{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.777 visninger | Oprettet:

Hjælp til cykelvask {{forumTopicSubject}}

Hej hej.

Ja, nu da jeg er begyndt at mountainbike lidt, kommer jeg nok ikke udenom den store vasketur efter en beskidt tur i skoven. Meeeen... Jeg er lidt i tvivl om, hvordan dette skal gøres. Nu bor jeg i en lejlighed midt i Aalborg, så har ikke mulighed for at stå med vandslange; det bliver med en spandfuld vand. Hvad gør jeg så? Vasker cyklen godt og grundigt med vand og sæbe? Hvad med skiverne? Bremseklodserne? gør det noget de får vand og sæbe?
Og kæden? Er newbie, så beklager hvis det blot er et dumt spørgsmål smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til cykelvask
  • #1   25. jul 2012 Det er ikke så omstændigt.. Find nogle gode børster.. vask med vand og sæbe over det hele.. undlad alt for voldsom vask ved lejre.. Tør alt af bagefter med et par gamle klude.. smør kæden/kabler/skiftere til sidste.. Voila..

  • #2   25. jul 2012 eller lige cykle forbi en tankstation og vask den der

  • #3   25. jul 2012 Jeg bruger denne: http://www.frishop.dk/pi/Gardena-trykspr%C3%B8jte-5-liter-822_5828_.aspx

    Først alm vand og derefter vand/sæbe nemt og hurtigt. Er vask ikke nødvendigt tørre jeg bare min kæde af med Lambeolie og smøre den, samt bag og forskifteren og pully hjul.

    Dette gør jeg både ved min Racer og MTB


  • #4   25. jul 2012 jeg stiller min ud i min bruser skyller den med alm giver den en gang muc off bike wash lader det stå i nogle minutter og skyller så det hele af igen og nogle få steder må jeg gå efter med en blød børste og så sætter jeg den på altanen til at dryppe af og giver kæden lidt kædespary og så er den klar til brug næste gange....

    p.s husk at rens afløbet for grannåle bagefter og sikkert også under vejs.


  • #5   26. jul 2012 Så fik cyklen en hurtig vask i dag, blot med en spand vand og en svamp. Jeg har noget fedtfjerner, som jeg bruger på skiverne og kassetten. Men jeg tøvede med at bruge det på de foreste klinger, da kæden sad derpå (jeg havde taget baghjulet af, da jeg brugte det bagpå).. Kan jeg godt spraye på kæden, hvis jeg bare sørger for at give den olie bagefter?

Kommentér på:
Hjælp til cykelvask

Annonce