{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

Avid XX erfaringer {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Har lige købt en dejlig cykel med fuld XX setup. Det ene stempel på bagbremsen havde sat sig fast efter en hård lørdagstur i mudder. Afleverede den derpå (efter mange forsøg selv at rep. den) hos min lokal cykelkirug. Da jeg så skulle hente den idag sagde ha, at hvis jeg ville blive bedre og hurtigere skulle jeg smide det XX skidt væk og sætte Shimano på. Han havde erfaret igennem "andre" og sram selv at den bremse ikke er super. Selvom de har sat nye bremserklodser, nyt stempel, bleeded og justeret bremsen går den satdig imod. Fatter det ikke, den skal da bare rulle, især med sådan en dyr bremse.

Hvad er jeres erfaringer med den bremse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avid XX erfaringer
  • #1   5. okt 2012 Det er vidst kendt problem at xx bremserne ikke er gode. X0 med matchmaker er meget bedre og noget lettere end xtr


  • #2   5. okt 2012 alt hvad der hedder avid bremser er kort sagt til at lukke op og skide i, de virker fint de første 4-5 måneder men så derefter begynder de at lave ballade jeg kender selv rigtig meget til problemet da jeg selv er cykelmekaniker og har været ude for det en del gange efterhånden, mine kollegare køre selv både downhill og almindelig mtb
    jeg vil selv stærkt anbefalde at du skifter over til shimano xt eller xtr bremser da det er noget der næsten ikke er nogle problemer med...


  • #3   5. okt 2012 Har selv et par billige avis elixir 5 bremser og de er ganske udmærket på trods af det er i den billige ende.

    Når det er sagt så har første generation af xx bremse mange børnesygdomme. Anden generation af er bremsen væsentligt forbedret.


  • #4   5. okt 2012 Sæt formula r1 Bremser på, de er for fede! smiley

  • Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 95
    #5   5. okt 2012 Shimano. Ikke videre eksotisk. Til gengæld duer det. Altid.

  • #6   5. okt 2012 Lad mig da lige smide lidt flere vinkler ind. Jeg har kørt med mange forskellige Avid bremser, dog ikke XX, jeg har til lige haft nogle sæt Shimano, og jeg er klart til Avid, de passer bedre til min kørestil. Og så har jeg aldrig haft problemer med mine Avid bremser, det har der til gengæld været med mine Shimano.

  • #7   5. okt 2012 kører med Arvid Elixir 7 uden problemer ud over nye klodser smiley selv efter 3500 km med både regn og slud

  • #8   5. okt 2012 Har elixir 5 og XO. Har tidligere kørt xt og xtr. Mine elixir 5 er det sæt der har været mest stabile.

    Siger ikke at shimano er noget lort, synes bare ikke at det er bedre mekanisk.


  • #9   5. okt 2012 Kører med Xtr fra 2011. Har kun skiftet klodser og ellers har de bare kørt!! Har hørt de nye Xt skulle være ok, hvis ikke man vil betale for et par xtr;)

  • #10   6. okt 2012 Tusind tak for alle jeres svar.

  • #11   6. okt 2012 Jeg har xx worldcup 2012 modellen. Har kørt med dem i ca 4 mdr. Jeg har ingen problemer haft. Bremser perfekt, og nemme at justere..

  • bjarne S
    bjarne S Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 55
    #12   6. okt 2012 prøv og dryp lidt bremsevæske på stemplet, og pres så stemplet ind med et eller andet værktøj og ud igen med grebet nogle gange. men hold bremseklodser og skiver langt væk fra bremsevæske mens du arbejder med det.
    Der kan måske, og kun måske, også være for meget bremsevæske i systemet, Tag hjulet af,skru contact adjustement helt ud, skru bleederskruen på grebet af, pres den røde plastik klods imellem klodserene, når der ikke kommer mere væske ud af hullet, i med skruen, på med hjulet, aktiver grebet 10-15 gange.


  • #14   6. okt 2012 Jeg har gode erfaringer med at smøre stemplerne med noget spray til forgafler og dæmpere, da det er lavet til at smøre dust wipes og O-ringe smiley

Kommentér på:
Avid XX erfaringer

Annonce