{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  New Ultimate Big Warp 29"er Alu, erfaringer??
  • #1   2. jan 2013 Jeg køre på Carbon modellen pt. Også har jeg bygget to alu modeller og efterfølgende fået ret meget ros tilbage.
    Slet ikke noget dårligt valg og plus de er ret lette i forhold til andre mærker.
    De styrer rigtig godt og ret kvikke


  • #2   2. jan 2013 Jeg har alu modellen og den er fandeme i orden ingen tvivl om det havde en canyon før og skal ALDRIG have det igen. NU er kvalitet, og dens geometri er rigtig god.!

  • #3   3. jan 2013 Jeg køre også N U 29" Alu.... Den er rigtig fed og du bliver IKKE skuffet.

  • #4   3. jan 2013 Anders, hvilken canyon havde du først?

  • #5   3. jan 2013 Grand canyon, efter at have prøvet min kammerat's 29'er vil jeg hellere have min NU end den Canyon 29'er! Og det vil han også selv..

  • #6   3. jan 2013 Flot... Din NU koster jo også kun det dobbelte..

  • #7   3. jan 2013 http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=3015 den kommer jo til at koste knap 15.000 med forsendelse og deres "fancy" kasse..
    min kostede lidt mindre så der er vist ikke noget du skal bryde dit hoved med..


  • #8   3. jan 2013 nu linker du en canyon 29'er men var det ikke en 26'er som vidst i din profil du havde?

    http://www.cykelgalleri.dk/galleri/14206-canyon_grand_canyon_al_solgt

    Kan godt forstå du ikke vil have en 26'er igen. Men du kan ikke samligne en 26'er med en 29'er smiley


  • #9   3. jan 2013 Hvis du læser svare jeg på hvilken model jeg har haft af canyon, samt skriver jeg har kørt en del på en canyon 29'er og ud fra dette kan jeg konkludere, canyon bare ikke er for heldige til at producere mtb's smiley

  • #10   3. jan 2013 anders hvad er problemet med canyon 29 de er rost til skyerne af de fleste, har du bare været uheldig eller hvad?

  • #11   3. jan 2013 Der er ikke en cykel som passer til alle, nogle kan bedre lide moderen og andre søsteren, nogle sammenligner lillebror med storebror osv... det er derfor man gør sig selv en tjeneste at prøve cyklen inden man køber.

    Har man ikke mulighed for at teste så skal man sætte sig grundigt ind i de forskellige mål og vinkler på en ramme og det samme på materiale der er brugt, stål er ikke bare stål, alu er ikke bare alu osv der er mange detaljer man skal sætte sig ind i så det passer lige til ens forbrug, evner, teknik, kørestil og sidst pung.

    Hvis en cykel ikke lige falder i ens smag og stil så er det ikke nødvendigvis noget lort og omvendt.


  • #12   3. jan 2013 ja men sådan er det jo Carsten, med alt internet handel, vil man betale mere for varen skal man bare gå ned til cykelhandleren, men vil bare gerne have et svar fra Anders 23, dan han er den første herinde jeg lige se kan se ikke bryder sig om canyon og i særdeles hed 29 modellen, da jeg med ret stor sikkerhed skal have den model, ville jeg gerne have svar på konkret hvad problemet er med den, over and out

  • #13   3. jan 2013 Den er bare ikke lige så skarp på sporet, som en NU. Jeg sidder hverken lige så godt på Canyon'en og synes den ikke virker specielt aggressiv i forhold til NU, samt jeg sidder for "dødt" på den(Det skal siges jeg er 1.80 og min kammerat er 1.81 ergo samme størrelse cykler!).

    Har også prøvet andre cykler der dog er langt bedre en begge, men de ligger så i en prisklasse hvor ingen af dem kan være med mere.
    Jeg ved ikke om du føler dig utrolig stødt over jeg fortrækker en New Ultimate i forhold til en Canyon, been there done that sorry, men det er bare ikke vejen frem og godt udstyr er bare ikke ALT! her tænker jeg gear, gafler osv osv, ved canyon får du meget "godt" gear, men gear kan bare overgå en god ramme!


  • #14   3. jan 2013 okay den new ultimate du omtaler har den ikke osse en helt anden pris og kan dermed ikke sammenlignes?, okay netop det jeg har hørt med canyon og generelt 29 er hurtigere på sporet og kommer nemmer igennem mudder

  • #16   3. jan 2013 men lader til du bare er en canyon hader, det er ikke for sjovt deres cykler vinder tests på tests og har lavet cykler i mange flere år end, new ultimate aka kina rammer LOL

  • #17   3. jan 2013 Det kan da være skide ligegyldigt så længe vi alle er glade for vores valg af cykel om det er N U eller whatever...!

  • #18   3. jan 2013 jeg er slet ikke Canyon hader, har en racer cykel fra Canyon og er oven ud tilfreds men den. Jeg kan bare ikke lide deres 29'er mtb ramme....

    Christian H jeg er sådan set totalt ligeglad med hvad du har hørt, prøv selv og vurder der på. Jeg blev spurgt om nogen havde erfaring med new ultimate AL og jeg sagde min ærlige mening.


  • #19   3. jan 2013 okay jamen det er jo en helt anden snak du ikke kan lide, det lød bare som om du generede canyon generelt uden indhold,

  • #20   4. jan 2013 @Anders N - Du sammenlignede jo din 26'er med NU, som koster ca. det dobbelte smiley

    --------------



    profilbillede
  • #21   4. jan 2013 Mine pointe var bare, at fordi Anders N ikke kan lide Canyon, og synes at han af ukendte årsager ikke sidder godt på en Canyon, så kunne det jo tænkes at andre folk rent faktisk synes de var gode nok og at den passede til dem smiley

    Men OP spørger til NU, og da jeg ikke har prøvet sådan en fyr vil jeg ikke udtale mig om den - men det ser jo ud til at folk generelt er til freds med deres rammer smiley


  • #22   4. jan 2013 Christian

    Har du helt ret i men der er da andre muligheder for at prøve, man kan tage kontakt til en som måske ikke bor for langt fra en og så evt mødes og køre en tur sammen hvor man bytter cykel et stykke tid.

    Jeg må dog give Anders ret i at der er for mange som går mere op i udstyr end det som er hjertet på en cykel..Rammen.. men med Canyons ramme vs NU så tvivler jeg på at der er nogen væsentlig forskel på dem (har ikke tjekket det ud) men ville overraske mig gevaldigt hvis de ikke begge er en ramme fra enten Kinesis eller Giant som er brandet om til deres eget.

    Jeg har læst positivt og negativt om begge i diverse tyske, franske og engelske cykelfora men der er virkelig ikke meget negativt som er skrevet om nogen af dem.


  • #23   4. jan 2013 Bare lige kort til qat hvis du går og læse alt hvad jeg skrev er det ikke min egen gamle Canyon jeg sammenligner med men min træningsmakkers canyon 29'er

  • #24   4. jan 2013 qat tak for hjælpen

  • #25   4. jan 2013 Anders N: "Jeg har alu modellen og den er fandeme i orden ingen tvivl om det havde en canyon før og skal ALDRIG have det igen. NU er kvalitet, og dens geometri er rigtig god.!"

    Den cykel du "havde før", er en 26'er til ca. 8.000 kr.. Så her siger du jo at du hellere vil have din NU som koster ca. det dobbelte, frem for din Canyon..

    Men lad det nu ligge smiley

    @Carsten - Tvivler stærkt på at Canyons rammer er rebrandet, især når man kigger på deres nyere modeller som Strive, 29'er fully osv. Om deres hardtails er ved jeg ikke, men synes da der skal nok fakta på bordet før man kommer med sådan nogle "beskyldninger" smiley


  • #26   4. jan 2013 Jeg takker for alle jeres svar, holdninger og synspunkter :-).

    Men har besluttet mig for at det skal være en fully 29er.. Så nu må jeg lede videre.


  • #27   4. jan 2013 Haha fair nok.. Køb en Spec Epic, den bliver du glad for smiley

  • #28   5. jan 2013 Qat

    Du bør nok øve dig i at læse, der er på intet tidspunkt nævnt noget udover de to std alu rammer, lavet af helt alm std rør og design at du begynder at rode dyre rammer ind i tråden må du tage på dig selv det er der ingen andre der har gjort og slet ikke mig.

    Hvis du en dag skulle prøve at få en fod inden for cykelindustrien så vil du så også få åbnet nogle øjne om hvor og hvordan de alm rammer bliver lavet og hvem der laver dem, der bliver ikke lavet små serier af billige-billigere rammer og når de to år tidligere skal vælge sortiment så tager de ud til et par af de store fabrikker og ser hvad de har at byde på, der er så +100 forskellige typer design, farvevalg vælges så til det enkelte brand.

    Du ser endda cykelmærker som køber en stor del af deres sortiment på cykelmesserne i Tyskland og USA, de sætter aldrig deres fødder ude på fabrikkerne i Taiwan.

    Når man så har fået nok erfaringer så begynder man at deltage aktivt i design, teste forskellige materialer sammen, de rammer bliver så de lidt dyre og specielle indtil der er lavet så mange og der er kommet nye ideer og materialer, så bliver de også pludselig en hyldevare hvor de forskellige brands selv vælger farve og udstyr der skal monteres.

    Du skal huske at hovedparten af cykler der sælges er ikke topmodeller, det er billige og mellemklasse til under 10.000kr i udsalg.

    Du skal være velkommen til at gøre det færdigt i pm jeg kommer ikke til at gå dybere ind i det her i åbent forum på CG det sker kun et sted og der er ikke og det er ikke cykelgalleri eller lign steder.


  • #29   5. jan 2013 @ Anders n.

    Nu har jeg ikke prøvet nogen af cyklerne så dem kan jeg ikke udtale mig om men du burde sidde mere aggressivt på canyon da kronrørret er 2 cm kortere end NU.


  • #30   5. jan 2013 Kronrørs vinklen er nok noget af det vigtigste. Jo mindre jo mere slack og afslappet styring. Men klart at foretrække hvis man køre meget ned af. 71 grader som NU har er alm for en ren dyrket xc'er personligt fortrækker jeg noget under 70 grader

    En anden ting som er en kæmpe forskel på den NU du har nu Anders og den canyon du prøvede er hjulene. De mavic vejer +2kg det gør dine NU hjul bestemt ikke.

    Jeg gik selv fra hjul der vejede +2kg til nogen der vejede 500g mindre. Der var verden til forskel føebog efter


Kommentér på:
New Ultimate Big Warp 29"er Alu, erfaringer??

Annonce