{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.956 visninger | Oprettet:

dennis S
dennis S
Tilmeldt:
25. jul 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6

ny cykel, ALU eller CARBON? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Jeg har været ude og kigge på ny racercykel, jeg har kigget i Jensen cykler og Webike(udenfor århus). Jeg fik 2 tilbud som har sat mig i et dilemma!

Jensen cykler kunne lave mig en af deres egne Jensen carbon rammer med shimano 105 gruppe og det løse for 11.500 kr.

Webike havde en specialized alu stel, som vist nok var enormt stiv, også med 105 gruppe, samlet pris: 10000. (link fjernet)

mit dilemma er hvilken en synes i man burde købe?

Det er lidt Jensen imod specialized
og alu imod carbon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny cykel, ALU eller CARBON?
  • dennis S
    dennis S Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
    #2   25. jul 2012 haha, hvad er din giant og er rammen 60-61?

  • #4   25. jul 2012 Det var vidst været oppe en del gange før herinde.

    Det korte svar er: Specialized Alu, fordi en god alu ramme stadig er bedre (lettere og stivere) end en billig carbon ramme. Iøvrigt er gensalgsværdien nok også bedre med en Specialized hvis du senere skulle fortryde.


  • #5   25. jul 2012 Det kommer selvfølgelig helt an på hvordan de to rammer er produceret, om den ene er bedre end den anden. Men Specialized laver gode rammer og deres alu-rammer er absolut værd at gå efter. Fordelen ved carbon-rammer er, at man kan konstruere dem så de er komfortable hvor de skal være komfortable og stive hvor de skal være stive. Det kan man ikke på samme måde med alu-rammer. Ved ikke hvordan Jensen carbon-rammer er, men vil ikke tro det er noget hø. Men til pengene ville jeg nok gå efter en Specialized alu-ramme.

    Man skal ikke tage carbon bare fordi det er carbon og alle andre køre på det. For nogle år siden kørte jeg selv på en Cannondale CAAD9 (min første racer) som er en alu-ramme. Af en eller anden grund var jeg aldrig helt tilfreds med den, fordi at alle andre kørte på carbon-rammer. Nu køre jeg så på en Cannondale SuperSix carbon-ramme og jeg må være ærlig og sige at der var ingen grund til at syntes mindre om CAAD9'eren, bare fordi det var alu. Jo, SuperSix'en er bedre på de fleste punkter, men i sidste ende skal man ikke lægge for meget i om det er alu eller carbon.


Kommentér på:
ny cykel, ALU eller CARBON?

Annonce