{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.579 visninger | Oprettet:

ondt i venstra knæ {{forumTopicSubject}}

Hej vil høre om der er nogle her inde som evt har prøvede det samme som mig. Har cyklede ca 2 år efter hånden ikke på høj plan eller noget. cykler både racer og mtb. men for at komme til sagen så begyndt det inder et mtb løb lige før jul fik lige pluselig mega ondt i et knæ. men tænkte bare jeg må have lavede et eller andet med det. Men nu kommer det hver gang jeg cykler efter ca 5 km begynder det og gøre ondt inde i mit knæ men er enlig først de efter følgene dag jeg mærker meget til det for der låser mit knæ hver gang jeg har været nede og side og det gør sindsyg ondt og komme op og stå. har prøvede. flere indstillings muligheder da jeg også har fået ny mtb og tænkte det kunne være det. men kommer også på min racer som står som den gjord sidste år. så er total på bar bund har været ved læge og skal have lavede kiggert undersøgelse. nu her men derfor vil jeg gerne høre om i har prøvede noget linene og hvad i gjord ved det mvh mikkel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ondt i venstra knæ
  • #1   19. mar 2012 Mus i knæet noget af brusken er gået løs og sætter sig i klemme og låser knæet

  • #2   19. mar 2012 Okay er det noget som de kan fjerne hvis det er eller går det i sig selv

  • Jule S
    Jule S Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 40
    #3   19. mar 2012 Lyder ikke helt forkert det Bo S siger, men meget svært at sige på afstand.
    Låsninger i knæene skyldes ofte brusk i knæet, hvilket vi alle har, men man 'slå' noget løst og så har man problemer. Brusken kommer som regel fra din menisk men kan også komme fra lårbenet eller underbenet.
    En god fysioterapeut vil kunne sige om det er noget der låser knæet eller at det skyldes du ikke kan centrere dit knæ og derfor har ondt i det når du strækker det.

    Er han i tvivl ville jeg foretrækker en kikkert frem for en MR/CT scanning (jeg kan aldrig huske forskellen på de to). Årsagen er at man ikke altid kan se de 'små' problemer i led.

    Næste gang må du også gerne skrive alder og om knæet tidligere har været skadet opereret.

    Kom lige i tanke en ting - ja den er måske langt ude og ses meget meget sjældent, men det kan også være en låsning i leddet mellem dit spoleben og underbenet som giver smerter i knæet. Baglåret er forbundet til knoglen og spænder op når du skal strække dit knæ, derfor låsning i knæet som skyldes smerter.


  • Jule S
    Jule S Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 40
    #4   19. mar 2012 Glemte at svare på dit spørgsmål - ja en oprydning vil kunne fjerne en mus.

  • #5   19. mar 2012 Men ja lægen kan give svaret ellers kan fysioterapout hjlæpe

  • #6   19. mar 2012 Hej tak for de forskillige forslag er 22 år gammel og har kørt cross i en del år men ingen knæ skader men den har da været udsat for mange vrid og stød gennem tiden

  • #7   19. mar 2012 Har selv været det igennem... Havde kikkert i knæet i november og der fandt det lidt brusk og arvæv og nu er mit knæ i orden igen... Nu er mit højre så desværre begyndt med samme symptomer... smiley

  • #8   19. mar 2012 Uden at ha' læst særlig meget af ovenstående, udover det med brusk der har revet sig løst, så kan jeg sige at en kammerat jeg bor med, har revet noget brusk løst i albuen så kan ikke kan strække armen helt ud. Og han skal opereres, for at få det fjernet.

  • Jule S
    Jule S Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 40
    #9   19. mar 2012 Mikkel J:

    Cross+stød+vrid - jeg er helt klart enig med Bo S og som han også siger, lægen kan med kiggert sige det.


Kommentér på:
ondt i venstra knæ

Annonce