{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

Overkill med hjul eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i racer nørder,

Jeg har brug for lidt hjælp til evt. hjul køb.
jeg har pt et sæt fulcrum red wind xlr med "cult lejer" det ruller virkelig godt. 50 mm følg profil.

men jeg går og overvejer noget fuld carbon også som et ekstra sæt enden evne 6.7 clincher eller zipp 404 eller 303 firecrest.

men vil jeg kunne mærke nogen forskel på det hjulsæt jeg har, i forhold til de 3 hjulsæt som jeg forslår?

håber i har nogen meninng og vil dele den med mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overkill med hjul eller ej?
  • #2   6. nov 2012 okay du vil så ikke smide dine penge efter nogle af de hjul jeg nævner når jeg nu har et sæt fulcrum red wind xlr 50 mm "cult"?

  • #3   6. nov 2012 Er der ikke andre der har en mening ?

  • #4   6. nov 2012 Zipp'erne er muligvis bedre i en vindtunnel, men på landevejen vil du ikke kunne mærke en nævneværdig forskel. Desuden bremser Zipp hjulene dårligere (specielt i regnvejr, men det gælder alle carbon bremseflader), og lejerne er sværere at justere fri for slør, uden samtidig at forøge friktionen markant. Hvis ikke du skal have hjul til lukkede ringe, så glem full-carbon fælge. I sommer stod jeg selv med valget mellem et sæt Fulcrum magen til dine, og et sæt 303 Firecrest til dæk og slange. Jeg købte Zipp'erne, men fortrød købet efter en uges tid, og solgte dem efterfølgende. Det var fine hjul til sommervejr, men næppe merprisen værd ifht. højprofilhjul i prisklassen 6-9000kr.

  • #6   7. nov 2012 Hvad har du så købt i stedet? Vil der bedre kun betale sig at købe en watt måler? Evt rotor

  • Freddy H
    Freddy H Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #7   11. nov 2012 Hvis du gerne vil prøve at optimere din træning, og kan lide at "nørde" lidt med det kunne en watt måler være en god investering. Kræver du bruger noget tid på at sætte dig ind i hvordan den kan anvendes. Læs evt. training and racing with a power meter af Hunter Allen og Andrew Coggan. Det er super motiverende læsning. Har power2max wattmåler, den fungerer ganske udemærket og fåes til fornuftig pris.

Kommentér på:
Overkill med hjul eller ej?

Annonce