{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.832 visninger | Oprettet:

Søren T
Søren T
Tilmeldt:
20. okt 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 52

Urimelig pris på mtb? {{forumTopicSubject}}

Hej CG
Jeg har for nylig taget beslutningen om at forsøge at sælge min mtb. Jeg har sat den til salg på både dba og her.

Mit problem er at der ikke har været en eneste interesseret køber (en spurgte om det var en 29''), så jeg vil høre jeg vurdering af om prisen jeg har sat den til salg til er urimelig eller om jeg bare skal have tålmodighed?

Er der andet jeg evt. skal gøre for at øge købs-chancerne?

Jeg har sat den til salg til 25000. Annoncen kan ses her hvis i har brug for flere informationer udover billedet til at bedømme den: http://www.cykelgalleri.dk/marked/cykel/41694-scott_scott_scale_rc)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urimelig pris på mtb?
  • #1   30. jan 2013 Tror problemet ved din cykle er, at man kan købe en ret lækker ny 29'er, for det samme som din koster.


  • #3   30. jan 2013 Som udgangspunkt skal du nok ikke regne med at få mere end imelle 2/3 og 1/2 af nyprisen.
    1) Folk vil bare ikke give så meget for "brugte" cykler
    2) 26 er ikke det folk vil have i øjeblikket
    3) 25.000 er mange penge for en 26" brugt - segmentet der køber en sådan cykel er meget begrænset


  • #4   30. jan 2013 Lige solgt en trek top fuel 9.9 med helt nyt stel, nyt kassette, klinger, kæde og dæk. Komplet ny service på gaffel og dæmper. Salgsprisen var 20.000kr nyprisen var 60.000kr

  • #5   30. jan 2013 Det er et rigtig uheldig tidspunkt og sælge bruge mtb på, du kan købe 2012 modeller med rigtig store pris afslag pt, jeg har en kammi der har købt en magen til din bare sprit ny årg.12 for 26.000, så vil du have den solgt skal du vente eller også skal den nok ned i 20-23.000
    held og lykke


  • #6   31. jan 2013 Bare lige en note , 26" sælges der masser af,der er mange jeg kender , de gider ik køre 29". Føler sig ikke hjemme på dem. Tror også det har noget med butiks priser og dumping af disse at gøre.
    Og så skal du være tålmodig, husk at det måske ikke er det bedste tidspunkt at sælge da der lige nu er sale flere steder. Vent 2 mdr. Så vil de ud i foråret på deres nyindkøbte cykel, som de har købt af dig.
    Pøj,pøj.


  • #7   31. jan 2013 prøv mtb.dk

  • Søren T
    Søren T Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 52
    #8   31. jan 2013 Hmm... Så prisen er der som udgangspunkt ikke noget i vejen med, det er simpelthen bare det at det er en top 26' på et forkert tidspunkt, som folk ikke er interesseret i..
    Det er jo egentlig både godt og skidt, og ret svært at gøre hverken til eller fra, udover at vente smiley

    @MichaelG, det vil jeg prøve. Tak.


  • #9   31. jan 2013 prisen er for høj. du kan få en 2012 29 epic sworks til 28000kr. prøv at lav en handle med en cykelhandler der tager din i byt smiley

  • Søren T
    Søren T Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 52
    #10   31. jan 2013 Hmm.. Jeg kunne godt tænke mig at bygge selv til mit næste projekt... Har du et link til den s-works?

  • #11   31. jan 2013 ja den s-works ville jeg også gerne se Bertram smiley

  • Søren T
    Søren T Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 52
    #13   31. jan 2013 Nårhh, ja en brugt med alu-hjul, men jeg ville da selv være i tvivl om jeg ville vælge den, eller den scott jeg prøver at sælge..

  • #15   31. jan 2013 Det er begge xc raketter, hvilke discipliner mener du en epic ska bruges til?

  • Søren T
    Søren T Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 52
    #16   31. jan 2013 Cato: Tak for hjælpen omkring annonce teksten, og interessant pointe omkring prisen. Cyklen har kun været brugt i 200 km, men det er rigtigt at den er ældre end ny.
    En Scott Scale RC i 2013 koster knap 46k ((link fjernet) og den har noget dårligere udstyr hvilket giver den en vægt på ca. 500 g tungere end min. Jeg synes derfor ikke det vil være urimeligt at vurdere min til 50k fra ny (jeg har bygget selv, så kender ikke den totale pris)? Med dette i baghovedet, vil du så stadig sige at den er for dyr?



  • #17   31. jan 2013 Epic'en klare sig bedst til OL hvor Scott klare sig en HELT del bedre til VM!

    De køre helt samme disciplin. XC/marathon....


  • Søren T
    Søren T Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 52
    #18   31. jan 2013 God pointe Michael, jeg vil også mene at det i sidste ende er et spørgsmål om religion om hvilken af de to der er hurtigst.

  • #19   31. jan 2013 Det vil ALTID komme an på rytteren. ALTID ingen undtagelse specielt inde for xc/xcm.

    En der er hurtig på en HT på lange flade stykker er også hurtig på en fully.

    En der har gode tekniske evner kan køre det samme stykke lige hurtigt om det er en fully eller HT.


  • Søren T
    Søren T Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 52
    #20   31. jan 2013 Cato: Tak for råddet, jeg må væbne mig med tålmodighed.

  • #21   31. jan 2013 Sidder de 300g på roterende dele så jo men det gør det jo ikke smiley

  • #22   31. jan 2013 Behold du bare din begynder guide og læs evt lidt i den selv. Selvfølgelig tåler 2 xc maskiner sammenligning, scale og epic battler mod hindanden i utallige xc løb verden over.

    http://binaryapi.ap.org/a33498fc0fa245e5863bdf3a52acbba8/320x.jpg

    Tåler en audi s4 heller ikke sammenligning med en bmw m3 fordi den ene har 4 hjulstræk?


    Søren jeg tror roligt du kan sætte prisen ned til 20k, hvis du har nogen forhåbninger om at få den solgt:) Holbæk cykelcenter har lige solgt helt nye 2012 scale rc'er for 24k, det vidner jo os lidt om hvor svært de har ved at komme af med 26" modeller.


  • #23   31. jan 2013 Haha du så sørgelig, du starter med at sige de ikke tåler sammenligning fordi de er vidt forskelige og til hver deres discipliner, og nu det pris?

    Hvorfor kan de ikke sammenlignes på pris i øvrigt? Berig mig venligst med din enorme indsigt.


  • #24   31. jan 2013 Nej jeg vil egentlig stadigvæk bar godt vide hvorfor de ikke kan sammenlignes på prisen, eller hvori forskellen ligger? Lad os lege vi har en hardtail til 60k og en full suspension til 60k. Efter et år er begge til salg, hvad skal de hver især koste nu de er så forskellige? Vidste ikke prisen sku sættes alt efter underlag som cyklen er egnet til

  • #25   31. jan 2013 Jeg har læst indlæggene og alt det vås du har skrevet, men som altid kniber det for dig med at svare på simple spørgsmål/argumentere og i stedet kører du i tomgang med dit udenomssnak.

  • #26   31. jan 2013 Der er forskel på om det er roterende vægt eller "død" vægt som på feks ramme og gaffel.....

    Det er heller ikke til at diskutere...

    Og undskyld til Søren T, da vi på det groveste har kørt hans tråd ud på et sidespor.


  • #27   31. jan 2013 Det er noget rod det her...begge sider har jo ret på visse områder.

    Cato siger de ikke kan sammenlignes og han har fuldstændig ret for de henvender sig jo ikke til samme kunde segment, hardtail brugere bliver meget sjældent glade for en fullsuspension og samme gælder den anden vej (ingen regler uden undtagelser.

    Omkring de tekniske egenskaber og sammenligninger omkring OL ruten og VM så er de to ruter dybt forskellige, Ol ruten er så u-teknisk som noget kan/kunne være og bestod af opkørsel med låste dæmpere og nedkørsel for fuld skrue (nogle af rytterne kaldte ruten en grus-belagt cykelsti).

    Kigger man derimod på hvad der køres på i de andre løb i naturlige omgivelser så er resultatet en anden, det betyder dog ikke at en FS er et dårligere valg på nogen måde, det er et svar på at der er forskellige ønsker fra brugere.

    Omkring vægt af de stationære dele (ikke roterende masser) så er det ikke af særlig stor betydning men selvfølgelig gør et kilo en forskel, næsten lige så meget som 25gr på hjulene (de fysiske love kan man ikke sådan lige ændre på).

    Hjulstørrelser er en endeløs diskussion, vælg det du har det bedst med, har man brugt +25.000kr på en cykel så vil man alligevel ikke indrømme at man har valgt forkert uanset om man køre på 26", 27,5" eller 29" hjul sådan er mennesket indbygget og er fuldt naturligt, eneste som ikke er i orden er når man prøver at presse en person til at ændre syn/ønske fordi man ikke selv har samme mening.

    Maller

    Det med vægt på hjul har en stor betydning men det kan være positivt i begge retninger, lette hjul giver større reaktion og acceleration men de mister også fremdrift hurtigere og den vej gør dem mere levende som nogle ikke syntes er en fordel.

    Lidt tungere hjul typisk 29" har en dårligere acceleration men er bedre til at holde på farten samt de er bedre til at være taknemmelige for evt fejl en rytter skulle lave teknisk og den vej holde et mere flydende tråd og rytme.

    Ønsker man lidt af begge dele så kan man vælge den vej midt imellem eller have en cykel til begge typer ruter og spor man skal ud på den enkelte dag.


  • #28   31. jan 2013 Søren T

    Vælger at svare på dit indlag i selvstændigt svar men min tanke er også at pris er en smule høj særlig hvis du vil sælge den her på siden, syntes til at der bydes latterligt lavt herinde nogle er dog værre end andre, sjove er at når de selv skal sælge noget så er priser ret høje (efter det de selv byder andre) andre af dem vælger at sælge på andre sider hvor publikum/brugere er fordelt lidt anderledes, forbrug/økonomi/alder realisme.

    Som en helt rigtigt skriver længere oppe er det ikke tid endnu hvor folk køber en brugt cykel til den pris impulsivt, fleste tænker over sagerne og søger rundt på www efter tilbud og dem er der mange af lige nu, så tålmodighed er en dyd hvis du vil have en pris som du ikke taber alt for meget på, det er desværre købers verden indtil foråret er kommet.

    Skyldes salg at du vil et trin op i hjulstørrelse men salg her er betinget af det skift skulle du prøve at låne et sæt 27.5" hjul og sætte på den (det kan den godt tage i stel) og måske det gør lige det du ønsker eller i det mindste får lidt mere glæde ud af cyklen inden det større tab på kontoen kommer. smiley


  • #29   31. jan 2013 29" Epic med Brain bag i, er hurtigere... OVERALT!!!

  • #30   31. jan 2013 Jamen.... det er jo en umulig diskussion !
    Mennesker er jo så forskellige, deres evner på mtb forskellige, sporene er forskellige.
    Nogen er bedst til at køre ligeud i lang tid, nogle er gode til at køre zigzag ned, nogle til at kravle opad.
    Og ham der er god til at kravle op, er måske elendig til at køre hurtigt nedad. Og ham der kan køre lang tid ligeud, har måske ondt i ryggen, og har derfor brug for en fully.
    Det kan jo ikke stilles op på en facitliste.


  • #31   31. jan 2013 Cato

    Vil nu mene at har rytteren gode tekniske evner så er en HT hurtigere på de tekniske stykker men det kræver en bedre fysik og teknik end med en FS som er langt mere taknemmelig for de fejl en rytter kunne komme ud for at lave, særlig når trætheden kommer.

    Når det går ned af så er verden en anden men har vi nogen steder i dk hvor det går rigtigt ned af, det kan så diskuteres men der er helt klart et behov for begge typer cykler, det ser vi tydelig i denne tråd og mange andre.

    Vil så også lige tilføje uanset om det falder i god jord hos alle men så er der en del som mener de har gode tekniske evner, hvor realiteten er en anden så det er en balancegang om man er realistisk med sine evner når der handles.


    Jakob MTB ...Spot On...

    Køb efter dit hjerne og følelse, nyd dit køb og brug den sunde fornuft samt lad være med at falde for alverden marketings roulade lavet af firmaer eller andre brugere (der er intet galt i at lytte men tænk selv).



  • #32   31. jan 2013 Cato:

    må vist hellere svare igen da du ikke kunne se grunden til samligningen. For mig at henviste du til cyklerne og længere nede er det prisen du samligner.

    det var prisen jeg mente. 25t for en 26" vs 28t for en 29" fully. prisen er en scott RC med gaffel er ca 22t (15t for ramme, 7t for gaffel). epic sworks 29" ramme kit koster ca 33t. altså godt 10t mere.

    derfor bør pris forskellen på brugt være mere end de 3t fra 25t til 28t. og det selvom der er alu på epic'en. det er der jo også på scott'en.

    som tiderne er nu så vil en 29" holde prisen bedre end en 26" brugt. Er nyprisen for begge cykler 35.000kr så vil 26" brugt ca ha en værdi af 20t og en 29" 25t efter 1 år.

    Du kan jo selv se hvad Jeg fik for min. Jeg fik 20t og vil mene prisen kunne gå op ned med ca 2t men Jeg ville ikke kunne få 25t.

    På 30min er det lykkes mig at finde disse tilbud.

    scott scale sl ramme M 2013, kørt under 100km = 6000kr
    fox terralogic 2012, lidt brugt = 3000kr
    xx bremser 2012=1800kr
    dt swiss CARBON xrc 1350 hjul. helt nye i butik normal pris 15000kr= 4500kr
    XO 2012 gruppe, brugt= 4500kr
    eller
    XX1 gruppe,ny fra butik=7500kr.
    saddel, styr etc =2000kr

    med XX1= 248000kr, helt ny gruppe med carbon hjul !!!!
    med XO (-XX bremser da der jo følger XO med gruppen)=20000kr

    Så endnu engang, ja prisen er for høj.

    hvis du spurgte om din cykel var 25t værd ?! så ja, men det er bare ikke markedet for 26er...desværre.

    Det er dog nu man skal købe en 26er til en god pris og ha som sin cykel nr 2.

    Jeg vil gerne slette mit svar hvis du mener det vil ødelægge dit salg smiley


  • Søren T
    Søren T Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 52
    #33   31. jan 2013 Hej Alle. Tak for jeres mange svar. Jeg lader den stå til salg, og må ellers bare begynde at slide den i skoven smiley
    Jeg har intet i mod at i forsætter jeres disskusion omkring ht, fs og 29'' her (ganske interessant læsning, selvom den sobre tone lige glippede et kort sekund).

    @Carsten: Mit salg skyldes at jeg vil prøve at bygge noget der måske er lidt mere robust med de østrigske alper for øje. Men interessant med variationsmuligheden med størrer hjul. Ved du om dette også fungere på en forgaffel som min? Har du evt. et link til en guide/en der har prøvet det?

    @Betram: Du behøver bestemt ikke at slette dit indlæg (jeg kunne ikke drømme om at snyde en evt. køber).
    I forhold til en cykel som du nævner der, vil jeg mene at den har ca. samme udstyrniveau som det jeg har på min (bedre hjul, lidt dårligere gaffel), og er ca. lige så slidt som min. Den du nævner vil dog nok have en højere salgsværdi.
    Af ren interesse (for at udvide min horisont i at købe mtb dele), kunne jeg dog godt tænke mig, hvis du ville sende et par link til de dele du nævner (specielt rammen og hjulene interessere mig).

    Igen: Tak for hjælpen.


  • #34   31. jan 2013 Søren T

    Jeg sidder med noget arbejde lige nu men jeg skriver til dig i PM senere idag/nat så skal jeg give dig så godt et svar jeg kan med nogle link også.

    Men en spændende tanke med det Østriske og kan helt sikkert give dig et par steder jeg vil anbefale dig at prøve ud men det er steder hvor Hardtail ikke er sjove hoppe rundt på medmindre du vælger et noget mere levende materiale smiley

    Cato

    Du kan til dels have ret i de steder men det er stadig bakker, Bornholm i klipperne omkring Hammeren eller omkring Gudhjem er nok det nærmeste af noget der går ned men stadig er det kun i få minutter, det er ikke lige den type nedkørsler der er i ramme bygernes tanker når der tales nedkørsler i deres filosofi.


  • #35   31. jan 2013 søren T: har sendt dig en pm med links

  • #37   31. jan 2013 Puhaa en lang tråd smiley det kommer ikke an på hvad du kører på, det kommer an på hvad du har i benene !

  • Søren T
    Søren T Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 52
    #41   1. feb 2013 Hmm.. det er godt nok lidt ærgeligt at de er blevet solgt til 26 k fra ny... Mht. at sælge i dele, så ville jeg da være meget ked af det, men tager jeg fejl når jeg siger at nedenstående ca. er prisen?

    Bremser: 1500
    Hjul: 2500
    Gaffel: 3000
    Stel: 5000
    Krank: 1200
    Gearskiftere: 800
    Bagskifter: 800
    Forskifter: 300
    Frempind: 300
    Styr: 250
    Saddel: 500

    Dette giver i alt 16,1k. Hvilket jeg ikke ser som imponerende. Så vil jeg hellere beholde den..


  • #42   1. feb 2013 det har du ramt meget godt. prøve at sæt den til 19.900kr og se om der er nogen der henvender sig. ingen der siger at du skal sælge, men du kan jo også gør som JEg tidligere har skrevet. sælg hjul og gaffel og køb 650b hjul og evt en 26" fox gaffel, måske den terralogic der er til salg smiley

  • Søren T
    Søren T Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 52
    #43   1. feb 2013 Hmm... Jeg kunne godt lige tænke mig at se et link/ et par billeder og evt. en der fortæller om hvordan det fungerer på en scott scale rc før jeg investerer

  • #44   1. feb 2013 Her kan du starte med at læse om folks erfaringer men forgaflen kan ikke bruges, der skal du vælge enten en af de nye 650b forgafler eller Whitebros, FOX, X-Fusion Velvet hvis der tales 26" nogle har også gode ord om Magura til 650b hjul.

    (link fjernet)


  • Søren T
    Søren T Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 52
    #45   1. feb 2013 Mange tak Carsten. Spændende læsning.

    Mht, til Østrig ville jeg nu stadigvæk satse på en Ht, da jeg sætter lige så stor pris på at køre op af som ned af (herunder rene asfalt ruter som fx: Grossglockner).


  • martin P
    martin P Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 58
    #48   1. feb 2013 Cato:
    Rask cykler har en til 29995kr hvis du mangler en.


  • martin P
    martin P Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 58
    #49   1. feb 2013 (link fjernet)

    Værsgo ved ikke om de har din størrelse


  • #50   1. feb 2013 Hvilket udstyr er bedre på sørens ?

  • #52   1. feb 2013 Cato: få nu styr på hvad der sidder på en scale rc. Du sagde selv du havde ringet til en butik fordi du ville købe en men nu er udstyret ikke godt nok!!!! Eneste forskel er vel gaflen og Scott havde i 2012 hovedsageligt dt swiss ligesom de stadig har dt swiss dæmper på deres fully.

    Det sidder dyre og bedre bremser på den org rc.

    Et sted henviser du til at man ikke kan samligne en ht og en fully og at min samligning ikke kunne bruges. Dette selv om jeg mente samligning på prisen. Andet sted skrev du at det så lige pludseligt var prisen du mente og ikke på ht vs fully.

    Nu beskylder du Simon p for ikke at fortælle sandheden og at man ingen steder kan finde en rc pånær til ca 35t. Så finder Martin p en til 29990. Så er udstyret ikke godt nok selvom det er en org rc.

    Prøv og tjek hvad Simon egentligt har solgt gennem tiderne. Tror han haven meget god fornemmelse for brugt priserne og han er temmelig troværdigt

    Synes du virker lidt selv fed...eller også er du bare en troll der spilder andres tid. Min er du færdig med at bruge og ja du får nok også det sidste ord

    Go weekend


  • #53   1. feb 2013 Hold da op en åndssvag ligegyldig drejning denne tråd har taget...

    ROLF ER REN....


  • #54   1. feb 2013 Enten så ved de ansatte i Holbæk cykelcenter, ikke hvilke tilbud de selv har kørt, eller også har de en stiv webmaster, jeg skal ikke kunne sige det. Fakta er at de har haft 2012 26" scale rc til 24k. At du så ikke kan finde dem nu er jo ikke så mærkeligt, vi skriver februar, blowout på 2012 modeller kører jo ikke for evigt.

    Januar udsalg kører jo fx også kun i.... Ja januar.

    37k for en 2012 scale rc 26" ka vel i øvrigt næppe betegnes som et tilbud, det lyder næsten som en pris man kunne forhandle sig til midt på sæsonen.


  • martin P
    martin P Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 58
    #55   1. feb 2013 Cato:
    kan godt lide din pris sammenligning. en bagbremse på tilbud mod et helt sæt smiley


  • martin P
    martin P Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 58
    #56   1. feb 2013 dem her havde nok været bedre at sammenligne med selvom de også er sat ned

    (link fjernet)


  • Søren T
    Søren T Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 52
    #57   1. feb 2013 Hmm.. det er godt nok en skarp pris på den RC ved rask. Jeg vil dog mene at udstyret på min er marginalt bedre. Specielt gaflen vil jeg mene gør en forskel, men også styr, frempind og saddel vil jeg mene er skarpere på min.
    Når det er sagt, så har i ret i at jeg næppe vil få solgt min til 5k mindre end en original med kvittering og det hele...
    Mht. til bremserne er de i omtrent samme prisleje (her ses XX til 250 euro: http://www.cnc-bike.de/product_info.php?cPath=321_32_993_130&products_id=5038).


  • #58   1. feb 2013 Det med februar rettede jeg lige efter jeg havde skrevet det, har du en pointe ellers?

    Fed bremse sammenligning i øvrigt


  • #59   1. feb 2013 Måske du sku bruge 30 min næste gang, inden du spiller kong gulerod.

    "Samtidig er det også bemærkelsesværdigt at den eneste pris man kan se på nettet på 2012 modellen er 37k fra cykenxperten.dk i restudsalg. "

    "Jeg har aldrig sagt de 37k var et tilbud..kun at det var den eneste pris jeg kunne se på en hurtig søgning"

    r-e-s-t-u-d-s-a-l-g


  • Lyng B
    Lyng B Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 25
    #60   3. feb 2013 Fed cykel uden tvivl, men du kommer også langt med en 29 til den pris.
    Du skal være mere realistisk eller sælge den i dele inden du er heldig.

    Solgte min scale 20 med nogenlunde samme udstyr til 9,500kr, jeg fik dog lov at beholde hjulsæt...

    Held og lykke med salget.

    Pris ide: 18000kr så får du nok en del mere henvendelser.


Kommentér på:
Urimelig pris på mtb?

Annonce