{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.406 visninger | Oprettet:

Alexander N
Alexander N
Tilmeldt:
2. nov 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Cykel til Ironman 2013 {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Har besluttet mig for at gennemføre en Ironman næste år, og til det formål har jeg brug for en cykel. Jeg skal cykle 180 km efter en lille svømmetur på 3,8km, så komfort er vigtig.

Er det muligt at købe en fornuftig cykel til omkring 10.000? Ny/brugt er underordnet.

Med venlig hilsen,
Alexander


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykel til Ironman 2013
  • #1   2. nov 2012 Hej Alexander. Nu når du snakker om du skal køre en hel ironman betyder der også en hel del timer på landevejen o forhold til træning op til. Hvis du skal noget ordenlig som indebærer en Carbon ramme, pålidelig gear og en godt hjulsæt så tror jeg du får svært ved ar finde noget til under 15.000,- Se evt den jeg har til salgt, det er det perfekte køretøj til dit formål. Man kan selvfølgelig også finde noget billigere men så kommer man helt sikkert til at gå på kompromis på et af punktere. smiley endelig skriv en om hvis du har nogle mere konkrete spørgsmål...

  • #2   2. nov 2012 Hej Alexander.

    Er du nybegynder til Ironman eller har du tidligere kørt TT?

    Hvis du er nybegynder ville jeg vælge en "alm" racer du låser dig selv meget i køb af en Tri cykel.

    En alm racer kan på monteres læggebøjler så du næsten kan opnå samme aerodynamik som på en TT, men det er naturligvis ikke en TT.

    Hvis du er interesseret har jeg en Scott Foil 40 med full carbon stel og Shimano 105 gruppe samt højprofils carbonhjul til salg - den er dog uden TT styr, men vil gerne smide et Deda tri clip on styr med i prisen.

    Jeg selv er 180 høj og passer mig perfekt.


  • #3   2. nov 2012 Min kammerat lavede KMD Challenge Ironman i August måned på en Trek speedconcept, som han lige havde købt for 9000kr. brugt. dvs. den var brugt 3 gange, så den var som ny. Det var dog uden hjul, men så må du smide lidt penge efter det også. Jeg ville klart kigge brugt hvis du har 10k at gøre godt med. Held og lykke med projektet smiley

  • #4   2. nov 2012 Jeg synes du skal læse her først: http://trilab.dk/racer-vs-enkeltstart-hvilken-cykel-skal-jeg-vaelge/

  • Alexander N
    Alexander N Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   6. nov 2012 Mange tak for svar. Har først lige set tråden igen.
    Det eneste formål med cyklen er at gennemfører løbet. Så umiddelbart ser jeg en TT-cykel som den bedste løsning?

    Har kigget lidt rundt på DBA, og prøvet at finde en alt-i-en løsning, så jeg ikke skal ud og investere i ekstra udstyr som bøjler mm. Jeg er 192 cm høj, så skal jeg være opmærksom på højden på den pågældende cykel, ellers kan man altid justere højden.

    Har set mig lidt lun på:
    http://www.dba.dk/herreracer-andet-maerke/id-86246996/
    http://www.dba.dk/herreracer-andet-maerke/id-86585613/




Kommentér på:
Cykel til Ironman 2013

Annonce