{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.419 visninger | Oprettet:

Volpi
Volpi
Tilmeldt:
17. jul 2011
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 98 Svar: 261

Køb af hjelm - ingen erfaring {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have købt mig en hjelm nu her hvor sæsonen går igang for alvor, men har aldrig cyklet 2 km med sådan en så aner ikke hvad jeg skal kigge efter..

Så jeg søger råd og vejledning hos jer kyndige cykelfolk.

Jeg forventer at det er en hjelm, der blir på sin plads. Dvs ikke en jeg konstant vil rette på undervejs..

Må indrømme udseende også betyder en del. Cykler på en hvid/sort canyon og den må da gerne matche;)

Den skal selvfølgelig også have sikkerheden iorden..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af hjelm - ingen erfaring
  • #1   29. feb 2012 hvad er din pris klasse ?

  • #2   29. feb 2012 (link fjernet)
    dette kan være en mulighed


  • #3   29. feb 2012 hm prisleje ved jeg ikke helt med da jeg ikke ved hvad det koster og er klar på at betale hvad kvalitet koster..

    Men har vel et udgangspunkt der hedder "value for the buck"!, tror jeg


  • #4   29. feb 2012 Hmm ja det var ikke noget dårligt bud ud fra design ihvertfald

  • #5   29. feb 2012 kvailet der er den også god du har nogen gode luft huller det bare at prøve den,, vil alt i alt kalde den er fornuftig hjelm til en fin pris


  • #6   29. feb 2012 Jeg har en scott fuga, fra sidste år, som jeg er super glad for, i rød/hvid/sort.. Den er let, og den sidder godt på hovedet, til tider glemmer jeg helt jeg har den på..

    Den er super let at justere, med click hjul bagpå, så du kan udvide hvis du skal have en hue på inden under.

    Så kan man udskifte puderne i den, når de er ved at være slidte...

    http://www.westbrookcycles.co.uk/helmets-c47/scott-fuga-helmet-2011-p37107


  • #7   29. feb 2012 desuden er der en skygge til min til de gode solrige dage, som bare kan sættes på med magneter. Det er super let.

  • #8   29. feb 2012 Bell, Giro, Met og lignende kendte brands går du ikke galt i byen med. Men det vigtigste er at den sidder godt på lige netop dit hoved, så afsted til en cykelhandler der har et ordentligt udvalg og prøv løs.Kører selv med en Catlike Kompakt Pro, den sidder super på mit hoved og vejer næsten ingenting. Kan klart anbefales, men det kommer jo også an på hvordan den sidder på dit hoved.

  • #10   1. mar 2012 Du skal først og fremmest finde en der sidder godt. luk øjnene og prøv dem. Jeg endte med en Bell Volt! Men jeg har også være super glad for den. Giro Ionos passede mig f. eks. slet ikke, men de er begge fede så prøv dig frem...

  • #11   1. mar 2012 Det vigtigste er pasform. Sidder hjelmen ikke behageligt, så vil du meget hurtigt blive irriteret over den. Så du skal ud og prøve nogle hjelme. Derudover skal den selvfølgelig også se godt og måske passe til dit cykeltøj og cykel farvemæssigt.

    Sikkerhedsmæssigt er der ikke forskelig på hjelme som sådan. Alle hjelme i DK er godkendt før de kommer på markedet, så uanset om du køber en hjelm til 300 kroner eller en hjelm til 2000 kroner, så yder de minimum den sikkerhed som de skal efter danske/europæiske standarder.

    Du skal have en hjelm i en størrelse hvor der er plads til en tynd hue indenunder hvis du fx cykler en kold forårs/efterårsdag eller måske om vinteren. Ellers skal den kunne spændes ind så den holder sig af sig selv. Det er ikke remmene der skal holde den på plads/fast. Hjelmene har et hjul "i nakken" hvor du kan spænde hjelmen så den sidder tættere til hovedet.

    Hvis du kan spænde hjelmen ind så den bliver siddende fast når du står på hovedet eller i det mindste bliver siddende hvis du bukker dig overover og ryster hovedet, så er det den korrekte størrelse.

    Hjelme fra Bell, Specialized og Giro laver alle gode hjelme i mange forskellige prisklasser. De dyre hjelme er lettere, sidder generelt bedre på hovedet og har bedre ventilation. Og ser generelt også bedre ud.

    En hjelm til en rimelig pris kunne være en Bell Sweep. Ligger omkring 1000 kroner, ser godt ud og har en god pasform. Og fås i mange forskellige farver. Specialized og Giro er også gode muligheder, men her syntes jeg generelt at man skal op i en 1500-2000 kroner før at de ser rigtig godt ud. Personligt kører jeg med en Giro Ionos, som jeg er super tilfreds med. Vejer ingenting og sidder perfekt.

    Men mit bedste råd, tag ud og kig på nogle hjelme og prøv dem.


Kommentér på:
Køb af hjelm - ingen erfaring

Annonce