{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.263 visninger | Oprettet:

Køb af cykel, men hvilken {{forumTopicSubject}}

Hej Cykelgalleri brugere.
jeg er ny her og skal forsøge at fatte mig efter bedste evne.

jeg er diabetiker og overvægtig, så jeg holder mig blandt andet igang med at cykle, og går i motionscenter.
Jeg har ejet en harald nyborg cykel i 3 år nu.
sidste år formåede jeg at kunne cykle 2 kilometer og være bombet, til at sidst på året cykle 26 kilometer.
problemet med min Harald nyborg cykel: den har 3 gear, og på gode strækninger er jeg oppe og ligge i toppen konstant som tager alt mit energi.
den mangler gear, så jeg kan ligge det rette tryk i pedalen i forhold til bakken, og blive siddende på cyklen uden at miste min energi.
Så tør jeg heller ikke slippe styret på noget som helst tidspunkt da den trækker til venstre.
disse ting har jeg levet med i 3 år, ydermere har jeg lært at indstille gearene så skiftene passer med hvert "klick" i håndtaget.

nu kommer det så at jeg ønsker mig en ny cykel når jeg får skatte penge tilbage.

i mine unge dage havde jeg en Mountain bike med 18 gear, som jeg var frygtelig glad for at cykle på.
men dem jeg spørger nu siger:
få den med:
lige styr
citybike med lidt bredere dæk
7 indvendige Chimano gear, da det er vedligeholdeses fri (er det nok gear?)
En Mountain bike vil være tung for dig at cykle på, samt den vil ikke være så højt gearet som fx en city bike eller ræser.

så kommer vi til hvilket mærker jeg skal gå efter og undgå.
jeg har tænkt mig at tage til en Cykelhandler og fået anbefalet CUBE, dog er de meget dyre, så der må findes et alternativt mærke jeg skal gå efter, og budgettet er 5000 kr, og handler KUN ved en cykel handler eftersom jeg ikke kender min egent størrelse og lige vil lære hvad man skal holde øje med på en cykel ( så skidt med cykelhandleren tjener lidt på mig)


vi gentager lige spørgsmålene
hvilken model ?
hvilket mærke ?
ca 5000 kr

Ps: forsøgte at gøre mit forum indlæg så seriøs som muligt for at undgå skæld ud og dumme svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af cykel, men hvilken
Kommentér på:
Køb af cykel, men hvilken

Annonce