{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.263 visninger | Oprettet:

Vægtgrænse Racer hjulsæt.. {{forumTopicSubject}}

Hvad racer hjulsæt i fornuftig (læs rimelig billig) prisklasse kan bære en rytter på ca 110kg? Havde egentlig kigget på shimano r500/501 men kan læse der er flere der har problemer med dem når ryttervægten er over 90-100kg..
Hvad med f.eks fulcrum racing 7 er det et bedre bud, de er så godt nok noget dyrere.. Evt andre bud er velkommen. Nyt/brugt/dk/udland, hvad kan anbefales?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægtgrænse Racer hjulsæt..
  • #1   4. feb 2013 2.What are the weight limits of the wheels? Where can I find the weight limits allowed by the wheels?
    All Fulcrum wheels are constructed to meet the highest standards of resistance and durability. If you weigh over 109 kg/240 lbs we advise you not to use this product. Non compliance with this warning can damage the product irreversibly. If you weigh 82 kg/180 lbs or more, you must be especially vigilant and have your bicycle inspected more frequently (than someone weighing less than 82 kg/180 lbs). Check with your mechanic to discuss whether the wheels you selected are suitable for your use, and to determine the frequency of inspections. Using tires with a larger diameter and a frame that respects the standards will help to increase the lifetime of the wheels.

    Fandt det her på fulcrums hjemmeside så med hyppig service ser det ud til fulcrum racing 7 kunne være et bud.
    Men vil stadig meget gerne høre andres erfaringer med racer hjulsæt for os der er lidt tungere end gennemsnittet..


  • #2   4. feb 2013 tag og se om du ikke kan tabe lidt ved kost omlægning, der kan du hurtigt rykke 3-5 kg af på 2-3 uger, så har du ingen problemer med det

  • #3   4. feb 2013 Jeg har kørt med Fulcrum 7, på min sidste racer, syntes det er et rigtig godt hjulsæt til prisen. jeg vejer også selv omkring de 105 kg, og der var ikke noget problem med at de kunne holde.

  • #4   4. feb 2013 mavic cosmic elite har jeg ikke haft problemer med.. Vejede 106 kg da jeg købte dem og de ruller stadig upåklageligt

  • #5   4. feb 2013 Spinergy hjulsæt er også begrænset men deres PBO er rated til 180kg testet.

    Mavic har også flere hjul "uden begrænsning"

    Fullcrum skriver at du skal undgå deres hjul ved vægt over 109kg og her skal du også påregne cyklens vægt. Imellem 85 og 109kg skal du have dem tjekket ofte for fejl og revner.


  • Finn H
    Finn H Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 26
    #6   4. feb 2013 http://www.alexandersencykler.dk/spinergy/

    Der er ingen begrænsninger på vægt på Spinergy hjul, Tjek link!


  • #7   4. feb 2013 Nu tror jeg denne tråd er kommet ud af kurs.. Jeg søgte et entry level hjulsæt der kunne holde..
    Ingen tvivl om de spinergy er fede, men de er jo heller ikke helt gratis!


  • #8   4. feb 2013 Altså mavic cosmic elite koster lige godt 2 k med dæk!!!

  • #9   4. feb 2013 Jeg ville kigge på mavic hjul til billige penge, det er bang for Buck smiley

    Finn h du linker selv til PBO hjulene som bruger specielle "PBO" eger, disse er testet med 180kg. Spinergy laver også hjul med alm. Alu eger, som er vægt begrænset som alle andre smiley


  • #10   4. feb 2013 (link fjernet)

    lige lidt over 2k UDEN dæk smiley Men har ikke søgt så meget på dem men det skal da undersøges..


  • #11   4. feb 2013 Jeg gav 2200 med dæk hos bikebuster

  • #12   4. feb 2013 De har dem så også kun til campagnolo smiley

    Nå, måske jeg bare skulle prøve de shimano wr-r500.. Har fundet dem til en fornuftig pris og kan jeg komme ned i nærheden af 0,1tons på vægten inden salten er væk fra vejen så kan det måske godt gå..


  • #13   4. feb 2013 der skulle stå wh-r500 selvfølgelig smiley Nogen dårlige erfaringer med dem inden jeg bestiller?


Kommentér på:
Vægtgrænse Racer hjulsæt..

Annonce