{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Lidt hjælp til freeride {{forumTopicSubject}}

Hey Folks.

Jeg kigger på denne, da min DH er solgt. !
http://www.ns-bikes.com/2012/bikes/core-1.html

Jeg er bare meget i tvivl om det er HT jeg skal ha, det er så længe siden jeg har kørt på en, at jeg ikke selv kan finde ud af det. Cyklen skal bruges til tilfældig cruise, leg, almindelig skov (dog nok mest min Yeti her) og til udlandet til det lidt mere rå...

Det er dumt at købe et HT, når man har været meget glad for fullyer, right ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt hjælp til freeride
  • #1   9. sep 2012 Blev DH cyklen solgt fordi den var for stor til det du kørte på den eller hvordan?

    Og hvad slags ting vil du køre i udlandet fx? Er det det man nogmalt vil betegne som freeride som er alt lige fra flowy spor med hop og berms og til mere særiøse DH spor med rødder sten osv.?

    Hvis det er den slags ting du tænker på kunne du tage et kig på min Transition Bottlerocket der netop er lavet til den slags. Den er ikke for stor til DH sporene i DK men heller ikke for lille til de mere tekniske ting hvis man tager til udlandet.
    Desuden har den en rigtig fed geometri til hop og sving hvilket gør den til et sjovt stykke legetøj.

    Men hvis det er den slags spor du vil køre på, ville jeg helt sikkert vælge en fully.


  • #2   9. sep 2012 marco A
    nu kender jeg ikke prisen på den cykel du linker til men jeg ville ikke være bange for at købe den hvis prisen passer.
    Men jeg synes du skal kigge rundt efter lignende builds.
    Hvad er dit budget ?


  • #3   10. sep 2012 Ja det er jo svært at svare på.
    TR450 solgte jeg fordi størrelsen var for lille, havde en følelse af jeg røg over styret når kørte.
    min nye cykel skal kunne det hele, er blevet far, og med nyt krævende job, så en ren DH vil nok blive brugt for lidt. Ville gerne ha noget der kunne fungere i danske skove ligeså. ( ALM all-around kørsel) men også til at chille rundt i gade og stræder.

    Har lidt øjne på en Kill-Switch, fully.. SOm minder mest om en dirt i geomatri...
    Syntes bare den er mega cool den Ns, men vil nok blive brugt på røder og ligende, så det er nok dumt med en HT


  • #4   10. sep 2012 I øvrigt er mit budget ca 7-8 kilo, Så Transitionen ligger over. Plus det er en small, skal op i en L eller stor M

  • #5   10. sep 2012 Dialled Alpine og Genesis Alptitude som brugt på pinkbike.
    Jeg har selv Alpine og er fint tilfreds med rammen og den er fin til Rude og Hareskoven


  • #6   10. sep 2012 Nu er jeg nød til at spørge.. Kan man køre Freeride/et DH med en hardtail?? I så fald har i et ekspempel på en..

  • #7   10. sep 2012 tommy
    Som sagt er det jo ikke hvilken som helst ramme og setup.
    Og det er begrænset hvor vildt det er i skovene(bortset fra Rold DH)


  • #8   10. sep 2012 Man kan sagtens køre noget freeride på en HT. Dirt Jump er en afgrening af freeride. Men det handler om at have en robust ramme og en fornuftig mængde vandring foran og et godt sæt dæk. Syntes dog personligt at det er sjovere på en fully smiley

  • #9   10. sep 2012 Hvad med en fully som min. En cube ams 100.. Ku den bruges eller splitter den ad

  • #10   10. sep 2012 Den vil nok godt kunne holde til nogle små hop men det vil langt fra være optimalt. fully xc cykler er desværre ikke holdbare nok til at kunne holde til det. De er jo trodsalt heller ikke bygget til det ;p

  • #11   10. sep 2012 Nej det jo det.. Jeg må nok til lommerne og bygge mig en ny.. Sørens også smiley

Kommentér på:
Lidt hjælp til freeride

Annonce