{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  XT krank med 1 klinge
  • #1   24. nov 2012 Skru den yderste og den inderste klinge af... Tadaaaaaaa. single speed.

  • #2   24. nov 2012 Fjern alle tre klinger, og find en klinge, der er lavet til indvendige gear og sæt den på mellemste skives plads. Standard klingeboltene vil nok være for lange, så enten skal du have andre klingebolte, afstandsskiver til dem, en kædeskærm som på en citybike eller lade det store tandhjul sidde smiley klingen til indvendige gear er som regel med højere tænder, hvor klinger til udvendige gear har lavere tænder, så det er nemmere at skifte gear...

  • Brian M
    Brian M Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 76 Svar: 178
    #3   24. nov 2012 Men nogle kortere bolte kan vel gøre det?

    Hvor mange tænder skal klingen have? Og kan nogle fabrikater anbefales?

    Har hørt tale om en chainguide. Hvad er det? Og er sådan en nødvendig?

    Findes der kranksæt som er bygget med enkelt klinge fra starten af?


  • #4   25. nov 2012 Ja der findes single speed kranksæt. Sram x0 dh og E-thirteen laver dem også. Men du har et super kranksæt allerede.
    Du behøver ikke en chainguide men skal nok have en chaintensioner... kædestrammer. der sidder stedet for en bagskifter.
    Medmindre dit stel har horisontale dropouts... altså hvor du kan stramme kæden ved bare at trække hjulet bagud....
    Hved ikke hvilken gerning der er i det bagnav du har. men hvis det minder om alm udvendigt gear vil jeg mene at du skal ha et 36 tand kædehjul foran. +-....
    Dem er der masser der laver fx. dartmoor i den lidt billige ende.... men bestemt stadig rigtige fine tandhjul.
    Ellers er der renthal , sram ,E-thirteen osv.


  • Brian M
    Brian M Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 76 Svar: 178
    #5   25. nov 2012 Jeg har ikke XT kranken liggende. Men XT var min første tanke.

    Andre forslag er velkomne.

    En chain tensioner findes til det invendigt gearede bagnav jeg planlægger at bruge. Vil den kunne gøre det?


  • #6   25. nov 2012 Hvilket stel skal det hele sidde på.

    Kan du smide et link så vi kan se navet og kædestrammeren?

    Men Hvis det skal laves for rimelige penge er jeg rigtig glad for shimano SLX kranken den kan man også finde brugt til 3-400.-

    Men umidelbart vil jeg sige at hvis der laves en kædestrammer til navet kan den fint bruges.


Kommentér på:
XT krank med 1 klinge

Annonce