{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.795 visninger | Oprettet:

Christian H
Christian H
Tilmeldt:
28. maj 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

MTB beklædning {{forumTopicSubject}}

Halløj

Jeg har netop fået anskaffet mig min føste MTB, så er helt grøn mht. udstyr.

Hvad anbefales der af påklædning for skoven?

Er det godt nok med shorts eller er det at foretrække med bukser?

Bedst med slimfit eller loosefit? eller er det en smags sag?

En det nødvendigt med beskyttelse? knæ/skinneben

Må være nogle med noget erfaring =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB beklædning
  • #1   28. maj 2012 Hjelm er det vigtigste !!!!!

    Bukser og handsker, om bukser er loose eller tight har ingen betydning men du har stor glæde af en god polstring på sidde fladen.

    Skal du køre XC så er benbeskyttere ikke nødvendige men skal du lege og være en smule extrem så kan det godt være en fordel, særlig når teknik er lidt beskeden.


  • Christian H
    Christian H Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   28. maj 2012 Hjelm er self et must =)

    Så bukser og handsker, ender nok med loose fit, og ja formentlig et par bokser med indlæg.

    Regner med lige at se det an, men er nu mest til det skal være lidt vildt, så skal nok ha anskaffet mig noget beskyttelse på et tidspunkt så.

    Kan du anbefale nogle mærker? også mht. hjelm, hvad skal man gå efter.

    Har kigget lidt på FoxHead og ONeal, er der andre gode mærker, måske billigere?


  • #3   28. maj 2012 Omkring hjelm så er det helt op til det enkelte hoveds form, personligt har Giro altid været det rigtige til mig men du skal teste dem i en butik før du køber.

    Du kan sagtens få loosefit bukser med polster, kommer helt an på hvilken stil du er til men Endura har et stor udvalg ellers Alpinestars, Fox Oneal eller dette mærke jeg selv skal teste nu Mainstream MSX som bla kan købes her http://kortlink.dk/b3e2 de er lidt mere casual i mine øjne (samme med Endura)


  • #4   28. maj 2012 chainreaction har haft gode tilbud til endura det ville jeg helt sikkert kigge på.

    Har en cykel buddy som har været meget tilfreds med det han har fået derfra


  • #5   28. maj 2012 ps. det er selvfølgelig ikke en smags sag om det er tight eller loose fit.

    Ved hver skov vil der være at finde et modepoliti som dømmer dig om du har lov til at køre i slimfit tøj. Det har man gjort meget for at få det optimale ud af de personer der køre i skoven. Noget de burde kunne lære af på landevejen. Der findes ikke noget mere ømt syn end Knud på 55 der skal ud og lufte de 115kg i en størrelse 4 numre for lille hvid lycra på strandvejen(som i øvrigt bliver gennemsigt)

    Det er gas smiley


  • #6   28. maj 2012 Hej du.

    Her er en artikel om nødvendigt cykeludstyr: http://cykelspurt.dk/udstyr-til-din-cykel-need-to-have/

    og her er en artikel om lækkert cykeludstyr: http://cykelspurt.dk/udstyr-til-din-cykel-nice-to-have/

    Mvh Tobias.


  • #7   28. maj 2012 Saddeltaske og "need to have" bob bob ikke...

  • #8   28. maj 2012 Steffen.. det er sku surt at stå 30 km. hjemmefra, og så skulle gå hjem, fordi man hverken har slange, pumpe, dankort eller mobil med..

    Men det er jo bare min mening..

    Mvh Tobias.


  • #9   28. maj 2012 De ting du nævner er jo nemlig umulige at medbringe i andet end en saddeltaske.


    Der er en grund til at der er lommer i cykeltrøjer, og hvis nu manden er rigtig snedig, så køber han en camelbak. Drikkedunk og saddeltaske i en og samme ting, nu blir det smart!


  • #10   28. maj 2012 Steffen - igen, det er bare min mening.. jeg ville hade at køre med rygsæk, hver gang jeg skulle ud at køre.. og jeg synes det er irriterende at have lommerne fyldt til randen med alt muligt lort.. så derfor synes jeg det er et must have.. du har en anden mening, og det er også fair nok smiley

    Mvh Tobias.


  • #11   29. maj 2012 http://www.loebeshop.dk/cykling/mand/trojer/craft-national-jersey-england-2-sort.html

    Jeg har lige købt denne og er meget tilfreds til prisen


  • #12   29. maj 2012 Camelbak's er en rigtig god idé til at have værktøj og ekstra tøj med på de længe ture.

    Når det er sagt så tager næsten ikke noget med på små 2 timers ture.

    Slange
    Pumpe
    Multitool
    Vand og en energi bar/gel

    Find en pumpe der kan sidde på stelet så er den der altid. Slangen sætter jeg fast med elektriker tape. Så skal du kun have vand og en gel/bar i lommen. Ud over nøgler og telefon selvfølgelig smiley


  • #15   29. maj 2012 I en lille saddeltaske kan man sagtens ha en slange, multitværktøj, en pengeseddel (den dur alle steder) et par lapper (selvklæbende) og dækjern (hvis man har dæk på som sidder stramt til fælg) kompakt kædeskiller og kædeled er også ret praktisk har hjulpet mange der ikke mente sådan noget var nødvendigt.

    Pumpe skruer man fast i huller bag flaskeholder så den er skjult bag flaske, Camelback er også en god løsning på de længere ture +2-3 timer eller aften turen hvor en lille jakke kunne være en god lille detalje.

    At gemme hårde ting i lommer på trøjen er ikke altid så praktisk, særlig ikke hvis man ligger sig ned uden det lige var planlagt smiley

    Hansker køber du i fornuftig kvalitet med ordentlige syninger ellers går de op i fingre og ved trykflade, måden de lukkes på er også forskellig men vælg nogle som ikke lukker hen over håndled (gnaver) men nogle som lukker lidt ned over hånden (den cm eller to gør en kæmpe forskel) husk de skal sidde ret tæt de ud-viger sig, særlig meget når de er våde eller godt svedige.

    Mærker, hmm vælg det som ligger i din smag, pasform og udseende samt religion i den rækkefølge.


Kommentér på:
MTB beklædning

Annonce