{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.801 visninger | Oprettet:

Hvad er min forskifter? {{forumTopicSubject}}

På min Focus sidder en 3x10 speed SLX forskifter, som jeg gerne vil skifte til en 2x10 (helst SRAM da resten også skal køre det).

Men hvad for en type er min forskifter?

Jeg kan se det er toppull og det er en 34,9 - men der er så mange begreb inden for forskiftere (low direct mount, high clamp osv) at en gammel mand som mig bliver smidt helt af...

Det er måske lige meget hvilken type jeg køber bare den er 34,9 og top pull?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er min forskifter?
  • #1   22. okt 2012 du kan sagtens beholde forskifteren. og den vil godt kunne køre med 2 klinge setup

  • #2   22. okt 2012 Mateusz - Ja det har jeg også læst mig frem til, men HVIS jeg nu ville skifte den... hvad så ? smiley

  • #4   22. okt 2012 For mig ser du ud til at du har spændebånd på den forskifter. Så det skal du så også tilkøbe til din nye forskifter, med mindre du kan genbruge det du har, kan ikke se på billedet, om det kan skilles ad.

  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   22. okt 2012 Det ligner umiskendeligt : down swing, top pull.
    Top pull=kablet trækker ovenfra
    Down swing= skifteren "svinger" under "spændebåndet"(omvendt på top swing).
    mvh Michael
    P.S.kender det godt, har lige selv været der.....hehe;-)


  • #6   22. okt 2012 High Clamp eller Down Swing hvilket er to benævnelser for det samme, og så top pull 34,9mm som du skriver.
    Torben R: På en mtb er det yderst sjældent, at forskifteren er til pålodning, så spændebåndet er en del af forskifteren, medmindre at det er en direct eller e-type forskifter, hvilket denne ikke er.



  • #7   22. okt 2012 hvis du skifter er det en high clamp dual pull,så er du sikker på den passer.
    du kan også sagtens bruge din til 2x10.du justere den bare på de 2 justerings skruer i forskifteren


Kommentér på:
Hvad er min forskifter?

Annonce