{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.275 visninger | Oprettet:

Hjælp til muligt køb af Canyon {{forumTopicSubject}}

Hej


Jeg overvejer kraftigt at investere i denne

https://www.canyon.com/_dk/roadbikes/bike.html?b=2505

Prisen tiltaler mig rigtig meget for en komplet ultegra gruppe.
Nogen der har erfaringer med rammen og gaflen som sidder på? Det er min eneste skepsis smiley

Desuden vil jeg gerne have en vurdering på hvad i mener er det svageste led/det som kunne opgraderes på cyklen.

Hjulene evt?


Mvh Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til muligt køb af Canyon
  • Sune B
    Sune B Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 50
    #1   11. jul 2012 Når du skriver opgradere hvad har du så at gøre med af budget ?

  • #2   11. jul 2012 Ingen grund til at være skeptisk, ja hverken overfor ramme eller komponenter.

    Hvis der sku opgraderes noget nævneværdigt, jamen så er det hjulene men de fejler nu bestemt ikke noget dem der sidder på, det er ganske udemærkede hjul. Men et par gode højprofils hjul ka de fleste cykler jo bruge;)


  • #3   11. jul 2012 Steffen n : du har helt ret, alle cykler kan bruge nye hjul når man køber det i hvert fald når vi er i den prisklasse.. men jeg har dog også et par dura ace 35mm hjul stående, de kunne evt ryge på smiley

    Men du mener at rammen er en alu i den bedre ende?


  • #5   12. jul 2012 Ligner et godt køb, men hvis økonomien tillader det havde jeg da snuppet den med DI2

  • #6   12. jul 2012 Det kunne sagtens være, jeg har bare aldrig kørt med elektronisk gear og ved intet om vedligegholdelse osv. Og ved ikke hvor meget bedre det er i den prisklasse..

  • #7   12. jul 2012 Kvalitetsmæssigt tror jeg ikke du skal være bange for det, tror ikke Shimano ville smide noget skidt på markedet.. Jeg har prøvet det og det kører super godt, jeg skal helt sikkert have det på min næste cykel.

  • #8   12. jul 2012 Rammen fejler absolut intet og det gør forgaflen heller ikke. Canyon bliver generelt rost for at lave aluminiumsrammer som er stive, men samtidig forholdsvis komfortable. Ulempen ved aluminium er at man kan ikke helt så godt bestemme, hvor en rammen skal være stiv og hvor den skal være komfortabel, som man kan ved carbon. Den eneste aluminiumsramme, som jeg vil mene er bedre end Canyon, er en Cannondale CAAD10. Men her ligger du i ca. 14-15K for en Ultegra-specificeret cykel og så er hjul, dæk, styr, sadelpind, frempind og styr stadig ikke ligeså godt som på Canyon.

    Hjulene som cyklen kommer med er rigtig fine til hverdag og træning. Men dine Shimano C35 hjul vil være en klar opgradering, så dem ville jeg smide på.

    Der er som sådan ikke mere vedligeholdelse med den elektroniske geargruppe i forhold til den mekaniske, udover at du skal huske at oplade batteriet en gang imellem. De elektroniske geargrupper køre utroligt godt og Ultegra Di2 er ingen undtagelse. Ulempen er, at udskiftingen af en bagskifter, forskifter eller skiftegreb er noget dyrere, hvis de bliver beskadiget under et styrt.


  • #9   12. jul 2012 Jakob L : Først og fremmest tak for en fyldestgørende og meget interesant svar smiley

    Men hvor meget vil du vurdere der er forskel i rammen på denne og så Cannondale CAAD10 hvis vi nu ser bort fra prisen?
    Som jeg ser det skal det jo være en mærkbar forskel hvis det skal gøre at man går lidt ned på hjul (det er så ligemeget når jeg har andre) saddelpind, fremping og 2 x styr (ja du havde fået styr med 2 gange :P)


  • #10   12. jul 2012 Hvis vi kommer op i 14-15k så kommer denne her altså ind i billedet : https://www.canyon.com/_dk/roadbikes/bike.html?b=2507

  • #11   12. jul 2012 Steffen n: Er vi så ikke ude i det vi kalder en billig carbon ramme hvor en top alu ramme måske er bedre?

    En helt anden ting, er der nogen der ved hvornår Canyons 2013 modeller bliver offentliggjort og fra hvornår de plejer at kunne levere dem?

    For cykelkøbet skal ikke foregå i morgen og kommer de nu inden for 2-3 mdr så kan jeg godt vente lidt smiley


  • #12   12. jul 2012 Faktisk ikke, canyon laver en top alu ramme, men de laver en endnu bedre carbon ramme;)

  • #13   18. sep 2012 har en ultimate al F8 årg 2011 med sram force, super stiv og masser af komfort
    7,3 kg med mavic R-Sys slr hjul, kan klart anbefales


  • #14   19. sep 2012 Canyons 2013 er offentligt gjort.. men hvornår de kan købes aner jeg ikke smiley
    De blev offentlig gjort under "Euro2012": https://www.canyon.com/_dk/eurobike2012/


Kommentér på:
Hjælp til muligt køb af Canyon

Annonce