{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BB90 vs BB30 krankboks
  • #1   24. jan 2013 http://www.youtube.com/watch?v=AftPKuX_tyo se den her den forklarer den del om div kranke smiley

  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 58
    #2   24. jan 2013 BB30 betyder at kraksættet aksel er 30 mm i diameter og lejerne som regel trykkes løst ind i rammen, dog findes der også udvendige lejeskåle som skrues ind i rammen, disse bruges ikke særlig ofte.
    Krankbox bredden på stellet er som regel 68mm

    BB90 betyder at krankbox bredden på stellet er 90 mm og lejerne presses ind i stellet, Til BB90 kan der bruges flere forskellige diameter i kranksæt 24 mm, og 30 mm , modsat BB30 der er akslen altid 30 mm
    BB90 er en stand som Trek har opfundet, og som kun de bruger BB30 bruges af mange producenter.

    Hvilken der er bedst, ja da den ene kun findes på Trek og den anden bruges af flere.
    Jeg vil sige at uanset hvad du vælger er de rigelig stive og holdbare til normalt brug.
    Det eneste problem jeg har erfaret, er at når man presserlejerne ind i rammen , er der som ikke andet end tynd pakning til at holde skidt og vand ude, de gør lejerne sårbare. desuden har nogle mærker af stel problemer med larm og knirkelyde fra krankboksområdet, fordi lejerne kan give sig en lille smule, der hvor de er presset ind i stellet.
    Alt dette afhænger af mærket af kranksæt også .Jeg har haft en del med Focus og FSA der lavede lyde




  • #3   24. jan 2013 Som det også bliver sagt i den video Jesper har link til, så har BB30 en lavere q-faktor. Da akslen er kortere med større diameter, bliver BB30 mere stiv og i flere tilfælde et lettere kranksæt, da godstykkelsen på BB30 akslen kan også laves lidt tyndere uden det går udover stivheden. En af grundende til flere top producenter har BB30 på deres dyreste rammer.



  • #4   24. jan 2013 Jeg kører med BB90, den er super stiv. Trek har opfundet BB90 for at lave en krank, der er mere stiv...

Kommentér på:
BB90 vs BB30 krankboks

Annonce