{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.998 visninger | Oprettet:

MTB Backpack ja eller No Go? {{forumTopicSubject}}

På min gamle mtb havde jeg en saddel taske. Men efter at jeg har købt en mtb overvejer jeg at købe en cammelback/Rygsæk. Det må da være lidt mere handy frem for en saddeltaske?

Jeg ville høre jer er hvad i synes....er det et "No go" at køre med backpack/cammelback eller ej. Hvis ja hvad køre i med og hvad har i evt i rygsækken?


http://www.youtube.com/watch?v=NbZV3Eh73vI


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB Backpack ja eller No Go?
  • #1   27. okt 2012 Kører med CamelBack altid, model Classic 2L, og en lille saddeltaske der lige kan have en 29er slange/ multitool og dækjern. det er must have...

  • #2   27. okt 2012 Saddeltaske er sku lidt gay smiley Fuck den skal jeg nok hører for hehehehe....

    Jeg har kørt med Dakine tasker de sidste mange år og ja på de der sjove lange ture så er det sku godt at have lidt med. Vigtigste er at tasken sidder rigtigt på en ryg, så smut ned til en lokal forhandler der har lidt at vælge imellem, for ikke alle rygge er ens, så hver sin smag...


  • #3   27. okt 2012 Hvad er der sker med det snobberi, DROP det. Hvis du vil køre med rygsæk så gør det, vil du bruge saddeltaske så gør det. Skid hul i, hvad andre mener. Selv køre jeg med en saddeltaske da jeg hader at have alt muligt i ryglommerne. Og på min ønskelisten står en en camelbak octane, mest for slippe af med flakkerne. Must have er slange,pumpe, dækjern, kædesprænger og et samleled.

  • #4   27. okt 2012 Åhhhhhh vidste det, lidt humor er farligt at bruge herinde smiley

  • #5   27. okt 2012 Har i evt nogle links til nogle gode cammelbacks... så jeg evt kan sammenligne priser
    så kan jeg måske købe en med når jeg skal hente min nye mtb på mandag:)

    Ps. med en cammelback så slipper man vil også for en dunk holder med tilhørende dunk..


  • #6   27. okt 2012 Tjek bike-discount eller wiggle.co.uk

  • #7   27. okt 2012 @lars w det var slet ikke rettet mod dig for jeg var ved at skrive mit indlæg mens du har postet dit smiley Det var mere det generelle snobberi man oplever.

  • #8   27. okt 2012 Du får en fin CamelBack i dk til under 400kr, så det kan ikke betale sig at handle i udlandet...

    http://outshop.dk/classic-rygsaek


  • #10   27. okt 2012 Thomas den model er jo ubrugelig til andet end vand.

  • #11   27. okt 2012 Thomas M: jeg søger nok en taske med lidt mere plads så man evt kan have multitool/slange/Pumpe osv.

  • #12   27. okt 2012 Lars W: De er fede de Dakine tasker:)

  • #13   27. okt 2012 Hvorfor er den det?? jeg bruger da ikke andet end den, og der ryger da riglige mængder High5 igennem den..
    @Mike - ja så skal du nok finde en anden, evt Mule, men søg og du skal finde, de er ikke så dyre, syntes jeg..


  • #14   27. okt 2012 ubrugelig som i der ikke kan være en skid i den! Der jo dårligt nok plads til dækjern.

  • #15   27. okt 2012 Har en camelback rouge som jeg er rimeligt glad for ud over 2 ltr vand er den til tider, og efter behov proppet med: pumpe, slange, multitool, lille 1.hjælpskit, telefon, batteri til hjælmlygte, på længere turer plejer jeg også at finde plads til en bar eller 2 samt overtræks jakke
    .... Ja til tider kunne jeg godt bruge en der var lidt større (fx camelback lobo) men til alm træning er den fin ( evt løb køres med flaske på cyklen og evt pumpe/slange i lommen.

    En del fra klubben kører i øvrigt med ospray raptor tasker som de er ret glad for


  • #16   27. okt 2012 Læs hvad skriver !
    har en lille bitte saddeltaske, til slange - multitool og dækjern.. bruger aldrig andet end den, hva faen skal man slæbe rundt på en kæmpe taske for? hvor meget har du med?
    kører 103km marathon- 8 timers ture i Harzen osv, funger fint for mig..


  • #17   27. okt 2012 Jeg ku dårligt være mere ligeglad med hva du skriver, jeg prøver at hjælpe trådstarter!

    "På min gamle mtb havde jeg en saddel taske. Men efter at jeg har købt en mtb overvejer jeg at købe en cammelback/Rygsæk. Det må da være lidt mere handy frem for en saddeltaske?"


    Læs hvad HAN skriver!


    Hva er pointen med rygsæk OG saddeltaske?



  • #18   27. okt 2012 Slap dog af dit kvaj..
    Prøver at fortælle manden man kan begge dele.. Jeg tvinger jo ikke noget ned over ham.
    Men fortæller hvad der virker for mig.. Kan ikke se det er fedt med en stor taske på ryggen..


  • #19   27. okt 2012 Ps har ivrigt svært ved at finde camelbaks billigere end ved merlincycles.com

    Om man er til saddeltaske, lommefyld eller taske er op til en selv, bruger taske dels fordi jeg har et stort vædskebehov (om sommeren står den både på taske+flaske) samt fordi jeg nok er typen der altid pakker til lidt af hvert.... Men så ved de andre også hvem de skal spørge når man mangler et kædeled eller et par plastik strips??

    Derud over vender man sig hurtigt til at det ikke behøves at smage af mudder fra fladen når man er tørstig ??


  • #20   27. okt 2012 Er det noget du har prøvet? Pointen med en go rygsæk er lidt at man ikke kan mærke den. Og en rygsæk med ordenligt kapacitet behøver ikke være meget større end en classic 2l.

    Rygsæk og saddeltaske sammen, svare lidt til at have sin madpakke bagi skoletasken og ens skolebøger i en plasticpose ved siden af.


  • #21   27. okt 2012 Manden spørger egentlig til, om det er handy eller ikke handy, og jeg har givet ham min mening, og vi to er vist ikke helt enige, og fair nok, det er der vist ingen grundt til at diskutere.
    Har også en Deuter, der er noget større, og der er jeg mere til min CamelBak pga komforten og vægten.


  • #22   28. okt 2012 Fuck om man skal slæbe sig selv ihjel,så længe cyklen holdes stilren smiley I sommerferien var jeg på Bornholm. Der er fuldstændig ubrugligt med pumpe der er fastmonteret på cyklen, flaske holdere og saddeltasker. Vi mistede næsten en pumpe der var ret meget fastmonteret. Det hele flyver til højre og venstre, så heller en taske der er fastspændt til en selv. Jeg kører med en 8 liters Deuter taske:
    http://www.holbaekcykelcenter.dk/deuter-compact-exp-8.html
    Der er plads til en 3 liters water source, alt det nævnte i video, klatresko og en jakke i udvidet tilstand (10 liter ved hjælp af en lynlås der går rundt om hele tasken). Samtidig kan den også spændes helt sammen, sådan så det ikke rasler rundt i tasken.
    Der er nok den mest komfortable taske jeg har prøvet + den ikke er tung
    Den yderste elastik lomme er stor nok til at holde en hjelm, hvis man fx er i offentlig transport osv,
    Det er også super lækkert at slangen til streamer'en løber ud gennem skulderstroppen . Du vælger selv hvilken side.
    Jeg valgte den her taske pga. tekst beskrivelsen, hvilket er lidt af et sats smiley

    BikeRadar review
    http://www.bikeradar.com/gear/category/accessories/luggage/backpack/hydration-packs/product/review-deuter-compact-exp-8-hydration-pack-09-34569


  • #23   28. okt 2012 overvejer selv denne: http://www.youtube.com/watch?v=ygPuYJGbd-s&feature=player_embedded CAMELBAK LOBO synes den ser tipas lille ud, men stadig rummelig, nogle der har erfaringer med den?

    sorry for lån af tråd smiley


  • #24   28. okt 2012 Det er modellen større end den rouge jeg kører med og som tidligere skrevet er rougen for det meste stor nok til mit behov - men kunne bruge den lidt extra volume på enkelte heldags ture - samt til tider også den extra ltr vand

    Nu bestemmer man jo selv om man fylder den helt op, både med hensyn til vand og grej, så den er rigtig fin


  • #25   28. okt 2012 Dion: Den er er sku fix den du linker til. og prisen er da også overkommelig:)

  • #26   28. okt 2012 Mike: ja. lad endenlig høre hvis du vælger denne. overvejer selv om det skal være den der skal på min ønskeliste her til jul smiley

  • #27   28. okt 2012 http://www.amazon.com/Dakine-U-8110020-BLACK-P-Nomad-Hydration/dp/B0061I90FQ - jeg skal selv have en nomad, og på amazon fås de helt ned til 470kr

  • #28   28. okt 2012 Jeg kører selv med LOBO. 3 af 4 af mine cykelmates kører også med den.
    Jeg har brug for en del væske, så bedre end en flaske for mig. Og der er ikke plads til 2 flaskeholdere på mit stel.
    Når man først er blevet vant til at drikke af den, så gider man ikke bøvle med at skulle sætte flasken i holderen igen. På en teknisk kørsel er det nemmere at bare spytte mundstykket ud.
    Min er altid pakket med slange, multitool, kædeled, pumpe, kædeadskiller. Yderligere er der plads til telefon, pung og lidt barere.
    Der er også plads til en jakke, trøje etc. Men så begynder den også at være fyldt op.
    Hvis man kun kører løb, er det nok ikke denne. Men kan man lide 2+ timers ture, hvor tiden ikke er det vigtigste så er den kanon...
    Jeg kører slet ikke med flaskeholder mere.

    Jeg har også et fif til renholdning. Skyld den grundigt og smid den i fryseren, og tag de 15 min før du skal bruge den. Selvfølgelig vaske den rigtigt nogen gange...
    Kører også med energipulver i min. Det giver lidt smag, også selvom man bruger rent vand...


  • #29   28. okt 2012 Har selv lige stået med camelbac lobo idag, og det bliver min næste invistering. Den er lige præcis tor nok til at kunne have div. must have tools. en lille regnjakke/vest


  • #30   28. okt 2012 Lyder fedt..jeg ser hvad cykelpuhserren kan tilbyde den kommende uge. Lobo er et godt bud meeeen Mule er jeg sko også lidt interesseret i. smiley


  • #31   28. okt 2012 Jeg har en af de ældre udgaver af Mule. Den er rigtig fornutig at bruge. Jeg bruger den dog aldrig. Den har 3L blære og massere af plads til tøj og værktøj.

    Jeg mener de nye versioner sidder bedre på ryggen end de tidligere udgavere.


  • #33   5. nov 2012 Har nu bestilt en Camelbak Lobo skal komme med feedback når jeg har fået den hjem og testet..

    Nogen der har erfaringer med det lille apparat/måler som heder Flow meter? det er ret smart. man altid diskutere om det er nødvendigt eller ej

    http://www.youtube.com/watch?v=YQ_JJR94VKg


  • #34   5. nov 2012 http://www.loebeshop.dk/salomon-xt-advanced-skin-5-s-lab.html den her har jeg den mærker du ikke den sidder vanvittigt godt fast og er efter min mening lang bedre end camelbacks tasker som jeg har prøvet der kan sagtens være en slange, pumpe, multitool, dækjern og energibar mm og der kan være 1½ liter vand i smiley eller er der den lidt større model hvor der også kan være jakke osv

    http://www.loebeshop.dk/salomon-skin-pro-14-3.html


  • #35   7. nov 2012 Har i dag været ude på in første tur med Camelbakén (Lobo) Og må sige at jeg er positivt over rasket, Rart at man ikke længere kommer til at løbe tør for vand:) Den sidder godt og behageligt, Dog har jeg spændt stropperne helt ud dvs de kan ikke blive længere/større. jeg er 187cm og rubust bygget så er man meget større end det tror jeg det kniber med denne taske. Jeg har så fjernet spænden omkring maven, den gider jeg ikke at køre med. Men jeg kommer ikke til at køre med flaske på min MTB igen det er sku rart med sådan en taske. så den kan varmt anbefales.


  • #36   7. nov 2012 Jeg synes nu ikke jeg kan undvære min mavestrop... Tasken hopper da ikke så meget med den.
    Og man kan godt løbe tør for væske på en 6 timers tur.


  • #37   7. nov 2012 Er det umuligt at have 1 multitool, 1 slange og mobil med i Camelbak Classic 2.0 liter?

  • #38   7. nov 2012 Det blir ikke nemt Brian, der ka vel lige knap være en iphone

  • #40   7. nov 2012 Og det ska ik være en 5'er:D

  • #41   19. dec 2012 http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=57091
    Den her kan jeg helt klart anbefale. Der er plads til 2 liter vand + ekstraslange. mobil. multitool og batteri til hjælmlygte hvis du bruger det..


  • #42   25. dec 2012 Jeg syntes klart ja, men afhængig af din tur og årstid.

    Jeg bruger en Camelbak Mayhem http://www.besportier.com/archives/camelbak-mayhem-hydration-packp641cu-in.jpg
    Der er plads til det nødvendige, gaffelpumpe, slanger, lappegrej, vand, næring, værktøj, og ekstra tøj hvis det er for koldt/varmt.

    Jeg kan godt lide at have den med om vinteren, så jeg har mulighed for at tage ekstra tøj med hvis det er for koldt, eller ligge tøj i under turen, hvis det er for vamt.

    Om sommeren, køre jeg typisk uden rygsæk og har mine ting i lommen på min jersey. (kort tur 15km) (Slange - lappegrej - co2 pumpe - telefon - multi-tool) Og så en dunk på cyklen med vand (Jeg køre fully, så har kun plads til 1 flaske)
    rygsæk til lange ture, men så det for at kunne have vand nok med (15km + )


  • #43   26. dec 2012 Fik en Lobo 2012 i julegave smiley glæder mig til den skal prøves, den virker rigtig lækker, tror jeg har fyldt den med grej og tømt den igen 5 gange. Der er rigeligt plads smiley

  • #44   26. dec 2012 Den bliver du glad for smiley


  • #45   26. dec 2012 Blev også den glade ejer af Camelbak Lobo juleaften, og den skal ud på sin jomfru tur idag.

  • #46   26. dec 2012 Bjarke.
    Hvor meget cykler du typisk på uge?


  • #47   26. dec 2012 Til og fra arbejde 3-4 gane om ugen det er ca 30km per gang.
    Træning med klubben 2 gange om ugen, onsdag har vi nitght ride pga årstiden der bliver det nok kun 15-20 km for øjeblikket Om søndagen bliver det til ture på 45-80 km.
    Og så en gang imellem kommer der en hyggetur ind i løbet af ugen
    Og så begynder vi inden længe decideret at træne frem mod Aalborg MTB marathon hvor er 5 fra klubben der skal køre.

    Men det har også båret frugt, er gået fra 108 kg da jeg begyndte at køre igen den 23/4-12 og så nu er jeg nede på 85 kg. Skal lige have smidt 7-8 kg mere så er jeg klar til næste sæsons løb.


  • #48   26. dec 2012 Det fandme godt gået! Thumbs Up!

  • #49   26. dec 2012 Ja respekt for det. Jeg prøver også på at køre ca 2-3 gange om ugen 35km pr gang ca. og søndagen køre jeg også med min klub hvor det som regl bliver til en længere tur. + til og fra job her har jeg dog kun 5 km hver vej.
    Skal også til at træne noget mere med klubben nu hvor jeg er kommet på nat arbejde har jeg rigelig med tid om dagen. Klubben køre også night ride det skal da lige prøves når jeg har købt mig en ordentlig lygte.
    Synes magicshine MJ-880U er lidt fed:)


Kommentér på:
MTB Backpack ja eller No Go?

Annonce