{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.254 visninger | Oprettet:

Hjælp søges - stelstørrelse på ny MTB {{forumTopicSubject}}

Hej, folkens

Efter et par år uden MTB har jeg nu valgt at genoptage hobbyen, hvorfor jeg er på udkig efter en ny cykel.
Efter en del research har jeg nået frem til, at jeg vil købe en cykel fra Radons ZR race-serie.

Problemet er midlertidigt, at jeg er i tvivl og, hvorvidt jeg skal købe en 18" eller en 20".
Jeg er ca. 180 cm. høj og har en skridthøjde på ca. 84 cm.

På Radons hjemmeside findes der et skema med højde og anbefalet stelstørrelse, men de anbefaler person mellem 170-180 cm. et 18" stel og personer mellem 180-190 cm. et stel på 20", så det hjælper mig ikke så meget.

En anden guide siger, at man skal gange sin skridtlængde med 0,226 - hvis jeg gør dette får jeg ca. 19", så det hjælper mig heller ikke.

Alt i alt er jeg nu godt og grundigt i tvivl om, hvilken stelstørrelse jeg skal vælge, da jeg umiddelbart ligger midt imellem 18" og 20".

Er der nogen som har et par gode råd, som kan afgøre dette, da det ville være ærgeligt at købe en cykel, som enten er for stor eller lille.

På forhånd tak

Vh Troels


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp søges - stelstørrelse på ny MTB
  • #2   19. aug 2012 De laver desværre kun i 18" og 20" - tror du, at en 20" ville passe i så fald?

  • #3   19. aug 2012 tror 20 , bliver for stor

  • #5   19. aug 2012 Du skal vælge ud fra skridt længde alle universal guides er ikke andet end vejledende til Hr og Fru Jensen.

    Jeg er selv 184cm og har en ben længde som er en smule kortere end din og laver jeg en bikefit så er den korrekte størrelse en 16.5" der skal til og da du har en relativ kort overkrop skal du passe på med at en 20 bliver alt for lang til dig så gå efter den 18" den vil du blive glad for og kræver mindre udstyr bagefter til at få tilpasset dele med din højde.


  • #6   19. aug 2012 jeg ville også tage en 18'

  • #7   19. aug 2012 Det kan godt være at du har lange ben i forhold til overkrop, men hvor lange er dine arme?
    Det er nemlig meget relevant i forhold til, om en 18" bliver for kort..


  • #8   19. aug 2012 Tak for de mange indlæg, de er til stor hjælp :).

    Hvor måles der fra, hvis man skal måle armlængden? - er ca. 72 cm. fra fingerspids til armhule - siger det noget om hvilken størrelse, der er den rigtige for mig?


  • #9   19. aug 2012 altså jeg er 181 , og køre på 17,5 - om du så har gorilla arme og giraf hals så er 20" for stort , det vil alle forhandlere sige !

  • Sren T
    Sren T Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Svar: 11
    #10   19. aug 2012 Jeg har selv en Radon ZR og har en 20 tommer. Jeg er 184 og har en skridtlængde på 88. Jeg lå og vippede mellem 18 og 20, så en 20'er bliver ret sikkert for stor til dig.

Kommentér på:
Hjælp søges - stelstørrelse på ny MTB

Annonce