Madsen Cykler i Vejle kan godt lave service på dem, han har også de vigtigste stumper som lager vare men ellers kan jeg sige at de er super lette at lave service på og speciel tune hvis man har de ønsker (gør jeg selv).

  • #9   18. feb 2012 DT har også lavet nogle ret fine service videos som tager tingene trin for trin.

  • #10   18. feb 2012 Som CB rigtigt skriver, så slides stumperne jo op med tiden. Og derfor er jeg også klar på at tage en med lidt mindre udstyr fra starten og så opgraderer når der skal skiftes til nyt. Så det der er vigtigt er nok den bedste ramme. Og kunne der en gang blive råd til en lefty, så ville Cannondalen sku være lækker.
    Men de er ikke nemme og få fat i, de 29'er. Cykelhandlerene har lidt svært ved få nok hjem.
    Og den gamle GT klarer det jo også godt, så jeg når nok at bestemme mig.
    Tak for inputene


Kommentér på:
Ny MTB, 29'er

Annonce